Reklamy na Facebooku už nebude možné cílit jen na určité rasy

Reklamy na Facebooku už nebude možné cílit jen na určité rasy

Když se minulý rok zjistilo, že inzerenti si na Facebooku mohli více méně zvolit, aby se sdělení nezobrazovalo skupinám určité barvy pleti, americká firma za to schytala velkou kritiku. Když navíc stránka ProPublica celý problém do hloubky analyzovala a zjistila, že Facebook tak porušuje legislativu, sociální síť slíbila, že situaci změní. Nyní Facebook zveřejnil nová pravidla reklam, která mají diskriminování určitých ras předcházet.

Podle Facebooku nová pravidla zadavatelům reklam jasně dávají najevo, že reklamy „nesmí diskriminovat ani podněcovat k diskriminaci lidí na základě osobních vlastností, jako jsou rasa, etnická příslušnost, barva pleti, národnost, náboženství, věk, pohlaví, sexuální orientace, genderová identita, rodinný stav, zdravotní postižení, zdravotní stav nebo genetické abnormality.” Facebook bude také inzerenty o problému diskriminace vzdělávat.

Vyjmenované podmínky zní zcela přirozeně, ale doteď je sociální síť takto explicitně a viditelně uvedené neměla. Navíc u určitých reklam bylo opravdu možné navolit, aby se nezobrazovala určitým etnikům.

Facebook také vedle nových pravidel pro reklamy oznámil, že bude využívat technologie strojového učení k identifikaci reklam, které nabízejí bydlení nebo zaměstnání. Přesně u těchto reklam zadavatelé nejvíce chybovali.

Pokud se nyní někdo bude snažit u toho typu reklam vyloučit nebo diskriminovat skupinu lidí, nebude mu schválena.

Facebook o diskriminaci v reklamách

„Facebook zakazuje, aby inzerenti naše reklamní produkty využívali k diskriminaci lidí. To znamená, že inzerenti nesmí pomocí našich nástrojů pro výběr okruhu uživatelů neoprávněně cílit reklamy na konkrétní skupiny lidí nebo neoprávněně ze zobrazování reklam vylučovat konkrétní skupiny lidí; zahrnovat do reklam diskriminační obsah.

Inzerenti také musí vyhovět platným zákonům zakazujícím diskriminaci. Patří sem zákony zakazující diskriminaci skupin lidí například ve spojení s nabídkami bydlení, zaměstnání nebo úvěru,” píše sociální síť.

Témata článku: Facebook, Právo, Sociální sítě, Náboženství, Race, Americká firma

7 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Jan Novotný 12. 2. 2017 12:29:55
    Tak to svuj obchod "fried chicken and watermelon" muzu rovnou zavrit:(
  • našinec 9. 2. 2017 11:58:00
    Chlapům reklama na vložky a lék na vaginální mikózu, ženám lék na erekci....
  • JJezevec 9. 2. 2017 9:50:31
    Konečně mi mohou chodit reklamy na černé dámské vložky. Snad se to...
Určitě si přečtěte

Vrcholí bitcoinová občanská válka. Populární kryptoměně hrozí krize nebývalých rozměrů

Vrcholí bitcoinová občanská válka. Populární kryptoměně hrozí krize nebývalých rozměrů

** Všichni chtějí rychlejší a lepší Bitcoin ** Jenže každý má trošku jiné zájmy ** Spor může už za pár dnů skončit velkou krizí

16.  7.  2017 | Jakub Čížek | 73

Další důkaz o existenci Planety 9

Další důkaz o existenci Planety 9

Dnes | Jiří Černý | 1


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 11 telefonů do 6 000 Kč

Postavte si a přetaktujte počítač

Srovnali jsme 7 sportovních kamer

Která zaměstnání nahradí roboti?