Reklamy v Googlu už nebudou stranou, zobrazí se výhradně nad výsledky vyhledávání

Google se odhodlal ke změně zobrazování reklam systému AdWords ve svém prohlížeči. Změna je to docela podstatná, zcela totiž zmizí reklamy uváděné v pravém sloupci. Podobně jako v mobilní verzi vyhledávače se budou reklamy zobrazovat už jen nad výsledky vyhledávání. A namísto současných tří výsledků se tam mohou nově objevovat až čtyři.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Nově jsou ve výpisu výsledků hledání čtyři reklamy (bývaly jen tři), v pravém sloupci je už ale prázdno • Vpravo je prostor pro knowledge graph

Vzhledem k významnosti stránky vyhledávače Googlu je to změna velmi podstatná. Pro marketéry využívající AdWords to bude znamenat vyšší poplatky za reklamu, která ale na druhou stranu bude více na očích. Na pravý sloupec už možná měli mnozí uživatelé „slepotu“ a reklam si zde nevšímali, jejich účinnost zde byla bezesporu nižší než v oblasti nad výsledky vyhledávání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
V pravém sloupci se mohou odehrávat ještě větší „divočiny“ • A reklamu může odsunout některý z modulů. Typicky mapa, anebo zde rozcestník lyžařských destinací 

V novém modelu zůstane pravý sloupec vyčleněn pro zobrazení doplňkových informací k vyhledávanému výrazu, tzv. knowledge graph. Pokud nebude k dispozici, zůstane pravý sloupec prázdný. Reklamy se budou zobrazovat výhradně na začátku výpisu vyhledávání a také na jeho konci. Reklamy jsou přitom vypsány stejným způsobem, jako běžné výsledky vyhledávání, jen je u nich žlutá značka „Reklama“.

Klepněte pro větší obrázek 
Pravá strana využitá pro výpis z Nákupů Google. Reklama tedy zprava zcela nezmizela, ale obejvuje se tu jen jako výpis produktů

Vzhledem k tomu, že ne na každý výraz jsou reklamy k dispozici, začíná výpis výsledků vyhledávání někdy bez reklamy, jindy s reklamou. I díky tomu jsou zde reklamy účinnější. Výpis výsledků je pokaždé jiný a leckdy si ani neuvědomíte, že klikáte na reklamní odkaz. Google kvůli tomu už dříve čelil nařčení, ale současné označení žlutými značkami je podle všeho právně dostatečné. 

Na změnu upozornil The Verge.

Diskuze (27) Další článek: Cyanogen chce přepracovat základní princip Androidu. Představil technologii MOD

Témata článku: Google, Web, Byznys, Vyhledávače, Reklama, Dostatečná změna, Adwords, Výhra, Google AdWords, Knowledge Graph, Vyhledávání, Sloupec

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vznikají filmové efekty

Test ATX skříní a externích disků

Znáte svá práva při reklamaci?

Průvodce první instalací NASu