S3 Graphics přichází s podporou OpenGL 3.0

Diskuze čtenářů k článku

04. 12. 2008 19:30

Docela me zaujala veticka: "GPGPU technologii pro použití stream procesorů pro různé výpočty."

Jen by me zajimalo jaky vykon ta grafika vlastne ma. I podle toho "chlazeni" to nic moc vykoneho nebude. Tak by me zajimalo jestli GPGPU bude prinosem, nebo jestli to na tyhle grafice bude pocitat jako na nejaky 486ce :) tj mnohem pomaleji nez zvladaji dnesni procesory. K cemu vlastne takova grafika bude?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2008 21:22

O vykon ve hrach prakticky nejde, ta karta je vicenene urcena do htpc diky kvalitni akceleraci HD videa, jen to chce tam dat pasivni chladic :) + pro paranoidni sosace filmu atd je dobra take, pac ma hardwarovou podporu sifrovani 128 bit. sifrou AES.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2008 11:39

kdo a kdy pouziva open gl ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2008 11:49

Bože můj, to jste si dělal srandu že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2008 11:51

Ale já vám teda odpovím.

Krom většiny Windowsích her (chápu, že si myslíte, že je to většina použití, ale není) a pár Windowsách aplikací všichni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2008 12:00

Kdo: já

Kdy: v těchto dnech

Hojně je využíváno na herních konzolích (např. bývalý spolužák zkoušel napsat něco triviálního pro PSP).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2008 13:19

no ja jsem spis myslel na pouziti ve windows. proc tam je opengl kdyz stejne na hry pouzivam directx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2008 13:51

Preboha jaky zas Windows? Zatvor to okno a pozri sa von

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2008 14:12

DirectX = hry.

OpenGL = hry + profesionalni 3D grafika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2008 14:26

Tak tak.

ID Tech enginy , World Of Warcraft, Starcraft 2 (a vůbec Blizzard), Google Earth, Compiz Fusion (mimochodem, nádherná ukázka toho, co OpenGL umí a DirectX ne), Cady, Adobe Photoshop ...

Funguje na Linux, MacOS, Solaris, Windows

... a takhle bych mohl psát donekonečna. Tohle je jen nástřel od boku. Je třeba víc?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2008 15:28

To chce klepnout hlavou o něco a uvědomit si, že OpenGL neslouží pouze ke hrám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2008 15:30

Boli casy, ked bola situacia opacna, hry podporovali aj DirectX aj OpenGL alebo len OpenGL a aj tie hry, co podporovali obe kniznice isli lepsie v OpenGL. Potom vyvoj kniznice OpenGL zaspal a teraz je v situacii, ze na platforme Windows ju bezny uzivatel prakticky nepouziva, ak nepocitam hry od ID Software. A situacia sa meni aj tam, pretoze novy engine od ID pojde pod DX.

Situaciu by mohla zmenit prave verzia OpenGL 3.0, ktora by vraj zas mala byt porovnatelna(lepsia) s(ako) DirectX (detaily Vam nepoviem, ale urcite sa tu najde niekto, kto vie porovnat DX10(.1) a OpenGL 3.0). Popularite OpenGL moze pomoct aj rastuca popularita Mac-ov.

Takze, ak to zhrniem, teraz a tu je Vam OpenGL nanic, dolezitost moze ziskat v buducnosti, napr. hry podporujuce OpenGL sa ovela lahsie portuju na ine platformy, myslim hlavne na OS X.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 12. 2008 14:38

V profesionálním světě všichni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor