RIAA se chystá žalovat piráty využívající Internet2

Diskuze čtenářů k článku

Equica  |  14. 04. 2005 06:58

Ahoj,

nemuzete porovnavat, ze na i2 se dvd stahne do 30s a na i1 25h. To jsou hrusky a jabka. Porovnavejte tyto rychlosti pri stejnem ISP! Dnes stazeni dvd na i1 je do peti minut(akademicka sit, stejne jako vas priklad na i2), takze zrychleni na 30s je v klidu, ale uz se to moc nepozna(oproti x desitkam hodin dnes). BTW: 30s na DVD to je poradny zaber na dnesni sbernici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abc  |  14. 04. 2005 08:42

nevim co resite, sitove prepinace muzou mit 10Gb/s, ale bezna sitovka ma stale dnes jeste "jenom" 100Mb/s, ti lepsi maji teda 1Gb/s
takze se tam bavi o teoretickych hodnotach, ktere jsou stejne nedosazitelne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mantrid  |  14. 04. 2005 21:51

A taky těch 10Gb je pro všechny univerzity a podobné zařízení, takže jednotliví studenti by ani s 10Gb síťovkou těch 10Gb nikdy nedosáhli.
U nás už je taková rychlost taky možná pokud by se data vyměňovaly na uzlech NIXu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viper  |  15. 04. 2005 16:54

By me zajimalo jak prisli na to ze maj stazenej DVD film za 30s to maj asi studenti nejrychlejsi disky na svete ze zvladnou ukladat 10Gb/s a nejakej superpocitac co dokaze po sbernici zvladnout takovej transfer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivo  |  13. 04. 2005 18:04

Tenhle email dostal každý student na naší fakultě. Už vím odkud vítr vane.


Vazeni uzivatele pocitacove site,
vzhledem k castemu porusovani smernic ohledne porusovani autorskych
prav a sireni nelegalniho software a dat pres pracovni stanice
na OPF Vam posilame informace o tomto problemu.

- Na siti OPF ( a do ni spadaji jak zamestnanci, tak studenti na
ucebnach, studenti na kolejich se svymi PC, studenti pripojujici sve
notebooky) je ZAKAZANO sireni jakehokoliv nelegalniho software nebo
jinych dat podlehajicim autorskym zakonum!

- Pouzivani software p2p jako je napr. directconnect (DC++) k ziskavani
hudby, filmu a software je rovnez porusenim univerzitni smernice a
zaroven poruseni autorskeho zakona.

- Uzivatel, provozujuci podobne aktivity, muze byt stihan na zaklade
interni smernice, tak trestniho zakona. Dle univezitni smernice muze u
zamestnance dojit az k rozvazani pracovniho pomeru, u studenta k
vylouceni ze studia.

- Vzhledem k rostoucimu poctu oznameni o teto nelegalni cinnosti
zvysujeme kvalitu evidence sitoveho provozu, z niz pak budeme
poskytovat data organum cinnym v trestnim rizeni. Z techto dat je patrne,
kdo kdy ktera data kopiroval.

- Nase sit je (zatim) nastavena tak, aby umoznovala obousmerny sitovy
provoz pro pouzivani \"uzitecneho\" a legalniho software na Internetu.
To je ale velmi casto zneuzivano. Nasim dalsim krokem, v pripade, ze se
budou stale objevovat dalsi a dalsi hlaseni o poruseni autorskych
zakonu, je UZAVRENI VSECH PORTU a SLUZEB krome www a mailu.
Je zrejme, ze si to nepreje nikdo z nas, a asi bychom byli vsichni neradi,
kdybychom diky nekolika jednotlivcum, kteri nejsou ochotni dodrzovat pravidla,
byli k takovemu omezeni donuceni.

Prosime, neberte to na lehkou vahu a vezte, ze postihy mohou byt vysoke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  13. 04. 2005 21:28

Já být admin (?) na té vaší síti, tak dělám na oko všechno abych těm "užitečným" organizacím pomohl (OSA a spol.), ale v reálu bych sosal spolu s ostatníma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onion  |  13. 04. 2005 22:34

neni nic jednodussi nez napriklad Hamachi ... sifrovany spojeni a neni problem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnědka  |  13. 04. 2005 23:28

u nas na vysoký (pochopitelne nereknu ktery), to tak funguje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadRabbit  |  13. 04. 2005 14:27

Ohromne, ale porad je u nas cd za 500 a DVD s filmem taky tak nejak. Pritom VHS, ktera je vyrobne nakladnejsi, tak je obvykle za 2/3 az 1/2 cenu. Ale holt DVD se asi prodava vice, tak vic stoji.

Dokud budou mit spatnou cenovou politiku, tak bude porad ve velkem meritku problem sdileni.

P.S. pro ty co argumentujou vydelakama pro umelce. Doufam, ze zlevneni o polovinu, ktere si myslim ze by se dalo udrzet by urcite neznamenalo, ze by si madonna, jackson a spol museli pujcovat, aby meli rano na rohliky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire  |  13. 04. 2005 15:58

Jackson už si hodně dlouho půjčuje i bez RIAA. Je šíleně zadluženej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ne  |  13. 04. 2005 16:07

Ja myslim, ze v tom hotelu, ktery ma na pristich nekolik let zarezervovany to bude mit ALL-INCLUSIVE zdarma vcetne tech rohliku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xyz  |  13. 04. 2005 17:29

jojo, hošani z vedlejších cel si na něm pěkně zgustnou za to zneužívání. Bude mít "rohlíků" plnou prdel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pivoj13  |  13. 04. 2005 16:13

No umelci berou z te ceny zhruba 5 %...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovaný - neregistrovaný  |  13. 04. 2005 23:06

Bože chlapče... Kdy už tyhle děti pochopí, že neplatíš za plátno, ale za obraz, který na něm je namalovaný!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire  |  13. 04. 2005 13:49

Je hezké, že RIAA zase někoho žaluje, ale zajímalo by mě, kdy se konečně zvednou ti podvedení zákazníci a zažalují nahrávací společnosti. Přece jenom nahrávací společnosti porušují buzerací zákazníků... ee.. ochranou CD a spol pár zákonů. Nehledě na to, že nikde viditelně neupozorňují na možné problémy s přehráním.

PS: Nekupuju, nestahuju. To jenom kdyby náhodou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jonko  |  13. 04. 2005 13:36

Dobry den,
add.1 neberte to ako neake ripanie, ale pokial viete o soho storage systeme, ktory dokaze za 30 sec zapisat 4,5 ev. 9 gb dajte my prosim link. Velmi rad by som si nieco podobne kupil :)
add.2 neviem aka je uroven broadbandu v CZ, (predpokladam ze na tom ale nieste o moc horsie ako v SVK alebo ano?) no u nas mam SUSE FTP DVD 9.2 tz. 3,5 gb stiahnute priblizne za 2,5 - 3 hodiny. Ak by som tahal film v dvd kvalite, ktory bude mat cca, 7 gb mam ho z dobreho ftp max. za 6 hodin. Linku mam zhruba okolo 300 KB/sec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josephino, josephino  |  13. 04. 2005 13:40

nikdo nemluvil o zarizeni schopnem zapisu, ale o moznosti prenest data. jedna se o 10gb sit, takze v tom nevidim zasadni zadrhel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bw  |  13. 04. 2005 14:28

tak a mazej rozbit prasatko: http://www.superssd.com/products/ramsan-330/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rockycz  |  13. 04. 2005 14:37

4,5gb /30 sec = 150 mb/sec, no myslim ze nejaky slusnejsi raid tohle zvladne v poho, ani to tak moc stat nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Equica  |  14. 04. 2005 07:30

A to jsi to zkousel, nebo placas?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
john_arbet, john_arbet  |  13. 04. 2005 20:37

Mozte mi napisat odkial mate linky na take dobre ftp?Ja mam 1Mb ale nikdy sa mi nepodari najst ludi s takou ryxlou linkou co nieco zaujimave zdielaju ci uz cez dc++ alebo ine.
dakujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  13. 04. 2005 13:17

A) zajimalo by me, jak se zastupce RIAA dostal do site, ktera je ciste akademicka. Jedine co me napada, ze porusil nejaky predpis, pripadne zakon.
B) To ste vzali kde ze z netu se kopie DVD stahuje 25h ? To tak mozna z netu ala CR, ale v normalnich statech neni problem ziskat za rozumny peniz 10Mbit. Takze pri DVD velkem 8GB je to cca na 2h (pripadne se na film lze cumet online).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  13. 04. 2005 13:20

