Robot pozná, jestli jsou zákazníci naštvaní. Brzy se může objevit v amerických obchodech

Robot pozná, jestli jsou zákazníci naštvaní. Brzy se může objevit v amerických obchodech | Foto: see Image talk:Walmart exterior.jpg This file was made by User:Sven TranslationIf this image contains text, it can be translated easily into your language. If you need help, contact me Flexible licensesIf you want to use this picture with another license than stated below, contact me Contact the author If you need a really fast answer, mail me. If you need only a fast answer, write me here. , CC-BY-SA-3.0

Americký potravinový řetězec Walmart chce zamezit situacím, kdy zákazník čeká u kasy a z různých důvodu zažívá pocity nespokojenosti. Ať už kvůli tomu, že se vytvořila fronta, nebo že nenašel požadované zboží, případně ho rozčílila jiná nemilá zkušenost v prodejně. Aby obchodník tyto lidi a jejich pocity identifikovat, chystá se zavést technologii na rozpoznávání obličejů, která mu s tím pomůže.

Vyplývá to z patentu, o kterém informuje Wall Street Journal. Pokud technologie pomocí kamer zaznamená, že je zákazník nespokojený, upozorní někoho z personálu, který se pokusí příčinu zákazníkovy nespokojenosti zjistit a zároveň se jí pokusí vyřešit.

Walmart doufá, že se mu tak podaří vyhovět potřebám zákazníků ještě dříve, než je napadne si stěžovat. „Je jednodušší si udržet zákazníky než shánět nové,“ uvádí společnost v patentovém dokumentu. „Často, když je zákaznický servis nedostatečný, se ten fakt ukáže až pozdě, kdy už jsme o zákazníka přišli. V dnešní době je tak velká konkurence, že lidé radši přejdou ke konkurenci než aby věc řešili,“ píše dále.

A nejen nespokojenost chce řetězec pomocí technologie řešit. Plánuje ji použít i k analyzování trendů a měnících se nakupovacích zvyků. To chce dělat pomocí propojení zákazníkova výrazů s jeho biometrickými údaji.

Témata článku: Technologie, Umělá inteligence, Roboti, Americký obchod, Rozpoznávání obličejů, Zákaznický servis, Biometrický údaj, Wall Street Journal, Robot, Různé důvody, Požadované zboží, Řetězec, Wall Street, Spokojenost, Walmart, Zákazníci, Dnešní doba, Konkurence

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu