Amerika kvůli Super Bowlu strávila víkend u obrazovek, u kterých je masíroval proud tradičních reklam. Vysílací čas během sportovního finále je drahý, a tak se často jedná o exkluzivní kousky, kdy se nepřepíná.
Jednu z reklam poslal do éteru i Google. Nebylo to nic nového – krátký šot o chytrém reproduktoru Google Home, který jsme viděli v rámci oficiálního představení už loni na podzim. Od té doby si však bílou krabičku koupila hromada Američanů a během vysílání se stalo něco zajímavého s docela velkým marketingovým přesahem.
V reklamě totiž zazní onen známý spouštěč „OK, