Reklamy na Facebooku už nebude možné cílit jen na určité rasy

Reklamy na Facebooku už nebude možné cílit jen na určité rasy

Když se minulý rok zjistilo, že inzerenti si na Facebooku mohli více méně zvolit, aby se sdělení nezobrazovalo skupinám určité barvy pleti, americká firma za to schytala velkou kritiku. Když navíc stránka ProPublica celý problém do hloubky analyzovala a zjistila, že Facebook tak porušuje legislativu, sociální síť slíbila, že situaci změní. Nyní Facebook zveřejnil nová pravidla reklam, která mají diskriminování určitých ras předcházet.

Podle Facebooku nová pravidla zadavatelům reklam jasně dávají najevo, že reklamy „nesmí diskriminovat ani podněcovat k diskriminaci lidí na základě osobních vlastností, jako jsou rasa, etnická příslušnost, barva pleti, národnost, náboženství, věk, pohlaví, sexuální orientace, genderová identita, rodinný stav, zdravotní postižení, zdravotní stav nebo genetické abnormality.” Facebook bude také inzerenty o problému diskriminace vzdělávat.

Vyjmenované podmínky zní zcela přirozeně, ale doteď je sociální síť takto explicitně a viditelně uvedené neměla. Navíc u určitých reklam bylo opravdu možné navolit, aby se nezobrazovala určitým etnikům.

Facebook také vedle nových pravidel pro reklamy oznámil, že bude využívat technologie strojového učení k identifikaci reklam, které nabízejí bydlení nebo zaměstnání. Přesně u těchto reklam zadavatelé nejvíce chybovali.

Pokud se nyní někdo bude snažit u toho typu reklam vyloučit nebo diskriminovat skupinu lidí, nebude mu schválena.

Facebook o diskriminaci v reklamách

„Facebook zakazuje, aby inzerenti naše reklamní produkty využívali k diskriminaci lidí. To znamená, že inzerenti nesmí pomocí našich nástrojů pro výběr okruhu uživatelů neoprávněně cílit reklamy na konkrétní skupiny lidí nebo neoprávněně ze zobrazování reklam vylučovat konkrétní skupiny lidí; zahrnovat do reklam diskriminační obsah.

Inzerenti také musí vyhovět platným zákonům zakazujícím diskriminaci. Patří sem zákony zakazující diskriminaci skupin lidí například ve spojení s nabídkami bydlení, zaměstnání nebo úvěru,” píše sociální síť.

Diskuze (7) Další článek: Strojové učení nemá vědomí, ale klidně složí sonet nebo fiktivní kód Linuxu

Témata článku: Facebook, Právo, Sociální sítě, Gender, Náboženství, Zdravotní stav, Úvěr, Celý problém, Barva pleti, Identita, Sexuální orientace, Americká firma, Orientace, Diskriminace, Rodinný stav, Race

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší