Reklamy v Googlu už nebudou stranou, zobrazí se výhradně nad výsledky vyhledávání

Google se odhodlal ke změně zobrazování reklam systému AdWords ve svém prohlížeči. Změna je to docela podstatná, zcela totiž zmizí reklamy uváděné v pravém sloupci. Podobně jako v mobilní verzi vyhledávače se budou reklamy zobrazovat už jen nad výsledky vyhledávání. A namísto současných tří výsledků se tam mohou nově objevovat až čtyři.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Nově jsou ve výpisu výsledků hledání čtyři reklamy (bývaly jen tři), v pravém sloupci je už ale prázdno • Vpravo je prostor pro knowledge graph

Vzhledem k významnosti stránky vyhledávače Googlu je to změna velmi podstatná. Pro marketéry využívající AdWords to bude znamenat vyšší poplatky za reklamu, která ale na druhou stranu bude více na očích. Na pravý sloupec už možná měli mnozí uživatelé „slepotu“ a reklam si zde nevšímali, jejich účinnost zde byla bezesporu nižší než v oblasti nad výsledky vyhledávání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
V pravém sloupci se mohou odehrávat ještě větší „divočiny“ • A reklamu může odsunout některý z modulů. Typicky mapa, anebo zde rozcestník lyžařských destinací 

V novém modelu zůstane pravý sloupec vyčleněn pro zobrazení doplňkových informací k vyhledávanému výrazu, tzv. knowledge graph. Pokud nebude k dispozici, zůstane pravý sloupec prázdný. Reklamy se budou zobrazovat výhradně na začátku výpisu vyhledávání a také na jeho konci. Reklamy jsou přitom vypsány stejným způsobem, jako běžné výsledky vyhledávání, jen je u nich žlutá značka „Reklama“.

Klepněte pro větší obrázek 
Pravá strana využitá pro výpis z Nákupů Google. Reklama tedy zprava zcela nezmizela, ale obejvuje se tu jen jako výpis produktů

Vzhledem k tomu, že ne na každý výraz jsou reklamy k dispozici, začíná výpis výsledků vyhledávání někdy bez reklamy, jindy s reklamou. I díky tomu jsou zde reklamy účinnější. Výpis výsledků je pokaždé jiný a leckdy si ani neuvědomíte, že klikáte na reklamní odkaz. Google kvůli tomu už dříve čelil nařčení, ale současné označení žlutými značkami je podle všeho právně dostatečné. 

Na změnu upozornil The Verge.

Diskuze (27) Další článek: Cyanogen chce přepracovat základní princip Androidu. Představil technologii MOD

Témata článku: Google, Web, Byznys, Vyhledávače, Reklama, Adwords, Výhra, Dostatečná změna, Google AdWords, Vyhledávání, Knowledge Graph, Sloupec


Určitě si přečtěte

Rekordy počasí: V Česku to ještě jde, skutečné extrémy zažívají jinde

Rekordy počasí: V Česku to ještě jde, skutečné extrémy zažívají jinde

** Teplotní extrémy dokážou překvapit. Seznamte se s rekordy v Česku i ve světě ** Rekordní hodnoty jsou mnohdy až k neuvěření ** Zjistěte, kdy ke bylo největší horko, zima, déšť či vítr

Karel Kilián | 7

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

** Pornografie údajně představuje třetinu internetové obsahu a je technologický tahounem ** Do erotického obsahu postupně zasahuje i virtuální realita ** Kromě vizuálního vjemu se pracuje také na virtuálním uspokojení toho hmatového

Jan Dudek | 28

Našli jsme 22 schopných internetových prohlížečů: Vyberte si, který vám nejvíc sedne

Našli jsme 22 schopných internetových prohlížečů: Vyberte si, který vám nejvíc sedne

** Není jen Chrome, Firefox, Edge či Opera. Na výběr máte mnohem více! ** Internetové prohlížeče se liší funkcemi, zaměřením i designem. Našli jsme 22 použitelných prohlížečů pro Windows ** Vyberte si prohlížeč, který vám bude nejvíce vyhovovat

Karel Kilián | 30

PrusaLab a FutLab: Praha se dočkala špičkových komunitních dílen pro hackery

PrusaLab a FutLab: Praha se dočkala špičkových komunitních dílen pro hackery

** Nejprve svoji velkou dílnu otevřelo Brno ** Letos se přidala i Praha ** Nabízí malé 3D tiskárny i velké průmyslové stroje

Jakub Čížek | 11


Aktuální číslo časopisu Computer

Kdy necháme řídit chytrá auta?

6 Wi-Fi Mesh systémů ve velkém testu

Srovnali jsme 7 sportovních kamer

Znáte pravidla pro létání s drony?