Samsung chystá vlastní brýle pro virtuální realitu na tablety a telefony

Samsung chystá vlastní brýle pro virtuální realitu na tablety a telefony

Brýle pro virtuální realitu chystá nejen Oculus (Oculus Rift), ale také Sony (projekt Morpheus). Oba hlavní hráči míří především na herní segment, Oculus je určen pro počítače a řešení od Sony bude minimálně zpočátku pouze pro PlayStation 4. Do boje se ale přidává i Samsung.

Jak informoval web Engadget, brýle od Samsungu mají displej OLED podobně jako nejnovější generace Riftu a s největší pravděpodobností se kabelem připojuje k nějaké generaci tabletu či telefonu s vyšším výkonem. Podle informací jsou brýle pro virtuální realitu už nějakou dobu ve vývoji a měly by být představené ještě tento rok.

Zatím je k dispozici pouze trochu informací, spoustu z nich lze ale poměrně jasně předpovědět. Hlavní problém je totiž v mobilním výkonu, který nestačí na kvalitní zážitek z virtuální reality. Je to jedna z věcí, kterou se snaží Oculus neustále zlepšovat a proto stále nejsou brýle v prodeji – aby nedocházelo k nevolnosti, je potřeba vyřešit řadu vlastností, které souvisí s výkonem – odezva panelu, odezva akcelerometrů, překreslování displeje a v neposlední řadě počet snímků za sekundu trojrozměrného světa. A jak ukazuje tým Oculusu, odladit všechny tyto věci je běh na dlouhou trať.

Klíčovou části je i podpora softwaru, pro dobrý zážitek je nutné aby vývojáři upravili hry přímo pro potřeby virtuální reality a v případě zařízení s Androidem je problém s nízkým výkonem, který sotva stačí na jednu obrazovku s rozlišením Full HD. Pro virtuální realitu je ale potřeba dvojnásobek a alespoň v 60 snímcích za sekundu.

Doufejme, že brýle tak nedopadnou podobně jako třeba prototyp GameFace Mark IV, který se objevil na CESu. Jednalo se o bezdrátové brýle s Androidem pro virtuální realitu, ze kterých se zkoušejícímu redaktorovi udělalo poprvé špatně už po chvilce hraní. Slepit jednotlivé komponenty je zkrátka jednoduché, ale rozhodně to není použitelné pro virtuální realitu.

Samsung by si mohl dovolit i řešení využívající telefon přímo jako zobrazovač a snímač pohybu i okolí. Může totiž případně využít displej, hardware i senzory pro snímání. Ale jak už jsme zmiňovali, pro virtuální realitu, ze které vám nebude po chvilce špatně, je nutné upravit všechny senzory a další části na mnohem lepší parametry, než mají běžné telefony nebo tablety.

Diskuze (3) Další článek: Vivofit: hodinky, které vás donutí hýbat [vyzkoušeno]

Témata článku: Hardware, Technologie, Mobility, Mobilní telefon, Samsung, Tablety Samsung, Kvalitní zážitek, Virtuální realita brýle, Playstation VR, Realita, Trojrozměrný snímek, Tel, VR projekt, Telefon, VLA, Brýle pro virtuální realitu, Dobrý zážitek, Tablety, Tab, Displej OLED, Oculus, Dlouhá trať, Virtuální

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů