Prodávání obsahu stejným obchodním modelem jako rohlíky je už dávno přežité a prokazatelně nefunkční!Bohužel, vydavatelé se jej pořád snaží tímto způsobem tlačit a diví se, že nefunguje. Funkční je pouze model "FLAT tarifů" jako to nabízí například NetFlix, Spotify u hudby atd.Navíc je to i pro uživatele pohodlnější - dnes asi jen málokdo chce doma skladovat nějaké obří regály s médii, kupovat další a další disky a dělat si z toho nějaký domácí NAS server nebo mít jen externí disky a označené co na kterém je a podle toho je různě připojovat.Většina obyčejných uživatelů navíc nepotřebuje nějaký "speciální obsah", ale stačí jim cokoliv, co je zabaví, takže pro vydavatele obsahu dnes nejsou největším konkurentem "piráti" z nějakého TOP SITE WAREZ FTP serveru (o kterých už se dnes ani nemluví ) nebo z torrentů, případně z mainstreamových fillesharingových serverů jako uloz.to, ale největším konkurentem pro vydavatele obsahu je YouTube!Ostatně vidím to i u sebe, protože dřív jsem také hodně řešil svoje hudební sbírky, playlisty atd. Dnes, když mi třeba přijdou kamarádi na návštěvu a chci jen něco do podkresu při pokecu, tak prostě nahodím YouTube, dám vyhledat "Rock Hits HD" a nechám to automaticky přehrávat...Stejně tak spousta lidí si pouští z YouTube (a jiných video-serverů) celé filmy, seriály atd., takže tohle vidím jako že nejvíc zabíjí placený obsah. Navíc na klasické warezové stahování musíte mít nějaký software, umět ho alespoň základně nastavit, mít registraci, řídit se pravidly komunity atd.Na puštění filmu on-line nemusíte mít nic a vědět nic, jenom kliknete na tlačítko "přehrát". Přičemž většině lidí je fakt jedno NA CO SE DÍVAJÍ, chtějí se třeba jen při večeři NA NĚCO podívat a dokud budou mít na co - na cokoliv - tak zkrátka platit za obsah nebudou.Ostatně tento trend byl patrný už z TV, kdy jsem nejdřív nechápal jak může například dobrému seriálu klesnout sledovanost až tak, že ho přestanou natáčet jenom proto, že místo v neděli v podvečer ho dávají v úterý v podvečer. No a pak jsem to pochopil - většina lidí jsou zkrátka 100% "konzumenti", takže oni se nedívají na seriál XY, který jde v neděli v podvečer - oni se dívají v neděli v podvečer "na televizi" a pokud tam není seriál XY, tak budou čučet na ZZ a na XY si už ani nevzpomenou, přestože na něj třeba několik měsíců čuměli pořád.