Samsung představil 2TB pevný disk pouze s třemi plotnami

Diskuze čtenářů k článku

avatar
03. 08. 2010 23:19

Nechci to shazovat, ale všechno zelený co na tom je prostě zazdívá 5400 rpm....Dneska, když se všude cpou SSD, sice s menší kapacitou, ale mnohem menší spotřebou a skvělou dobou čtení/zápis...přijde mi skoro i jako krok zpátky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2010 09:25

evidentne nechapes cilovou skupinu. tohle neni konkurence k 7200 diskum natoz pak SSD. idealni kombinace SSD na system + "zeleny" velkokapacitni disk nma data. vyhody zeleneho jsou cena, spotreba, hluk (kazda jedna sama o sobe by nebyla tak podstatna, ale kdyz se to secte dohromady tak je to jasne). krom toho bych si typnul ze dost velke procento takovych disku bude drimat v NASech a externich boxech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 20:30

Před rokem jsem kupoval 2x 1.5TB Samsung do PC k TV. Oba disky tak divně skřípou jednou za čas nebo při nastartování... jinak fungují ... ale je to hrůza ... vyměnil jsem ty disky za 2X WD 2TB a ty není vůbec slyšet ... co se týče spolehlivosti ... nějaký čas je už mám a řekl, bych že budou v cajku ;). Na ty starší disky zálohuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 20:01

nikdy bych si nekupoval výrobek od samsungu!!! jsou to všechno jenom levný šmejdy!!! nejlépe toshiba, western nebo hitachi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 23:27

Hitachi, super vtip... větší přeborníci v rychlé úmrtnosti už byly jenom původní maďarské IBM

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2010 08:20

Toshiba ano, Hitachi ne, Western jako poslední možnost, Samsung zcela určitě, funguje od nich snad všechno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  04. 08. 2010 13:20

No, ono aj Samsungy obcas odidu. Mam ich doma 7 - 2x1.5TB, 1x1TB, 4x640=RAID10 a tri z nich su uz reklamovane a vymenene...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2010 10:37

westerny ... ty nesmi do domu, realnou kapacitou nejmensi disky, ve kterych uz kdysi davno platil duvod k reklamaci, protoze dostanes o vic nez 10 procent kapacity mene nez udavaji ... a hitachi, to uz tu predchozi prispevatel dobre okomentoval, ja jim rikam hitashit ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X
03. 08. 2010 15:50

5 400 ot. bylo o ničem už před 11 lety, co jsem si kupoval prvního Maxtora 7 200 ot., tuším že 8 GB celkové kapacity ... Instalace hry z CD na 7 200 ot. do pěti minut, na kámošově 5 400 ot. kolem 15 minut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 08. 2010 16:12

Je úsporný a tichý. To se taky hodí. Jeho bratříčci s menšími kapacitami zapisují/čtou rychlostí cca 85 MB/sec, což není zdaleka nejméně. To je dáno vysokou záznamovou hustotou, umožněnou technologií kolmého zápisu. Mám doma tyto disky v kapacitách 500GB a 1 TB už tři a hodlám kupovat čtvrtý, tentokrát 1,5 TB. Používám je v "diskové mechanice" (bezšuplíkový interní rámeček) jako výměnná média a nemohu si je vynachválit.

2 TB bude mít ještě vyšší hustotu zápisu - takže se dají čekat rychlosti nad 90 MB/sec. Doufejme, že to nebude na úkor spolehlivosti, která je u předchůdců příkladná, na rozdíl od např. Seagatů s touž hustotou zápisu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X
03. 08. 2010 19:27

Tak já dobře vím, že je moderněji konstruovaný a má "hustší" plotny, ale ten stejný disk s 7 200 ot. mu dá vždy na prdel. Já bych si nic takového (5 400 ot.) nekoupil!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 21:38

Mno jako skladiste dat je ten disk dobrej. Takovejch filmu co se tam vejde. A je ti jedno zda se to nacita rychlosti 120MB/s nebo jen 90MB/s. Ale chce to mit v PC jeste jeden systemovy disk a tenhle pouzit jen na data.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 21:58

"Takovejch filmu co se tam vejde" ....proc??? v dobe rychleho netu, kdy si sosnes cokoliv do pul hodiny (mluvim samozrejme o 720p) to postrada smysl. A taky prijit o 2TB dat asi neni zadna sranda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2010 04:16

Ta půlhodina je pro většinu lidí v naší republice utopie ... Krom toho 1080p se už také rozmáhá ... :) Nemluvě o tom, když v domácnosti chce net používat víc lidí, celý den a noc to běžet nemůže ...

