Rozšíření bezdrátové sítě Czech On Line

Diskuze čtenářů k článku

Zelgadis  |  30. 07. 2005 14:06

Optika neni zadna sranda a natahnout ji stoji peeeeeknej balik. To si dnes nemuze skoro nikdo dovolit. Ani ve mestech, jen si to predstavte do kazdyho baraku tahat optickej kabel. Naproti tomu wi-fi je levne (AP-5000Kc), takze nevadi kdyz se za par let bude menit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ice  |  31. 07. 2005 17:28

jenze oni asi wifi tahat nebudou...ty 3,5 nejsou zas tak levny...navic je potreba licence....a rychlosti tam asi taky nebudou zavratny, pri navysovani rychlosti se to stejne asi bez vymeny zarizeni neobejde...proste to vsechno skonci na optice....budto kabely(nemusej se tahat preci nekde zemi...daj se delat prevesy, nebo to tahat vnitrkem mezi barakama), nebo optickejma LED, infra, nebo laserovyma pojitkama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X_X_X  |  01. 08. 2005 08:55

Kez by jsi mel pravdu ale obavam se ze to fakt nepujde. Uz zminovane vesnice ci mesto mimo centrum rozestupy baraku +/- 20 m ne kazdy si to da obyvatelstvo udajne starne a tak treba par lidi co net nechce a uz to musis sam financovat tahani na x km. Kopat se teda nemusi ale prece jen kabel je kabel (pokud to jde) Nicmene ti lidi a to mio ver ti to nezaplati protoze jim staci WIFi naklady jsou jinde a kvalitach jich vubec nezajima pouze cena a pak to tak vypada.... 
Az bude optika rozsirena tak jako dnes klasicke wifi tak to je velka hudba budoucnosti.
Prave by jako trochu levneji vysel treba WiMAX ktery cenove taky lita .. ale prece jen ISP ma pak pokryte lidi i co mozna nekdy. Tahat ale optiku pro x llidi par km si nikdo nedovoli.
Je to jen o penezich a lide je nedaji proc to je jasne. Nesouhlasim s tim ale to je vse co s tim muzu delat. Vvubec se mi WiFi nelibi a nejlepsi by bylo aby mel dnes doma opticky kabel ale to uz jeopravdu prehnane. Na druhou stranu vodovod uz ma dnes temer kazdy ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.  |  30. 07. 2005 11:34

Nejsou náhodou v ČR na 3.5 GHz přiděleny 2 licence ? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno a příjmení  |  29. 07. 2005 11:34

Ten první příspěvek v diskuzi je sice pěkný, že se tady bavíte o optice a že je nanic bezdrát, ale laskavě si uvědomte, že i díky "marketingovým tahům" společnosti Český Telecom, a. s. je spousta zájemců např. o zcela běžné ADSL odmítána a házena na neurčito + ČT (nevím proč) stále nechce spustit nonstop dialup připojení k netu (když už teda ne adsl).....
Takže tak.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ice  |  29. 07. 2005 12:41

ano, z 99procent je to o politice.....opticke kabely vedou dnes minimalne ke kazde tel. ustredne, kolem vetsili zeleznicnich trati apod. nasviceno ne jich v radu procent kapacity a i ty uz nasvicene nejsou nijak zvlast vytizene. takze uz staci preklenout jen ty cca kliometrove vzdalenosti ke koncakum....kdyz si spocitate kolik vas bude stat optika a kolik njaky opicarny vzduchem a zapocitate do toho moralni a technickou zivotnost a kapacitu spoje, tak vam sice vyjde, ze ted bude levnejsi to hnat vzduchem, ale zarizeni at uz z kapacitnich, nebo regulacnich duvodu budete menit co par(2-5let) zato optika vam jen tak brzo v zemi nezhnije....ano, je to o pristupu..lidi chtej ta 300mesicne 10Mbit a provideri navratnost investice nejlepe uz z aktivacniho poplatku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X_X_X  |  29. 07. 2005 14:20

