Reklamní systém Facebooku má další kiks. Umožňuje cílit na odpůrce Židů

Facebook je skvělý pro reklamní účely zejména díky jeho rozsáhlé databázi dat o chování a demografii uživatelů. Zadavatelé reklamy mohou cílit na téměř jakoukoli charakteristiku. Dokonce i na odpůrce Židů.

Server ProPublica objevil, že reklama na Facebooku lze cílit na lidi sdílejí fráze jako je „nesnáším Židy“ nebo „jak nejlépe upálit Židy“. A nezůstává to jen Židů, pokud chcete cílit na lidi často diskutující o Ku Klux Klanu, můžete.

Je to možné proto, že reklamní software Facebooku vyhledává lidi pomocí specifických informací, které si zadávají do popisu svého profolu. Ty se řadí kategorií jako studium, škola, titul nebo společnost. Pokud tedy někdo do popisu své práce napíše „profesionální odpůrce Židů“, reklamní systém jej v pohodě najde a zadavatelé reklamy na něj mohou cílit.

V ideálním světě by si lidé samozřejmě nic podobného do svého profilu nezadávali, ale protože jde o internet a trollů/pochybných individuí se podobných místech pohybuje víc než je zdrávo, systém něco podobného umožňuje, protože mu to nebylo explicitně zakázáno.

Facebook si svou chybu uvědomuje. Společnost v prohlášení uvedla, že je třeba na reklamním systému vykonat ještě spoustu práce a možnost přidávat si podobné popisky do kategorií na profilu odstraní. Jak toho chce docílit aniž by omezila „běžné“ používání kategorií, není jisté.

Je to nicméně krásný příklad toho, co se stane, když nějaký systém není domyšlený a nastoupí lidé. Na Floridě také nebyl zákon zakazující střílení proti hurikánům, protože nikoho nenapadlo, že by se o to někdo pokusil, ale podobní jedinci se objevili a zdejší šerifové museli řešit, jak v tom lidem zabránit.

Letošní rok nebyl pro algoritmy Facebooku úspěšný obecně. Společnost nedávno přiznala, že na jaře během amerických prezidentských voleb řada falešných profilů z Ruska nakoupila reklamu v hodnotě 100 tisíc dolarů. Nikdo tomu nezabránil, systém to umožňoval. Platby totiž nekontrolovaly lidé, ale automatičtí roboti.

Na Facebooku už fungují gify v komentářích:

Témata článku: Facebook, Web, Sociální sítě, Reklama, Rusko, Odpůrci, Profil, Automatický robot, Letošní rok, Dolar, Reklamní účel, Klan, Systém, Reklamní systém, Zadavatel reklamy, Florida, Rozsáhlá databáze, Reklamní software, Ideální svět, Kiks, Falešný profil, Běžné používání

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 226

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

** I pod hranicí desíti tisíc korun existují dobře použitelné notebooky ** Mohou plnit roli pracovního stroje i zařízení pro zábavu ** Nejlevnější použitelný notebook koupíte za pět a půl tisíce

16.  11.  2017 | Stanislav Janů | 53

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

** Bývalý šéf a expert z několika velkých automobilek se vyjádřil k budoucnosti tohoto průmyslu ** Do 20 let „nikdo“ nebude vlastnit auta ** Veškerá doprava bude řešená pomocí velkých logistických platforem

15.  11.  2017 | Karel Javůrek | 74


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje