Robot pozná, jestli jsou zákazníci naštvaní. Brzy se může objevit v amerických obchodech

Robot pozná, jestli jsou zákazníci naštvaní. Brzy se může objevit v amerických obchodech | Foto: see Image talk:Walmart exterior.jpg This file was made by User:Sven TranslationIf this image contains text, it can be translated easily into your language. If you need help, contact me Flexible licensesIf you want to use this picture with another license than stated below, contact me Contact the author If you need a really fast answer, mail me. If you need only a fast answer, write me here. , CC-BY-SA-3.0

Americký potravinový řetězec Walmart chce zamezit situacím, kdy zákazník čeká u kasy a z různých důvodu zažívá pocity nespokojenosti. Ať už kvůli tomu, že se vytvořila fronta, nebo že nenašel požadované zboží, případně ho rozčílila jiná nemilá zkušenost v prodejně. Aby obchodník tyto lidi a jejich pocity identifikovat, chystá se zavést technologii na rozpoznávání obličejů, která mu s tím pomůže.

Vyplývá to z patentu, o kterém informuje Wall Street Journal. Pokud technologie pomocí kamer zaznamená, že je zákazník nespokojený, upozorní někoho z personálu, který se pokusí příčinu zákazníkovy nespokojenosti zjistit a zároveň se jí pokusí vyřešit.

Walmart doufá, že se mu tak podaří vyhovět potřebám zákazníků ještě dříve, než je napadne si stěžovat. „Je jednodušší si udržet zákazníky než shánět nové,“ uvádí společnost v patentovém dokumentu. „Často, když je zákaznický servis nedostatečný, se ten fakt ukáže až pozdě, kdy už jsme o zákazníka přišli. V dnešní době je tak velká konkurence, že lidé radši přejdou ke konkurenci než aby věc řešili,“ píše dále.

A nejen nespokojenost chce řetězec pomocí technologie řešit. Plánuje ji použít i k analyzování trendů a měnících se nakupovacích zvyků. To chce dělat pomocí propojení zákazníkova výrazů s jeho biometrickými údaji.

Témata článku: Technologie, Umělá inteligence, Roboti, Dnešní doba, Wall Street, Různé důvody, Walmart, Robot, Zákaznický servis, Konkurence, Biometrický údaj, Spokojenost, Rozpoznávání obličejů, Americký obchod, Řetězec, Wall Street Journal, Požadované zboží, Zákazníci

Určitě si přečtěte

Velká podzimní aktualizace Windows 10 je tady: Co přináší Fall Creators Update

Velká podzimní aktualizace Windows 10 je tady: Co přináší Fall Creators Update

** Po půl roce je tu další aktualizace Windows ** A opět přináší hlavně hromadu drobných kosmetických vylepšení ** Podívali jsme se na ty nejzajímavější

17.  10.  2017 | Jakub Čížek | 183

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

** Fluent Design je vzhled, do kterého postupně Microsoft převleče celý systém ** Staví na průhlednosti a velkých plochách ** Do Windows 10 se z části dostane už zítra při vydání podzimní aktualizace

16.  10.  2017 | Stanislav Janů | 155

Nejlepší optické iluze: Z toho vám půjde hlava kolem

Nejlepší optické iluze: Z toho vám půjde hlava kolem

** Mozek se nechá snadno ošálit, a to mnoha způsoby ** Podívejte se na několik nejlepších optických iluzí ** Iluze dokazují, že vnímání reality může být značně zkreslené

16.  10.  2017 | Vojtěch Malý

Přichází doba hypersonických zbraní. Hrozí zvýšené riziko jaderného konfliktu

Přichází doba hypersonických zbraní. Hrozí zvýšené riziko jaderného konfliktu

** Světové mocnosti vyvíjí nové, nesmírně rychlé zbraně ** Jsou schopné pokořit rychlost Mach 5 ** Tyto zbraně mohou zvýšit riziko rozpoutání válečného konfliktu

Včera | Stanislav Mihulka | 18


Aktuální číslo časopisu Computer

Nový seriál o programování elektroniky

Otestovali jsme 17 bezdrátových sluchátek

Jak na nákup vánočních dárků ze zahraničí

4 tankové tiskárny v přímém souboji