Mas pravdu je to tak ale nedovedu si predtavit tahat tech 5-10 km navic vesnice jsou roztahane treba 3 km .. nejaky stred jkde se vseho vsudy najde 20 lidi a vemu si naklady na vykopove prace pro 5-10 km  tak optiku uz polozit pak neni zas takova palka .. ale kdyz to vemu celkove tak se to proste nevyplati. Bouzel.
Jsem zastance optiky ale "nedosahnu" na ni ....proste by to byla hodne velka sranda.
Samo ze je plno mist kde dotahnout optiku neni problem a kde se najde hodne lidi co optiku oceni ale problem je v pristupu lidi a tay fakt naklady pro vykop prace. Pak je to lepsi strilet vzduchem coz ma sve velke -

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ice  |  29. 07. 2005 15:24

ano, nakonec se shodnem....ja mimochodem provozuju cast bezdratove site pro par desitek lidi, takze moc dobre vim o cem je rec a kde jsou slaba mista...konektivita jde az ke me do baraku optikou a pak cca do 500m okolo bezdratem, po baraku lankou a chystame 100Mbit propoje na ostatni domy k nahrazeni stavajicich pomalych a zarusenych wifin.....ale ti lidi proste zakopani optiky do zeme a navic ve meste nezaplatej.....ono taky ani neni moc proc, jelikoz vsude kolem vedou kabelovky a jini, se kteryma se da domluvit napronajmu vlaken a ani to neni priliz drahe.....ja i s tim hraju spis tak pro zabavu a verim, ze brzo celou mistni komunitu prevezme nejaky vlastnik byt uz virtualni infrastruktury na optice a ja budu mit zase svuj klid :) optika do kazdeho domu, Gigabit na kazdy desktop :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIKARU  |  30. 07. 2005 12:42

Asi tak optika je super věc. Snažíme se u nás udělat metropolitku v optice, ale vzduchem. Vzduchem jsem myslel od STH k STH v samonosnem obalu. Divili by jste se, ale je o to zájem. Sice počáteční náklady velké a možná návratnost za 2 roky, přesto za ty prachy super připojení. Faktem je to, že hodne lidí má krádkodobý názor, naco optiku když to funguje na bezdrátu. Jenže garantovaná rychlost a rušení je nekde jinde ve srovnání s bezdrátem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X_X_X  |  29. 07. 2005 10:14

WiMAX nikdo nikdy nevidel ? hmm spis ty jsi nevidel. Optika je pekna vec ale tahat ji vsude nejde ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ice  |  29. 07. 2005 10:24

nepasl jsem nikdo nikdy, ale u nas si vo tom muzou zatim jenom nechat zdat....zbytecne drahy a to ze po tom pudou prenaste desitky ci dokonce fntasticke stovky mega muze verit jen hrstka deti v materske skolce :) Proste kdo jeste netaha optiku, bude mit za 2-3 roky velkej problem se uzivit...a natahnout jde opravdu vsude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X_X_X  |  29. 07. 2005 11:08

Optika je optika o tom zadna. Taky ale zalezi odkud kam tama a co je na jedne a druhe strane. No mozna tak mesta vesnice jsou odrizle uplne ale to se tem co bydli ve vetsich mestech spatne vysvetluje. Uz vidim reakci ze to je problem tech lidi co bydli na vesnici ano je to problem tech lidi.
Tahejme optiku na 5-6 km (lepsim pripade)  kdyz to neni nikdo ochotny zaplatit a lidi chcou za 300 kc za mesic zazraky.
Jen chci rict ze hodne lidi resi situace podle sebe a neni schopen si uvedomit ze jsou i jini lide. Hold 10,5 milionu lidi proste nemuze zit jen a jen pouze tam kde je optika nebo tak kde ji problem dotahnout neni.
Nekdo si muze nechat zda o optice jiny o wimaxu a nekdo o rychlem internetu nekdo o cistem vzuduchu o klidu atd atd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ice  |  29. 07. 2005 08:56

sakra, nekteri uz pomalu nabizi optiku az do baraku a nekdo se jeste obtezuje vrazet prachy do bezdratu, navic wimax vsichni vokecavaj a jeste ho nikdo ani nevidel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor