Reklamní spolupráce Googlu a Yahoo nebude, šlo by o monopol

Reklamní spolupráce Googlu a Yahoo nebude, šlo by o monopol

Dva američtí internetoví giganti Google a Yahoo nakonec neuzavřou koaliční smlouvu, díky které by obě firmy razantně posílily na poli internetové reklamy. I přesto, že spolupráci schválili evropské i americké antimonopolní úřady, zástupci Google oznámili ukončení jednání a definitivní uzavření této kapitoly.

TIP: Google Finance: ekonomická krize online

Spolupráce měla fungovat tak, že Yahoo poskytne svému rivalovi reklamní prostor na svých stránkách. Google by si tam tak mohl dosazovat svůj reklamní systém AdSense a Yahoo by platil paušální cenu. Podle prvních informací by mělo jít až o 800 milionů dolarů ročně. Na uzavření spolupráce se dost upínal i samotný management Yahoo a zejména na poskytnuté finance. Akcie firmy totiž za poslední dobu klesly zhruba na polovinu a zisk za poslední čtvrtletí fiskálního roku klesl o 63 procent. Firma na to mimo jiné zareagovala i masivním propouštěním. Někteří investoři slavné internetové společnosti proto oslovili Microsoft s nabídkou nového odkupu.

TIP: Šéf Yahoo! stále věří ve fůzi s Microsoftem

Podle právního oddělení Googlu se spolupráce sešlo zejména kvůli obavám státních regulátorů a i samotných inzerentů. Během čtyř měsíců vyjednávání údajně změnil stanovisko i americký antimonopolní úřad. Podle informací agentury Reuters se proti fůzi postavila i organizace Public Interest Group, která zastupuje americké spotřebitele.

Diskuze (1) Další článek: Computer 21/08: Účetnictví Money S3 zdarma

Témata článku: Google, Web, Byznys, Internet, Yahoo, Reklama, Americký regulátor, Google AdSense, AdSense, Spolupráce, Americký úřad, Interest, Yahoo Finance, Monopol, Finance, Rival

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší