Samsung má vzorky zatím nejrychlejších GDDR4 pamětí

Diskuze čtenářů k článku

igor  |  15. 02. 2006 21:37

"Vzorky mají velikost 512 MB" tohle uz snad neni mozne ze sem muzete nechat nekoho napsat!! nerekl bych ze na zive nechate psat nekoho kdo nezna rozdili mezi MB a Mb ty vzorky tech cipu maji samozrejme kapacitu 512Mb = 64MB a taky by se hodilo napsat jakou by mela karta s takovyma pametma celkovou propustnost pri 256-bitovem zapojeni to by bylo 102,4GB/s a clovek si hned udela lepsi predstavu o sile tech pameti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  15. 02. 2006 13:11

Jaká je latence?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
juma  |  15. 02. 2006 13:32

Pokud myslíš za jak dlouho to budeš mít v compu tak několik let

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vega  |  15. 02. 2006 14:16

asi CL20

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  15. 02. 2006 13:10

0,6 ns == 600 ps = 6*10^(-10) s

Za tu dobu světlo urazí 18 cm ve vakuu, resp cca 5-10x míň v dielektrickém prostředí na čipu.

Docela by mě zajímalo, kdy se narazí na fyzikální bariéru. IMHO už mez (pro tuto technologii) není moc daleko ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  15. 02. 2006 14:01

Bum - auvajs - už narazili
 
Všimni si, že nové procesory jsou taktovány výrazně pomaleji, než předchozí řady. Tuším, že nejrychleší bylo Pentium 4 570 J na frekvenci 3,8 Ghz (odpovídá 8cm) někdy z listopadu 2004.
 
Co se těch pamětí týče, k čemu je to dobré, že ta paměť "vidí" 18cm daleko?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  16. 02. 2006 12:21

Když to přeženu, nebude možné odpovídat rychleji z čistě fzikálního důvodu - informace (která se šíří vždy rychlostí menší než světlo ve vakuu) prostě nestihne dorazit dovntiř čipu (požadavek) a ven (odpověď).

Navíc tato hypotetická vzdálenost se musí měřit až k místu, které je schopné odpověď zpracovat řadič paměti nebo řadič cache paměti). A to už může být u dnešních provedení desek nadoraz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
0uts1d3r  |  15. 02. 2006 15:05

pokud se podivas napr. do 21. stoleti, zjistis ze pripadnych nastupcu teto ale i mnoha dalsich je dostatek.
napr. jiz ted funguje v laboratornich podminkach "teleportace"
ps: do nedavne doby jsem jako fyzickou hranici povazoval elektron, ale ani to uz ted neplati. myslim ze se zatim nemusime bat nejake stagnace technickeho vyvoje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  15. 02. 2006 15:19

 Určitě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chieftain, chieftain  |  15. 02. 2006 15:27

moc bych ty teleportaci neveril, ale pokud opravdu neco takovyho je, mohl bys mi poslat link??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  15. 02. 2006 16:12

teleportaci bych to nenazyval. Pokud vim, tak se podarilo "prenest" foton ci podobnou jednoduchou castici asi o metr daleko. K prenosu struktur (tj. alespon atomu) to ma dost daleko. Odkaz bohuzel nemam po ruce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomsa  |  15. 02. 2006 19:01

No ja sem videl nejaky dokument, nevzpomenu si jaka to byla castice, ale vim, ze se jednalo o mnohem vetsi delku nez 1 m. mam pocit, ze slo o prekoneni nejake reky. Tim mam namysli to, ze laboraore byly na brezich nejake reky a cesta "teleportace" vedle prave pres jeji tok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clarke, Clarke  |  15. 02. 2006 20:05

ano teleportovat foton prostorem se podarilo, ale zde nejspis neni rec o teto telepotraci, ale o kavntove teleportaci, kde jsou od sebe vzdalena dve kvantova dvojcata a to co se teleportuje je kvatovy stav. Obe kvatova dvocata maji stejny stav i kdyby se nachazela na opacnych stranach vesmiru, takze podkud se 0 a 1 dokaze zakodovat do zmeny stavu kvanta, tak by se dala prenaset informace z jednoho mista na druhe bez casove prodlevy a vzdalenost by pritom nehrala zadnou roli. Nevic komunikace pomoci kvantove teleportace je neodposlouchatelna: 1. informace nikdy neurazi drahu mezi body A a B, kde by mohl cmuchal cihat, 2. jakykoli pokus o precteni stavu kvanta vede ke zmene jaho stavu, coz pri rozpoznani druhou stranou vede k preruseni komunikace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vega  |  16. 02. 2006 08:34

"tak by se dala prenaset informace z jednoho mista na druhe bez casove prodlevy" --> tak to by sa potesili vsetci hraci Counter-Strike ze by mali do USA 0.1 ms pingy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor