Reklamní systém Googlu nemusí být čistý, je vyšetřován v Evropě i USA

Reklamní systém Adwords od Googlu je v zásadě jednoduchý – kdo chce mít reklamu u daného vyhledávaného slova, ten si tuto položku zaplatí. Čím víc zájemců, tím vyšší cena a kdo zaplatí nejvíc, ten má nejvýhodnější pozici. V reálu je to ale systém poměrně komplikovaný a Google už je od podzimu evropskými zástupci vyšetřován, zda je spravedlivý a nezvýhodňuje některé inzerenty. Podnět k vyšetřování přišel od Microsoftu. Stejné podezření nyní začalo prošetřovat i ministerstvo spravedlnosti USA. Pokud se ovlivňování reklamního systému Adwords prokáže, může to Google stát na pokutě až půl miliardy dolarů.

Manipulace s inzertními pozicemi může mít za následek umělé navyšování ceny inzerce. A vyšší cena inzerce, to jsou samozřejmě vyšší zisky pro Google. Ten se k věci staví celkem opatrně a vyčlenil si částku 500 miliónů dolarů ze zisků za první čtvrtletí na případné krytí sankcí. Rezolutního odmítnutí provinění jsme se naproti tomu od Googlu nedočkali a nepřímo tak možnost chyby připouští.

I kdyby Google nakonec 500 milionů dolarů přeci jen musel zaplatit, nebude to pro něj žádná fatální ztráta. Za poslední měsíc mu vyhledávač vydělal 2,3 miliardy.

O případu více píšou ekonomické deníky, například E15 či americký WSJ.

Diskuze (10) Další článek: Brněnská muzejní noc s podporou Foursquare a Gowally

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,