Revoluce v SEO optimalizaci: Google prochází a indexuje Flash (oživeno)

Přestože flashové webové stránky lahodí oku návštěvníka, jejich přístupnost, použitelnost a obecně způsob ovládání nemusí být vždy ideální. Další podstatný problém se nachází především v oblasti marketingu, tedy optimalizace pro vyhledávače. Veškeré SEO techniky zde ztrácely na významu, protože robot vyhledávače neuměl získat z Flashe textový obsah a indexovat jej.

Webdesignéři proto již dlouhou dobu čekají, kdy si vyhledávače s flashovým obsahem poradí. Google oznámil, že vyvíjí algoritmus pro robota, který se učí procházet flashové soubory všeho druhu. Od Flash menu, tlačítek a bannerů, až po samotné webové stránky ve Flashi.

Podstatné tedy je, že robot dokáže z Flashe „vytáhnout“ textový obsah, který uloží do indexu. Lze tedy očekávat, že se výsledky hledání brzy promíchají, především ve prospěch stránek s flashovým obsahem.

Problémem ale zůstávají alternativní nebo místní vyhledávače. Pokud je cílem maximální SEO optimalizace, stále není vhodné Flash ve větší míře nasazovat, protože například tuzemský majoritní vyhledávač Seznam.cz stále neumí textový obsah Flash souborů indexovat.

Zdroj: Google


Oživeno

Dotázali jsme se Rity Gabrielové, mluvčí Seznamu, jak to Seznam vidí s indexací textového obsahu Flash souborů. Sdělila nám, že dříve o tom uvažovali a dodává „Testy nám však nedávaly reálné výsledky a tak jsme pokračovali ve zdokonalování fulltextu jiným směrem“.

Je teoreticky možné, že vývojáří Seznamu v tajnosti na indexaci flashového obsahu pracují, nelze ale tuto funkcionalitu očekávat v dohledné době.

Diskuze (5) Další článek: Linspire minulostí, Xandros posiluje pozici

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,