Fakt neskutečně směšujete věci.Pro systémové dialogy se používají bitmapové verze písem, resp. písma s hintingem - to jsou data uvnitř truetype či opentype fontu, která umožňují převádět písma do bitmap v malých velikostech. Právě u systémových písem se hinting dělá většinou ručně a způsob hintingu je rozdílný mezi Apple a MS. Apple vychází z udržení celkové délky textu a hinting řeší proměnným kerningem (vzdálenost mezi znaky). Proto se ten text u Apple mění na délku plynule, ale jednotlivé řádky mají různé meziznakové mezery a působí to nevyváženě (což ale je objektivně jedno v případě, že nemám porovnání mezi dvěma texty s rozdílnou velikostí).MS zachovává kerning, drží jednodušší kresbu, méně interpoluje, aby písmo bylo ostřejší. Důsledek je ale ten, že šířka znaků (resp. celých slov) se nemění plynule, ale skokově. To ale platí jen u malých velikostí z hlediska počtu pixelů. Pokud by bylo vysoké dpi a tedy písma by byla vykreslena na větší počet pixelů, tak se tohle ztratí. Bude tam totiž více "prostoru" pro vykreslení jednotlivých tahů.U Wordu pak jde zase o něco jiného - není v konečném výsledku důležité, jaká knihovna se použije na výsledné vykreslení znaku, podstatný je výpočet, kde ten znak má být. Vzhledem k tomu, že Word jako textový procesor určený pro tisk na papír musí zachovávat délku textu podle papíru, chová se podobně jako Apple - u malých velikostí bude při vykreslení na obrazovku měnit kerning.Velmi dobře je celá věc vidět v momentě, kdy se použije řádek úplně stejných znaků - tam to nejde "okecat" změnami v kresbě znaků a změnami meziznakových mezer, protože to je okamžitě vidět.Viz http://www.imagehosting.cz/... (doporučuju pak přepnout na plnou velikost)Je tam použit WordPad (tedy čistá systémová knihovna), Word s vlastním vykreslením a pak pro zajímavost InDesign, který se o vykreslení stará úplně sám. Doporučuju totéž simulovat na Apple.Na obrázku je názorně vidět důvod, proč u systémových dialogů neroste délka textu lineárně. MS při tvorbě engine preferoval ostré zobrazení a konstantní šířku meziznakových mezer. Pro systémové dialogy v malých pixelových velikostech je to řešení, které má svou logiku a je to jedna z použitelných variant. ad poslední odstavec - právě to přidávání ikon v různých rozlišeních je přechodným řešením, které ale přináší zvýšené náklady pro výrobce, ale i uživatele. Je potřeba si uvědomit, jak je nastaven ekosystém kolem MacOS a Windows. Windows stále velmi důsledně kladou velký důraz na zpětnou kompatibilitu. Pokud tedy určitý program dodržoval pravidla pro psaní (resp. programátor), pak i na Windows 8 lze bez problémů spustit aplikaci psanou pro Win95. Z hlediska uživatele je to obrovská úspora - nemusí si znovu kupovat aplikaci, která mu postačuje, jen kvůli tomu, že MS vydal nový systém. Zejména pro firemní použití, kde se používají velmi drahé aplikace psané na míru, to je citelné. Apple naproti tomu tlačí uživatele do obměny aplikací a už nejméně třikrát zahodil zpětnou kompatibilitu. Uživatelům to přináší další náklady, nemluvě o tom, že pokud výrobce už danému sw ukončil vývoj, tak má prostě smůlu.Pokud tedy Apple vynucuje úpravu aplikací, vývojářské týmy potřebují dané náklady získat zpět a přenesou je na uživatele. Trochu se obávám toho, že MS tohle čeká také, pokud ve větším měřítku vynutí aplikace jen z AppStore.