Nebýt dnes globálních vyhledávačů internetu v čele s Googlem a Bingem, tvůrci webů by to měli mnohem složitější a dražší, museli by se totiž mnohem více snažit v propagaci, abychom se o jejich projektech vůbec dozvěděli.
V roce 2016 tak platí, že pro relativně menší a středně velké weby, na které chodíme skrze webový vyhledávač, je životně důležitý index – obří databáze miliard a miliard webových adres a stránek, které navštívil vyhledávací robot a zaznamenal, co na nich je.

Mobilní vyhledávač Googlu
Google, který je na globálním hřišti i po letech neohroženým suverénem, chystá v průběhu příštích měsíců velkou změnu. Koncepčně možná jednu z největších ve své historii.
Jeho vyhledávač doposud používá jeden index, který sice v posledních osmnácti letech prošel hromadou změn, stále je to však základ pro hledání na desktopu a mobilu. V Googlu si ale myslí, že definitivně nastává post-pc éra, a tak se rozhodli, že chtějí být mezi prvními, kteří dají mobilnímu světu prioritu.
Proto chtějí vytvořit zcela nový index mobilního internetu. Bude evidovat stránky optimalizované pro mobily a tablety a tento index by měl mít postupně i vyšší prioritu, což by se mělo projevit jeho rychlostí a dostupností. Ostatně mobilní web je zatím stále menší, a tak je vyšší frekvence jeho indexování o to snazší.
Hlavním poselstvím je nicméně to, že původní desktopový index se dostane na druhou kolej. Samozřejmě to neznamená, že by byl Google sebevrah a přestal vyhledávat klasický internet – běžný surfař dozajisté nepozná žádnou změnu, proměna priorit ale možná pomůže profesionální scéně při nasazování mobilních verzích svých webových stránek, protože právě v tom je podle Googlu budoucnost.