Doba rychlého internetu bude až za pár let (a hlavně až tady budou rozumně rozšířené služby jako iTunes ...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 18:26

rychlost je irelevantni u tohoto typu disku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 19:03

Ja nechapu, koho zajimaji eko-disky s 5400ot. Oproti 7200ot se usetri kolik energie? 4W? Proboha, vzdy to nestoji ani za rec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 19:34

Kvuli šetření elektřinou ani tak moc dle mého názoru ne, já osobně bych ho koupil kvůli nižšímu hluku a hlavně mnohem delší životnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 21:07

Uvedom si ale, ze 2TB disk ma tak velkou hustotu dat, ze i pri 5.4k rpm je to rychlejsi, nez osmigigovej pri 12k otackach....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2010 07:48

Můžu potvrdit, že 7 let starý 7200ot. disk 7200.7 120GB Seagate roznesou tyhle green disky na kopytech (víc jak 2x rychlejší).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2010 02:17

Mno, nejdřív jsem chtěl napsat jen "no comment", ale zkusím aspoň otázku: není Ti nějak divné, že disk, který se točí 72/54=1,33krát rychleji, by měl být víc než 3x rychlejší? A to ignoruju vliv hlaviček, které se vystavují stejně rychle, takže vliv vyšší rychlosti pocítíš jen při zápise velkých souvislých bloků dat...

P.S. Ono stačí disk přepnout z DMA do PIO1 a disk klidně 3x pomalejší bude. Nebo vypnout cache, nebo... no možností je určitě víc, jen holt málokterá souvisí s tím, jestli 7200, nebo 5400.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 13:23

Teď ještě aby vydali záplatu na W7 a mohl se počítač s 2TB diskem pořádně používat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 13:46

Mám WIN7 a 2TB disk a žádný problém s diskem nemám, nemáte spíše na mysli problém s BIOSEM? Tam je většinou problém s většími disky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 15:07

Pravděpodobně asi ano, mám zkušenosti s 2Tb disky Hitachi a jedou na 64bit W7 bez problémů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 16:29

No mám jeden problém, který je popsán i microsoftem. A to takový, že po probuzení disk zmizí. Je na to sice hotfix a způsobí víc problému než užitku, aspoň teda na mojí konfiguraci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 23:24

Nejsi sám - ve většině případů které znám pomohl teprve upgrade BIOSu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 08. 2010 23:51

Zdar RADKu VEDRALe, z Vysokého nad Jizerou, hergot, ty, jsi, ale odborník, to by do tebe, i když vlastně, seš Borec, to je fakt, a co, jak ten Mobil, Mamky, jak jsi ztratil, našli, jste ho a nebo, ne a nebo, jak co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 08. 2010 23:48

Co, to, akorát, Windows XP Proffesional SP3, asi nějaká verze CZ, by mněli zkousnout, maximálně, 2 TeraBajtové HarrDISKy, a větší, už asi nezkousnou, i kdyby, chtěli, a žádná, oprava, na to, nepůjde udělat, větší, než 2 TeraBajtové HarrDisky, by snad, v Operačním systému Microsoft WINDOWS Vista Ultimate SP2, asi nějaká 32-Bit. verze CZ, a novější, už snad, mněli, být, v pohodě, a nebo, nevím, tedy!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 08. 2010 23:50

Kazda, Beton, a nebo, spíše, Kazda Houska, každopádně Zuzka Kazdová, z Jablonečka nad Jizerou, co mají, Pekárnu, ej krásná Holka, mno, však, se známe, už asi tak 10 Let, ale tak Vida, Mozilla 2.0, to je pravda, no, jako, tedy, Mozilla FireFox 4.0 PreBeta 3 EN, tak to jo, zajímavé, tedy! P.S. Doufám, že mně, Zuzka nezabije, jestli si tohle náhodou, bude, číst, tedy!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 13:01

Pred 5 lety jsem si kupoval 320 GB disk (WD). To vychazi na 80 GB na plotnu. Ted se tam vejde temer 10x vic. Neuveritelne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 23:23

Věř čemu chceš - před necelými 4 lety už se dal koupit terabajt - a už pár roků jsou největší komerčně dostupné disky dvouterabajtové.

Od té doby u gramofonářů ani náznak reálné inovace - jen hrátky s "ekologickým" zpomalováním, pindy o nových rozhraních, kompatibilitě a ohánění se patenty, kterými by rádi ztížili postupný nástup SSD a vyždímali z těch svých předpotopních pomalých ploten zbytek kapitálu.

Viz obdobná story s CRT vs LCD pár let zpátky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2010 00:30

já raději použiju HDD než SSD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor