Technologie | Umělá inteligence | Roboti

Robot pozná, jestli jsou zákazníci naštvaní. Brzy se může objevit v amerických obchodech

Robot pozná, jestli jsou zákazníci naštvaní. Brzy se může objevit v amerických obchodech | Foto: see Image talk:Walmart exterior.jpg This file was made by User:Sven TranslationIf this image contains text, it can be translated easily into your language. If you need help, contact me Flexible licensesIf you want to use this picture with another license than stated below, contact me Contact the author If you need a really fast answer, mail me. If you need only a fast answer, write me here. , CC-BY-SA-3.0

Americký potravinový řetězec Walmart chce zamezit situacím, kdy zákazník čeká u kasy a z různých důvodu zažívá pocity nespokojenosti. Ať už kvůli tomu, že se vytvořila fronta, nebo že nenašel požadované zboží, případně ho rozčílila jiná nemilá zkušenost v prodejně. Aby obchodník tyto lidi a jejich pocity identifikovat, chystá se zavést technologii na rozpoznávání obličejů, která mu s tím pomůže.

Vyplývá to z patentu, o kterém informuje Wall Street Journal. Pokud technologie pomocí kamer zaznamená, že je zákazník nespokojený, upozorní někoho z personálu, který se pokusí příčinu zákazníkovy nespokojenosti zjistit a zároveň se jí pokusí vyřešit.

Walmart doufá, že se mu tak podaří vyhovět potřebám zákazníků ještě dříve, než je napadne si stěžovat. „Je jednodušší si udržet zákazníky než shánět nové,“ uvádí společnost v patentovém dokumentu. „Často, když je zákaznický servis nedostatečný, se ten fakt ukáže až pozdě, kdy už jsme o zákazníka přišli. V dnešní době je tak velká konkurence, že lidé radši přejdou ke konkurenci než aby věc řešili,“ píše dále.

A nejen nespokojenost chce řetězec pomocí technologie řešit. Plánuje ji použít i k analyzování trendů a měnících se nakupovacích zvyků. To chce dělat pomocí propojení zákazníkova výrazů s jeho biometrickými údaji.

Diskuze (10) Další článek: Velké testy v novém Computeru: NVMe SSD a batohy

Témata článku: Technologie, Umělá inteligence, Roboti, Robot, Dnešní doba, Walmart, Spokojenost, Rozpoznávání obličejů, Zákazníci, Různé důvody, Konkurence, Biometrický údaj, Řetězec, Zákaznický servis, Wall Street, Požadované zboží, Americký obchod, Wall Street Journal


Určitě si přečtěte

Notebook do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Notebook do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 71

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

** Pornografie údajně představuje třetinu internetové obsahu a je technologický tahounem ** Do erotického obsahu postupně zasahuje i virtuální realita ** Kromě vizuálního vjemu se pracuje také na virtuálním uspokojení toho hmatového

Jan Dudek | 32

E-mail zdarma - není čas změnit vaši starou adresu?

E-mail zdarma - není čas změnit vaši starou adresu?

** E-mail většina z nás za svůj život příliš nemění. ** Služby se ale vyvíjí a některé mají zajímavé funkce. ** Velkým lákadlem může být integrace do ekosystému dalších služeb.

Vladislav Kluska | 64

Chytré prkno Mui a dalších šest projektů z Kickstarteru, které nejsou úplně pitomé

Chytré prkno Mui a dalších šest projektů z Kickstarteru, které nejsou úplně pitomé

** Kickstarter je plný neúspěšných projektů ** A pak tam jsou ty, které splnily cíl hned několikanásobně ** Tyto patří k těm nejúspěšnějším za poslední dva měsíce

Jakub Čížek | 16



Aktuální číslo časopisu Computer

Nejlepší programy pro úpravu fotek zdarma

Externí disky pro zálohu dat

Velký test: herní notebooky

Srovnání 12 batohů