1, univerzitni sit muze byt otevrena i prichozim zajemcum popripade neni nic sloziteho nainstalovat monitorovaci software, pokud existuje podezreni z trestneho cinu, je i univerzita povinna otevrit sve brany vysetrujicim organum (tim samozrejme nemyslim riaa). Navic americke univerzity jsou z drtive evtsiny soukrome organizace a rozhodovani je na jejich vedeni, opet se zakonnymi omezenimi
 
2, udaj jsem prevzal z tiskove zpravy, nicmene i pri vysokorychlsotnim internetu je doba stazeni spise delsi nez teoreticke minimum, pokud vim, tak vetsina uzivatelu nestahuje z ftp serveru na rychlych linkach nebo od lidi na p2p serverech, kteri sedi na upůoadu 10+ mb/s. a stahovani pres bittorrent vetsinou byva take mnohonasobne pomalejsi nez maximalni kapacita linky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  13. 04. 2005 15:58

"stahovani pres bittorrent vetsinou byva take mnohonasobne pomalejsi nez maximalni kapacita linky"

Zkousel jste to nekdy ? Jediny problem je mezi klavesnici a zidli, logicky kdyz nekdo absolutne neomezi UP, tak se nemuze s Down nikam dostat, je treba nechat alespon 10% volnych. A verte tomu ze 10 a vice konexi vam na 100% vyuzije linku vzdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  13. 04. 2005 16:18

zalezi na tom, pkud danou evc sdili vic lidi, mam asi smulu, ze stahuju jen legalni veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  13. 04. 2005 16:29

to asi smulu mate.. proto byste mozna mel psat o stahovani legalnich veci a ne o tematu, ve kterem nemate zkusenosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  13. 04. 2005 16:52

to je, jako byste tvrdil, ze soudnickar nemuze psat o vrazdach, protoze s nimi nema zkusenosti a zakroutil jen krkem slepici. Vazne si nemyslim, ze je jadrem problemu, za si mimo Internet 2 stahnete film za 25 hodin nebo za 6, problem je v tom, ze stale jeste vetsina lidi poklada takove chovani za normalni a spravne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname  |  13. 04. 2005 19:49

Ano, i ja pokladam stahovani filmu z netu za NORMALNI a SPRAVNE.
Neni na tom nic nezakoneho ani nelegalniho - viz autorsky zakon, ktery urcite mate v malicku
Pan Schon ze sebe farizejsky dela mravokarce na nespravnem miste...
kontrolni otazka: nahral jste si nekdy porad z televize na video?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  13. 04. 2005 20:25

pokud pouzivate bittorent, tak zakonite poskytujete stahovana data ostatni,m coz je poruseni autorskeho zakona, pokud jste pouhy leecher, pak jiste, pred zakonem jste cisty jako lilie, ale moralni to zcela jiste neni, at uz si stahovaci rikaji, co chteji.  Z tv na video nenahravam, nemam video. Za multimedia platim, filmy pujcuju na dvd ve videopujcovne, kousek za 40-50 korun, doma to mam za 15 minut, nemam potrebu parazitovat na cizi praci, ono by bylo dost zvlastni krast software nrbo hudbu, kdyz me autorska prava zivi na honorarich a ma vyplata je v podstate take za prevedeni vydavatelskych prav k mym clankum na cpress. zkuste se smirit s tim, ze paradigma socialniho stahovace nezahrnuje vsechny obyvatele republiky, stejne, jako se neomezuje na ceskou republiku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vrabcak  |  14. 04. 2005 09:27

No ono je to složitější, protože pokud jste nezaložil torrent seed a jen stahujete, tak sice poskytujete data ostatním, ale vzhledem k tomu, že se nejedná o celý soubor ale jen jeho samostatně nepoužitelné části, de facto autorská práva neporušujete. Jestli by to obstálo i de iure je otázka. Bojí se toho asi i RIAA, protože (zatím) uživatele bittorrentu neobviňuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tydlidum  |  15. 04. 2005 10:52

No, i kdyz jo nebudes nic sdilet, tak stahovani dat se da povazovat za rozmnozovani dila pole §13Aut.Z. a to nemuzes bez autorova souhlasu. Takze nazdar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor