http://www.cyklospeciality.cz/mestska-kola/... Ano. Jsou tam i uplne ocesany modely a ano. I po Brne jezdi bikeri na silnickach bez veskeryho prislusenstvi, ale to rozhodne neni mainstream. Mimochodem kdyz sam jedu v kalhotach tak si stahuju nohavice reflexnima paskama, ale to jen proto, ze mam jenom horala, na kterym by byl kryt retezu spis na skodu a takovej plastovek kryt retezu neprida na mestskym kole kdo vi jakou zatez. Pokud jde o prevody, tak kdyby je lidi umeli pouzivat, tak na krizovatkach tak nezdrzuji provoz. A i kdyz jsem na kole bez prevodu nejel ani nepamatuju, pochybuju, ze by to bylo vhodny do kopcovitych mest, ktery jsou vsude po svete. Pochybuju, ze Samsung bude chtit dodavat ta kola jen do tech nekolika malo absolutne rovnych mest. Btw driv jsem jezdil s batohem na zadech. Ale vzhledem k tomu jak hrozne se pod tim batohem clovek poti, jsem presel na brasnu na zadnim nosici a jsem spokojeny a nepozoruji snizeni prumerne ani maximalni rychlosti.A jeste doplnim. Jezdim na 14kg horalu s prevodama 3-7 a plastema 26x2.10 do lehkyho terenu a na silnici v Brne mi neklesa prumerna rychlost pod 25km/h a na rovince pri predjizdeni a jinych situacich mi nedela problem to kratkodobe vytahnout na 40-45km/h. Takze bych rekl, ze kdyby na to dali nejaky trekovy plaste, plastovej kryt retezu, 2-5 nebo 3-6 prehazku a aspon pripravu na nosice, tak se nic nestane. Osvetleni povazuju u mestskyho kola pro BFU za nutnost a kdyz uz je tam ta elektronika, tak by bylo fajn merit intenzitu svetla a za sera automaticky sepnout celni svitilnu a zadni blikacku. Myslim, ze tohle by potesilo hromadu motoristu i chodcu a par cyklistu.Kazdopadne nepopiram, ze i ultralehka kola maji svoje positiva. Nicmene to nejsou mestska kola ale silnicni. Trochu si pletete kategorie.