Apple | Samsung

Samsung na iPhonu X vydělá více než na vlastním Galaxy S8

Pokud se z nového iPhone X stane velký hit, bude z toho profitovat nejen Apple, ale i Samsung. Ne divize vyrábějící konkurenční telefony Galaxy, jak by někoho mohlo napadnout, ale Samsung jako skupina, která produkuje nejrůznější elektronické komponenty. iPhone X jich totiž od Samsungu obsahuje hodně. Server Wall Street Journal informuje, že Samsung z každého prodaného zařízení získá okolo 110 dolarů.

S očekávanými prodeji iPhone X si Samsung může vydělat až o 4 miliardy dolarů (zhruba 88 miliard korun) více, než z výroby vlastního vlajkového telefonu Galaxy S8. A to je jen predikce pro následujících 20 měsíců od zahájení prodeje zařízení, které proběhne 3. listopadu.

Analýzu pro Wall Street Journal vytvořila společnost Counterpoint Technology. Očekává, že Apple do léta 2019 prodá 130 milionů kusů iPhone X, zatímco Samsung prodá jen 50 milionů Galaxy S8. Takže i když má Samsung z každého Galaxy S8 202 dolarů, 110 dolarů z iPhone X mu dá ve výsledků více.

Samsung s Applem spolupracuje dlouhá léta. Již před dvěma desetiletími vnuk zakladatele Samsungu osobně vyjednal se Stevem Jobsem, aby jihokorejská společnost vyráběla flash paměti pro iPody. Nyní Samsung pro iPhone X dodává OLED displeje, NAND paměti a DRAM čipy.

Apple by možná raději odebíral součástky odjinud a nepodporoval tím nejsilnější konkurenci, ale nemá moc na výběr – typ OLED displeje, který zvolil, vyrábí ve velkém množství jen Samsung. Stejně tak u NAND pamětí zůstává jedním z malého množství výrobců, kteří je dokážou dodávat ve velkých objemech a požadované kvalitě (dodávky nicméně kombinuje s Toshibou).

Analytik společnost KGI Securities Ming-Chi Kuo tvrdí, že Samsung má v produkci OLED displejů pro iPhony „totální monopol“ a výrazně se zasadil o to, že cena iPhonu X je tak vysoká. Jak vyplývá z předchozích odborných odhadů, jen za displej si Samsung od Applu účtuje až 120 dolarů a dodává je podle všeho s vysokou marží.

Představení iPhone X proběhlo ve velkolepém stylu:

Diskuze (32) Další článek: V Dubaji proběhl první test létajícího bezpilotního taxíku na elektriku

Témata článku: Apple, Byznys, iPhone, Samsung, Zajímavosti, Steve Jobs, iPod, Toshiba, Predikce, Malé množství, Ming Chi Kuo, Konkurenční telefon, Vysoká marže, Odborný odhad, Paměť, Typ oled, Dlouhý rok, Velký objem, Galaxy S, Očekávaný prodej, Flash paměť, Galaxy, Displej, Wall Street, Nový iPhone, Mackbook pro na Mall.cz

Fotopříběh Columbie: 40 let od prvního letu raketoplánu na orbit

** Přesně před 37 lety úspěšně odstartoval vesmírný program raketoplánů ** Na svou první orbitální misi se vydala Columbia ** Připomeňte si její příběh a také raketoplány samotné

David PolesnýJiří Černý
RaketoplányNASAVesmír
Vývojář objevil po 25 letech nový easter egg ve Windows 95
Markéta Mikešová
Operační systémyWindows
Paradise Lost: simulátor nudy v nacistickém bunkru | Recenze

O tom, že poflakování se v nacistickím bunkru není zrovna legrace, se nás snaží přesvědčit nová atmosférická adventura.

Ladislav Novák