Samba 3.0 – první nová „celá“ verze po dvou letech

Diskuze čtenářů k článku

joker  |  29. 09. 2003 16:51

Pracuji jako odbornik v IT. Zajimam se o nove technologie, ktere se objevuji. Pouzivam rss ctecku na cteni toho co mne zajima, vidim zajimavej subject tak na to kliknu a vidim clanek.u techto kratkych clanku na zive.cz je asi jedina vyhoda ta, ze jsou kratke a vystizne - nova verze samby a prinasi toto a toto..vic si precti na samba.org

muzu se timto obratit na redakci aby i tyto kratke zpravy generovala do rss podoby zive.cz ?

kdyz se totiz podivat obcas do prispevku ctenaru tak je mi blbe.lidi co sedej doma/v praci/ve skole a nemaj co delat a nakonec asi ani o vyse uvedenem clanku nic nevedej a jenom prudej. chapu zive.cz je pouze casopis ale ze se zde budou lidi hadat kvuli hackum, carkam, atd. to uz je fakt spise trapne. ja mit takovehle ctenare na svem webu tak prispevky zrusim...

jakej ma vyznam se kurva hadat o hackach a carkach kdyz je clanek o sambe? asi stejnej jako se hadat nekde v hospode o politice...nekdo se nasere a je sranda a nekdo se nasere a dostane do drzky-to na webu nehrozi.asi teda proto...

dzus.nepiste mi nic.leda tak o sambe.brazilske...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  29. 09. 2003 20:16

Tady ne, pokecame o ni pristi rok v Riu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joshua  |  29. 09. 2003 13:41

Clovek si chce precist neco k Sambe a v diskusi najde jen blbe zvaneni o hrubkach v textu ... Cloveka to celkem nastve ze se prokousava pripominkami ktere se Samby vubec netykaji ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 09. 2003 11:22

Nasazoval ji už někdo z vás? Můžete se podělit o zkušenosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXXman  |  29. 09. 2003 12:30

Jojo ja,

poprvy kdyz mi bylo 13, ale musis davat pozor, je to hrozne tenky a obcas se to trha a to pak muze bejt za 9 mesicu nadeleni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mti.  |  29. 09. 2003 08:55

hm ... NT4 mne netrapi, vyznam active directory jsem jeste nedocenil , ale UTFko tam chodi :---)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veles  |  29. 09. 2003 08:46

všem za podnětné příspěvky a názory na novou verzi Samby. Šašci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hugo  |  29. 09. 2003 07:35

Dobre ste si poklebetili o Sambe ......... Len tak dalej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Novak  |  28. 09. 2003 11:01

Ja nevim, jste fakt ostudy, kdayby vas videli vasi byvali ucitele, tak by vas museli zfackovat, ono si aspon jednou neco po sobe pricist neda tolika prace, navic kdyz je toho tolika. Na vine je lenost a pak blbost to hajit a delat z toho vetsi ostudu. Ja nevim, ne to konec koncu take jenom komercni produkt, a vam by nevadilo, ze treba auto nema sedacky, prece vas i tak odveze kam potrebujete. Takze pokud mi chce nekdo tvrdit, ze je uzitna hodnota stejna a na vysledku to nic nezmeni, tak at si predem rozmysli a neprzni nas jazyk.

Jeste jeden detail, zkusil jste neco podobneho to  v nejakem libovolnem pocitacovem jazyku, tam uz si z toho ctenar nevycte puvodni myslenku. Tak pro priste, ty carky tam z nejakeho duvodu jsou, a kdo je tam nedava, porusuje pravidla jazyka, jedno jestli lidskeho nebo nejakeho pocitacoveho.

PS:vzkaz autorovy: vratne maturitni vysvedceni, nebot tam jiste mate znamku z cezkecho jayka :D

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  28. 09. 2003 18:58

pochybuji, že to autor po sobě aspoň jednou nečetl :)

tady jde spíš o to jestli mít články, pod kterými se vždycky vyžije aspoň jeden "dokonalej" češtinář (kolik vás asi je takových super 100%ních jedinců mezi čtenáři) a nebo platit jazykovou korekci a mít je s určitým spožděním

pokud jde od mě, tak se mi nelíbí ani jedna varianta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Novak  |  28. 09. 2003 21:42

Ja o sobe netvrdim, ze jsem dokonalej cestinar, ale jeden cas se vyskytnul vtip:

Apple: Pentium, kolik je dvakrat pet.
Pentium: Dvanact.
Apple: Ale to je spatne.
Pentium: Ja vim, ale rychle.

A pokud mi bude nekdo prodavat zmetky,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas M.  |  29. 09. 2003 10:13

Hmm, hlavne ze vy mate v prispevku dve chyby, kterych jsem si hned vsiml. Jedno prislovi rika: "Nejprve si zamet pred vlastnim prahem.". Mimochodem ten clanek nebyl o ceskem jazyce, ale o necem uplne jinem. Fascinuje me fakt, ze k jednomu kratkemu clanku je na jednu obrazovku blabolu o tom, ze tam chybi carka.. Timto jeden pridavam.

T.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TNX  |  29. 09. 2003 13:51

To nebyl Apple, ale Motorola!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  29. 09. 2003 16:42

Houbeles. Pentium mluvilo se 486!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
strateg(at)post.cz  |  26. 09. 2003 14:57

U pekel! Pane Schon, kolikrat vam mam rikat, ze zapominate na carky v souvetich!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  26. 09. 2003 15:10

Rikejte to, kolikrat chcete, nikdo vam v tom nebrani. Ostatne tuto vetu, nicmene v mnohem pratelstejsim podani, mi opakuje i docent Sebesta, ktery me uci soucasny cesky jazyk. je mi lito. Its as good as it gets.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
strateg(at)post.cz  |  26. 09. 2003 15:14

No tak at vam to jde :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  27. 09. 2003 20:52

jděte už z tou češtinou někam! číst pod každým článkem opravy toho, co autor napsal špatně z hlediska jazyka mě už fakt nebaví

pokud nemáte co říct z odborného hlediska raději držte hubu a táhněte si na cestina.cz TOHLE JE SERVER O KOMPECH SI TO PROBOHA UŽ JEDNOU UVĚDOMTE!!!

jakou užitnou hodnotu asi má, že pod každý blbým článkem je soupis všech gramatických chyb

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  27. 09. 2003 23:06

A jakou užitnou hodnotu má asi e-zine, jehož vydavatel není schopen zajistit, aby autoři psali česky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  27. 09. 2003 23:27

nekteri autori take pisi slovensky. Opravdu mate problem s pochopenim obsahu zive jen kvuli nekolika gramatickym chybam? On by nebyl problem zaridit, aby veskere materialy prochazely jazykovou korekturou, potom by ale zivotni cyklus clanku byl vyrazne prodlouzen a zatim to vypada, ze vetsina ctenaru ocenuje spise rychlou informaci s chybejici carkou v souveti (ktere si beztak vetsina ani nevsimne) nez gramaticky a stylisticky vybrousene texty psane nejlepe hexametrem, nicmene prinasejici dva dny stare zpravy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  28. 09. 2003 07:27

jojo přesně

teď např. studuji jednu knížku v španělštině a to jsem španělštinu nikdy neviděl :)

těmhle rejpalům nejde o rychlou a přesnou informaci, kterou autoři hodí ihned do placu ale jde jim o tom aby to po sobě každý nejlépe 5* přečetl a 3* přepsal

a pak najdou stejně ještě pár vložených vět a budou prudit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  28. 09. 2003 10:23

