Ruští piráti stojí americké firmy kupu peněz, Číňané pak ještě víc

Diskuze čtenářů k článku

Mireček  |  16. 02. 2006 07:27

Z článku mám dojem, že americké firmy platí za ukradené filmy, hudbu či software. Nejspíš chtěl ale autor říct, že k velkým ziskům, které společnosti mají, se nepřidal zisk z nelegálně používaného softweru, filmů a hudby.
Znamená to snad, že kdyby si lidi ty nelegální kopie odinstalovali, zahodili nelegální filmy a hudbu na CD, hned se americkým firmám zvedne zisk?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  16. 02. 2006 07:12

Třeba v ČR dělá BSA (nevím, proč ji mají média tak rády, asi proto, že taky všechno dramatizuje - hází miliardama, přepočítává je na propuštěný lidi kteří budou "kvůli pirátům" končit jako bezdomovci a prostitutky... ) statistiky tímto vzorcem:

"počet prodaných CPU" - "počet prodaných Windows + M$ Office" = ZTRATA

--
To je pak jasný, že je ztráta v miliardách, když do toho započítají i všechny jiný Systémy, víceprocesorový počítače atd.
--

Já si myslím, že situace ohledně licencí je u nás více než dobrá - například všechny úřady nakupují Wokna a tak v podstatě dávají zadarmo peníze Microsoftu
Protože na nic nepotřebují nějaký "speciální funkce", který by jiný systémy třeba neměli - v podstatě používají jen pár aplikací:
1) Prohlížeč
2) E-mail klient
3) Office (tabulkový editor, textový, prezentace...)
4) Solitaire ))))

Tohle všechno skýtá i bežný Linux + OpenOffice a to je zadarmo - já sám jsem k tomu měl výhrady, ale když jsem to pak začal používat, uvědomil jsem si, že vlastně ani ve firmě windows pro svoje potřeby nepotřebuju...
Tak by možná nebylo špatný, kdyby nám úřady vysvětlily, proč právě oni komereční software potřebují a proč právě windows - a ne třeba MacOS nebo něco podobného ) Vysvětlení by to bylo asi docela zajímavé - něco typu "Protože u windows se většině zaměstnanců líbí víc standardní wallpaper" a nebo "z M$ mi poslali plnější obálku" DDD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lobo  |  16. 02. 2006 01:26

to je este nic, ale ake straty im sposobuje opensource, zachvilu to bude tak ze niekto ta natrie ze si uvolnil nieco opensource alebo freeware a hned dobehne BSA a vycisli ti aku stratu si im sposobil kedze si ludia nemusia kupovat softvare na toto ale stiahnu si opensource alebo freeware

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  15. 02. 2006 19:05

Nejvetsi zlodeji jsou ti, co po nas chteji za filmy takove sumy. Pravda, kdyz na to nemam, tak si je nemusim koupit, ale to je vase logika, podle ktere jste vypocitali tu tzv. ztratu. To jsou totiz penize, ktere by vydavatele nikdy neobdrzeli a doufam, ze neobdrzi, protoze Rusove a Ukrajinci proste nemaji penize a tudiz by si jinak film nikdy nekoupili. Ale to je jako kdyz hrach na stenu hazi. Porad omilate kazdy rok to same. Podle meho nazoru byste takove mystifikace nemeli zverejnovat. Jenom ukazujete jak jste hloupi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golem  |  15. 02. 2006 16:45

Asi si dnes kvůli tomu zítra nedám po obědě moučník.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pingu  |  15. 02. 2006 12:02

Nejde o ztrátu, ale o ušlí zisk, stráta by to byla, kdyby jim ze skladu ukradli origoš, ale když prodávaj kopie, tak to tu společnost nic nestojí a proto z toho nemá ztrátu, pouze na tom nevydělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
boro  |  15. 02. 2006 13:02

kdyby nebylo ruských pirátů, tak bych prostě místo placeného softu používal jeho free alternativy...takže bych žádný zisk žádné soft firmě nevytvořil.....a multimédia? Myslím, že torrenty nejsou pirátská záležitost - na druhé strně bych si asi tak   90%  pakáren stejně nekoupil....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gofry, Gofry  |  15. 02. 2006 16:19

A preco teda nepouzivas free alternativy uz teraz? Mas sice pravdu, ze torrenty nie su piratska zalezitost, ale to, co pomocou nich stahujes uz ano ;) Takze ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  15. 02. 2006 11:31

No v ruske je prumerna mzda neco kolem 50-10 dolaru za mesic, mnoho rodin zije z toho co vypestuje a kvete tam smeny obchod, alespon na vesnicih.

Penize maji nekteri lidi v Moskve a velkych metstech.

Takze uz vydim clobrdu, co si koupil 486 v bazaru dovezenou ze slovenske rep. jak vyplazne 300USD za system, 500USD za Office atd.

Dale kdyz nekdo setri nekolik let na CD prehravac, tak si urcite muze dovolit kupovat hudbu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  15. 02. 2006 10:28

Doufám, že je amíci pořádně přidusí. Čína je přece jenom velký trh, který je potřeba si ohlídat.

Naprosto schvaluju, aby byli jejich piráti popotahováni, zavíráni apod. Jako nejvyyší trest pro ně navrhuju povinný kurz Microsoftího specialisty, aby viděli na čem se snažili zbohatnout ..

A čím víc je budou dusit nadnárodní monopoly, tím víc bude výhodnější přejít na nějakou jinou alternativu a Billovi jenom poslat pac a pusu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr, koffr  |  15. 02. 2006 09:09

aha, takze kdyz de neco ukrast lechce a lidi to pouzivaj, tak vlastne zadna ztrata nevznika, protoze kdyby to ukrast neslo, tak by si to nekoupili takze vlastne firmy maji podporovat kradeni. doufam, ze dostanete od někoho pekne po tlame, protoze takovy zamindrakovany socansky mrdacky musej jit mlatit prece lechce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  15. 02. 2006 09:14

Taki ako ty nastastie skoncili v r. 1945.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Míra  |  15. 02. 2006 10:36

No nejdřív se na chvíli zamysli. A jinak já taky nesouhlasím s pirátěním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ewing, ewing  |  15. 02. 2006 11:19

ty si na to kapol:)
presne tak. nikto by si to nekupil. Sli by na to cez freeware atp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MuVo  |  15. 02. 2006 08:57

Oni si s tym prihluplym vypocitavanim fiktivnych strat asi nikdy neprestanu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav  |  15. 02. 2006 09:28

A je to marný, je to marný, je to marný. A každýmu jsem to na týhle točně říkal.

Ale možná by s tím BSA, RIAA a podobní měli pořádně zatočit. Takovou podoru Linuxu, nezávislé hudební scény a malorozpočtových filmů (narozdíl od nepříliš kvalitní komerce, jak v SW, v muzice i ve filmech) by tyto obory potřebovaly jako sůl ...

Mě pořád připadá, že čas od času udělají bu-bu-bu, aby si to vůbec někdo koupil a pak v koutě svých kanceláří tiše propočítávají, kolik vlastně díky pirátům získali, protože díky nim se ještě nestal většinovým SW Linux a podobně se zmíněnou nekomercí (nebo malou komercí).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  15. 02. 2006 11:31

No za omalovankovy wokynka by snad jeste vetsina uzivatelu ze setrvacnosti nejake ty 4 tisice s novym PC dala, ... ale hadam ze MS Office by na veky skoncil v propadlisti dejin kdyby piratstvi skutecne nebylo mozne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  15. 02. 2006 08:56

Mohl by mi prosím někdo objasnit ten výpočet ztráty? Vzhledem k tomu, že mám takové docela reálné tušení toho, jak to vypadá s ekonomickou situací rodiny v Rusku, tak mě docela fascinuje, kde berou tolik pirátů. Buďto máte na počítač a veškerej software si můžete koupit a nebo nemáte na počítač a nějakej software je vám ukradenej. Každopádně to nemůže dát dohromady tolik pirátů na tu šílenou částku.

Fakt nechápu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grovik  |  15. 02. 2006 08:54

.. jak firmy pocitaji tu ztratu. Vezmou pocet zabavenych piratskych kopii (popripade jejich odhad) a vynasobi cenou. A to casto u starsich produktu cenou ktera je uz absolutne mimo misu.
Nakonec reknou kolik toho bylo.

Prestoze ten SW by si spousta lidi vubec nekoupila, cena casto udavana se tyka i starych a neprodavanych produktu takze je zcela mimo.

Takovato statistika tudiz o nicem nevypovida.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shinta  |  15. 02. 2006 08:40

...ano, protoze, kdyby piratstvi v rusku/cine nebylo, tak si vsichni ty DVD/audioCD a soft koupi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petryk, Petryk  |  15. 02. 2006 12:25

A řekněte, jak jinak se maj ti softvérový giganti ze sebe dělat, že jsou chudinky okrádáni... Přeci Vás taky v práci okrádaj... Mě třeba loni zaměstnavatel okradl skoro o 1,2mld. korun. Já chtěl plat 100mil. měsíčně a on mi dal jen to co mi dal...
A jak to zjistili? Jednoduše: Jsou dvě počítačové sítě po 100 počítačích: v jedné jsou na všech koupený Wokna+Office, na druhé síti se stáhla jedna kopie Linuxu, tzn. 1 počítač => na druhé síti je určitě 99 počítaču s ukradenýma Woknama Profi + Office => ztráta 99 x cca 20tis = skoro 2mil. korun!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor