Robot pozná, jestli jsou zákazníci naštvaní. Brzy se může objevit v amerických obchodech

Robot pozná, jestli jsou zákazníci naštvaní. Brzy se může objevit v amerických obchodech | Foto: see Image talk:Walmart exterior.jpg This file was made by User:Sven TranslationIf this image contains text, it can be translated easily into your language. If you need help, contact me Flexible licensesIf you want to use this picture with another license than stated below, contact me Contact the author If you need a really fast answer, mail me. If you need only a fast answer, write me here. , CC-BY-SA-3.0

Americký potravinový řetězec Walmart chce zamezit situacím, kdy zákazník čeká u kasy a z různých důvodu zažívá pocity nespokojenosti. Ať už kvůli tomu, že se vytvořila fronta, nebo že nenašel požadované zboží, případně ho rozčílila jiná nemilá zkušenost v prodejně. Aby obchodník tyto lidi a jejich pocity identifikovat, chystá se zavést technologii na rozpoznávání obličejů, která mu s tím pomůže.

Vyplývá to z patentu, o kterém informuje Wall Street Journal. Pokud technologie pomocí kamer zaznamená, že je zákazník nespokojený, upozorní někoho z personálu, který se pokusí příčinu zákazníkovy nespokojenosti zjistit a zároveň se jí pokusí vyřešit.

Walmart doufá, že se mu tak podaří vyhovět potřebám zákazníků ještě dříve, než je napadne si stěžovat. „Je jednodušší si udržet zákazníky než shánět nové,“ uvádí společnost v patentovém dokumentu. „Často, když je zákaznický servis nedostatečný, se ten fakt ukáže až pozdě, kdy už jsme o zákazníka přišli. V dnešní době je tak velká konkurence, že lidé radši přejdou ke konkurenci než aby věc řešili,“ píše dále.

A nejen nespokojenost chce řetězec pomocí technologie řešit. Plánuje ji použít i k analyzování trendů a měnících se nakupovacích zvyků. To chce dělat pomocí propojení zákazníkova výrazů s jeho biometrickými údaji.

Témata článku: Technologie, Umělá inteligence, Roboti, Wall Street, Konkurence, Robot, Wall Street Journal, Různé důvody, Zákazníci, Dnešní doba, Řetězec, Americký obchod, Biometrický údaj, Požadované zboží, Spokojenost, Walmart, Zákaznický servis, Rozpoznávání obličejů

10 komentářů

Nejnovější komentáře

  • fatman 31. 7. 2017 22:22:25
    Hm, tak to mě by ochranka zmlátila už na parkovišti. V krámě jsem naštvaný...
  • dpcstb 31. 7. 2017 13:49:15
    buducnost je smutna. tesit sa budu iba ovce :-/
  • Pindulin 31. 7. 2017 13:02:26
    U nás v Bille by to v jednom kuse pípalo u pokladních. Za ty přemrštěné...
Určitě si přečtěte

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

** Fotografii každý vnímá jako jednoznačný důkaz ** časem to ale přestane platit ** Strojové učení se totiž neustále zdokonaluje

16.  8.  2017 | Jakub Čížek | 13

USB zařízení je možné odposlouchávat ze sousedního portu

USB zařízení je možné odposlouchávat ze sousedního portu

** Crosstalk byl dřív problém paralelních portů, dnes se ho pokusili prověřit na USB ** Zařízení ze sousedního USB portu může odposlouchávat to vedlejší ** Mohou vznikat záškodnické flašky nebo třeba USB lampičky

14.  8.  2017 | Adam Harmada | 19

Nový Skype! Vypadá jinak a je „sociálnější“

Nový Skype! Vypadá jinak a je „sociálnější“

18.  8.  2017 | Markéta Mikešová | 36


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test NVMe a SATA SSD

Máte slabý signál
Wi-Fi? Poradíme!

Jak umělá inteligence opravuje fotky

Kupujete dron? Ty levné se nevyplatí