Reklamy na Facebooku se rozšíří i do chatu a aplikace Messenger

Reklamy na Facebooku se rozšíří i do chatu a aplikace Messenger

Kromě aktuálních reklamních kanálů Facebook chystá na tento rok nové příležitosti pro inzerenty. Podle materiálů, které rozeslal několika velkým zadavatelům reklamy, by měl v polovině letošního roku zprovoznit zasílání reklamních zpráv prostřednictvím chatu – ať už na webu nebo v rámci mobilní aplikace Messenger. Informoval o tom web TechCrunch, který má materiály k dispozici.

Klepněte pro větší obrázek
Takto by mohly vypadat reklamní zprávy v rámci aplikace Messenger

Reklamní sdělení v chatu by podle všeho mohly být doručeny pouze těm uživatelům, kteří v minulosti s danou stránkou komunikovali. Facebook by tedy neměl dovolit rozesílat reklamní zprávy libovolným uživatelům nebo třeba jen těm, kteří označili stránku lajkem.

Klepněte pro větší obrázek
Inzerenti budou mít k dispozici několik typů placených zpráv

Kromě této novinky také Facebook zprovoznil nový formát adresy fb.com/msg. Ten se postará o přímé otevření chatu s konkrétní stránkou. Pokud tedy kliknete na odkaz fb.com/msg/zive.cz, lze nám okamžitě odeslat zprávu. To je další cestou, jak uživatele přimět k vyššímu počtu odesílaných zpráv i firemním stránkám na Facebooku.

Facebook tak pomalu přehodnocuje výrok Marka Zuckerberga, který v roce 2014 při nákupu WhatsApp prohlásil, že chat není vhodným místem pro reklamy. Přesné datum zavedení zpoplatněných zpráv v chatu není známé, mělo by se však jednat o druhé čtvrtletí.

Diskuze (10) Další článek: Microsoft testuje Outlook.com Premium. Mohl by znovu přinést podporu vlastní domény

Témata článku: Facebook, Byznys, Sociální sítě, Facebook Messenger, Instant Messaging, Chat, Reklama, Zadavatel reklamy, Reklamní sdělení, Vhodná reklama, Přesné datum, Web techcrunch, FB

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vznikají filmové efekty

Test ATX skříní a externích disků

Znáte svá práva při reklamaci?

Průvodce první instalací NASu