Samsung navyšuje výrobu 10nm čipsetů. Do budoucna plánuje 8nm a 6nm proces

JIhokorejský Samsung dnes prostřednictvím svého blogu uvedl, že navyšuje výrobu mobilních čipsetů 10nm výrobním procesem. Samsung v oznámení nezmiňuje přesné označení, z dřívějška však víme, že jihokorejci 10nm technologií vyrábí Snapdragon 835 a Exynos 8895.

Samsung doposud vyrobil 70 tisíc „křemíkových desek“ a to první generací 10nm procesu, která je označovaná jako LPE (Low Power Early). Samsung počítá, že se koncem roku do výroby dostane vylepšený 10nm proces LPP a příští rok pak zatím nejpokročilejší 10nm technologii LPU.

Samsung dále do své „roadmapy“ zařadil 8nm a 6nm výrobní technologie, které mají přinést větší výkony a současně menší zátěž na baterii oproti současné generaci čipsetů. Do těchto výrobních procesů budou portovány veškeré inovace ze stávající 10nm technologie a z testovacích vzorků 7nm výrobního procesu. Přesný harmonogram uvedení nových výrobních technologií na trh oznámí Samsung 24. května na akci Samsung Foundry Forum v USA.

Zdroj Samsung

Váš názor Další článek: Zprávy Živě - Intel na nákupech, AMD spěchá s Ryzen 5

Témata článku: Technologie, Hardware, Čipy, Samsung, Plán, Čipset, Exynos, Výrobní proces, Low power, Samsung.com, Přesná data, Výrobní technologie, Proces, Čip, Přesné označení, Výroba, Foundry


Určitě si přečtěte

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

** Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně je obdivuhodné technické dílo ** Stejná turbína vyrábí elektřinu i tlačí vodu zpět do horního jezera ** Strojovna elektrárny je zabudována v podzemí

David Polesný | 35

Podívejte se, co se stane, když dron DJI Phantom narazí do křídla letadla

Podívejte se, co se stane, když dron DJI Phantom narazí do křídla letadla

** Co se může stát, když relativně maličký dron narazí do křídla letadla? ** Tuto otázku zodpověděli odborníci laboratorním pokusem ** Kvadrokoptéra způsobila významné poškození křídla

Karel Kilián | 17

Samořídicí auto jezdilo po silnicích už v roce 1993. Nemělo radar ani GPS

Samořídicí auto jezdilo po silnicích už v roce 1993. Nemělo radar ani GPS

** Myslíte, že vývoj autonomních vozidel je záležitostí aktuálního století? ** Již před 25 lety Bosch předvedl první autonomní auto ** Historie však sahá ještě o něco hlouběji

Karel Kilián | 14


Aktuální číslo časopisu Computer

Odhalte skryté funkce Windows 10

Test levných Androidů do 4 000 Kč

Srovnání úsporných minipočítačů

Změřili jsme rychlost 10Gb/s ethernetu