Asi jsem se špatně vyjádřil, nejde o to, jestli je to slovensky nebo česky nebo anglicky nebo maďarsky. Jde o to, že styl a úprava a gramatika článků je Vaše vizitka. Jestli jde o rychlost, tak můžete bleskovky psát style m cut'n'paste. Chápu, že Živě je celkem jedinečným vědecko-populárním e-zinem, ale já být inzerentem, tak si asi rozmyslím, jestli si dám reklamu do média, jehož autoři neumí napsat článek bez chyb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  29. 09. 2003 04:43

Se vsi uctou, potom moc mist kam vlozit reklamu nenajdete . Oni vetsinou autori pisi s chybami, ty vychytava az korektura . A jeste, jestli tohle bude vasim hlavnim kriteriem, tak brzo ani nebudete mit co reklamovat . Normalni inzerenty zajima navstevnost, cilova skupina ctouci dane periodikum a podobne a podle toho se rozhoduji, zda je to pro ne perspektivni nebo ne .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Emil  |  29. 09. 2003 12:15

No nesmite to brat podle hesla "podle sebe soudim tebe". Neznamena, ze kdyz tam tu carku nevidite Vy, ze ji tam nevidi ostatni  Ale kdyz chce nekdo psat do casopisu/e-zinu, tak by snad mohl ovladat cestinu zakladni skoly. Co vy na to?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  28. 09. 2003 07:18

úplně stejnou :) !!!

užitná hodnota je v odborném časopisu zachována i pokud to někdo napíše bez interpunkce, nepoužije jedinou čárku, tečku a velké písmenko!

jaký je rozdíl pokud napíši

"Kupujte paměti, budou příští týden dražší!" a nebo "kupujte pameti budou pristi tzden drazsi!"

Informatikovi se jedná o informaci a ta je pořád stejná!

jenže to vy češtináři asi nikdy nepochopíte :( a budete pod články otravovat s takovými prkotinami jako jsou čárky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  28. 09. 2003 10:03

H* h*, zlata rybko! Kdyz si pujdu do obchodu neco koupit, taky budu chtit, aby prodavacky byly hezky upravene, tvarily se prijemne a k zakaznikovi se chovaly s uctou. Samozrejme si muze kazdy vybrat, jestli bude chodit do solidniho obchodu nebo do Penny Marketu, ale to nic nemeni na tom, ze Penny Market je humus. Budme narocni zakaznici a nenechme si vsechno libit! A nevim, jak komu, ale mne se rozhodne lip cte clanek bez chyb, s diakritikou a velkymi pismenky.

Pokud Zive usiluje o to byt solidnim mediem (a ja chci verit, ze ano), musi se starat o formu i o obsah. Chybu udela kazdy, ale je potreba si chybu priznat, opravit a priste se ji snazit vyvarovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  28. 09. 2003 10:12

:)

kazdej spravnej informatik na obsah kasle a jde mu o to vytezit maximum z dane informace

proto povazuji prispevky o gramatice za cistou buzeraci a otravovani ctenaru, kterym o cestinu jde az na poslednim miste

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  28. 09. 2003 10:29

To je tedy flame
Ale nemáte tak úplně pravdu. Zkuste na FEL ČVUT obhájit diplomku plnou hrubek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Novak  |  28. 09. 2003 12:29

Vzkaz pro ty, kteri by to chtely zkusit: je sposta lidi, co si dobrovolne prodluzuji pobyt na CVUT svymi vlastnostmi, chybami, a neznalosti, nerozsirujte tyto davy. Jako danoveho poplatnika by me vyslovene nasralo, ze nejakymu blbci budu platit dalsi akademicke obdobi jen kvuli zmrsene diplomce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  28. 09. 2003 18:33

nejvíce tyto davy rozšiřují samotné školy, které nabírají minimálně 5* tolik lidí, než kolik potřebují :(

škoda mluvit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lacola  |  29. 09. 2003 09:14

Školy potřebují nějaké lidi? Já vždy myslel, že praxe potřebuje lidi.

Podívejte se na statistické údaje, které uvádí, jaké jsou šance nezaměstnaných podle svého vzdělání získat práci. Kdyby bylo po mém, tak bych vytvořil podmínky, aby každý druhý mohl studovat VŠ. To je odvětví, které by mělo být pro stát prioritou č.1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  30. 09. 2003 15:01

jasně, že školy potřebují lidi (aby dostali dotace)

na statistiky se dívat nemusím, sám bím jaká je teď situace, protože jsem právě dostudoval

podle mě jsou taky školy příliš měké a berou moc lidí

měly by to více třídit při vstupu a odcházet by mělo taky měně lidí aby o ně pak byla na trhu poptávka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  28. 09. 2003 18:30

akademické prostředí nebylo nikdy příliš tolerantní co se týče jazyka

já si za "vzor" spíš beru Internet, který se vyvíjel mnohem "živelněji"

jinak jak jsem psal materiál do těch "černých desek" :))), tak jsem si s čárkami dal taky trochu práce :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Emil  |  29. 09. 2003 12:19

No nazdar.... a z ktery tridy jsi vysel, z paty?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  30. 09. 2003 15:02

no určitě z vyšší, než ty :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger  |  28. 09. 2003 10:42

A nebylo by od autoru Zive mile, kdyby se nam snazili to "tezeni informaci" ulehcit a zprijemnit tim, ze by psali clanky, ktere se daji cist? :)

U slusne napsaneho textu nemusi ctenar neustale premyslet, co tim chtel autor vlastne rict, chyby ho nerusi od plynuleho a rychleho cteni a muze se soustredit na obsah, protoze ho forma nerusi.

(Usetrim vam prsty - pripominky k tomu, ze jsem tenhle text napsal bez diakritiky, si muzete nechat pro sebe. Ja za nej totiz od cpressu zadne penize nechci :)) ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  28. 09. 2003 18:35

mě to osobně nevadí, protože moje čeština není na příliš vysoké úrovni (co mě naopak vytočí je když hnedka první příspěvek je o tom, že autor někde zapoměl oddělit vloženou větu čárkami, to bych faklt "střílel" :()

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger  |  28. 09. 2003 21:59

A ja bych zase strilel lidi, kteri se chlubi tim, ze nezvladaji ani zaklady rodneho jazyka :) To mate tezke... A ze jsou autori tak cteneho webu, jako je Zive, neschopni (nepredpokladam, ze by se na to vedome vykaslali) se to doucit, je... hodne smutne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  29. 09. 2003 07:07

takže se navzájem povraždíme a autoři budou mít aspoň pokoj od čtenářů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  28. 09. 2003 11:57

Jasně - a každý správný muž nosí v kapse nůž a kdo nebyl na vojně není chlap. ;)

Mě taky nezajímá spousta diskusních příspěvků, ale nikdy bych si nedovolil někomu nadávat, že mě jeho příspěvek otravuje. Pokud nejde o spamy nebo zlomyslné provokování. Prostě čtu jenom thready, které mě zajímají...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  28. 09. 2003 18:41

reaguji na všechno, co mě vytočí a nebo inspiruje

kdyby se to opakovalo párkrát, tak nic neřeknu, ale když pod každým blbým článkem je první příspěvek od někoho, kdo neumí používat IMHO a nebo od naštvaného češtináře, tak to se fakt už nedá...

diskuse jsou přece o tom si pokecat dál o tématu v článku a né si jen postnout první komentář, v kterém 5* použiji IMHO a nebo v kterém opravím veškeré gramatické chyby článku (k tomu je přece e-mail autora, proč to postujete do diskusi (kde to nijak nezvýší informační hodnotu článku) a ne přímo autorovi)! 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  28. 09. 2003 20:52

Ja jsem snad na Zive nikdy cestinu autorum neopravoval, aspon se na to nepamatuju. Na druhou stranu autori clanku by si meli davat pozor a ja nemam rad, kdyz je nekdo takto haji. Ja kdyz budu delat spatne svoji praci a sef me serve, taky nikdo neprijde a nebude se s nim hadat. Samozrejme nektere "cestinarske" prispevky jsou zbytecne hrube, ale to je jina vec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  28. 09. 2003 21:23

jasne

ja bych je taky nehajil ale ty vecne prispevky od cestinaru mi uz lezou krkem...

podle me by meli chapat, ze se jedna o technicky on-line magazin, kde se obcas nejaka chybka muze objevit (i kdyz by bylo samozrejme lepsi, kdyby to bylo bez chyb...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  29. 09. 2003 10:34

S tím jenom souhlasím. Pokud se snažím sehnat nějakou informaci, tak mně zejména zajímá její informativní hodnota. Potom následuje forma, jakou autor danou informaci prezentoval. Jestli tam je, nebo není nějaká čárka mi nevadí. A na závěr mně osobně zajímá diskuze k tématu a né k nějaké pi... typu čárka a IMHO. Poud se tím někdo osobně baví, tak ať dělá recenzenta na tištěnou literaturu. Potom budou snad vydávat knihy s plnohodnotnou češtinou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Novak  |  28. 09. 2003 17:06

Oprava, kazdej blbej informatik, neboli maco, co se ani neumi naucit komunikacni jazyk nemuze byt spravny informatik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  28. 09. 2003 18:46

jedinej správnej jazyk každého informatika je dvojkovej kód, vše ostatní je irelevantní...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Novak  |  29. 09. 2003 07:41

Ja nevim, to asi neumi nikdo, proc by se jinak ty kody prevadely do citelne podoby, a to na vsech urovnich programovani, od asemleru pres c++ az po xml. Vse je svym zpusobem jazyk, a zkuste udelat nejakou chybu tam. Vysledkem je, ze system ma plno der, je nestabilni a obcas tuhne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  28. 09. 2003 10:21

jinak v Čechách žiju už poměrně dlouho  ale zatím jsem tady nenarazil ani na jeden "Penny Market" (jestli to náhodou nebude tím, že průměrnej čech neplatí librama... :) ).

nejste náhodou o pár tisíc kiláků mimo? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  28. 09. 2003 10:31

http://www.penny.cz/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blecha  |  28. 09. 2003 17:34

Penny market se naleza napr. ve meste Louny, mesto to okresni na upati Ceskeho stredohori. Market se naleza na zapadnim okraji mesta. Bohuzel letecke foto nemam .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blecha  |  28. 09. 2003 17:35

Prominte, zapomnel jsem, ze okresni mesta jiz neexistuji, pouze mesta s prenesenou pusobnosti krajske samospravy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  29. 09. 2003 16:37

No tak třeba v Praze v Ďáblicích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Novak  |  28. 09. 2003 11:46

z krfrm frnoůr krdzůo frdogtikrd zozo kdo fpntrk-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Novak  |  28. 09. 2003 11:50

PS: kdo to desifruje, je dobrej informatik, obavam se pouze, ze se to na zive usadi, a pak budu kazdou zpravu cist pul dne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  28. 09. 2003 18:50

tko bb doá nst kd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Novak  |  28. 09. 2003 21:34

To je jiny algoritmus, takze nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir  |  29. 09. 2003 07:02

jo

jsem ti jen napsal něco, aby ses taky nenudil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel X  |  29. 09. 2003 10:45

Mě zase nebaví luštit články, ve kterých se člověk prokousává hrubkama. Některé články jsou napsané tak hrozně, že se člověk právě na ten obsah nemůže soustředit. Že někteří nedoukové ty chyby nevidí, je jeich věc.
Když není schopen psát správně přispívající do diskuse, je celkem jedno. Ale autor článků, který je za to placený si by si měl chyby ohlídat.

cobi sasy takřýkal nato kdibi fšychňy psaly přyblyžnjě tako vímto spúsobem?

Pokud na katastrofální stav pravopisu na netu nikdo nebude poukazovat, může to dopadnout jako v předchozí větě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor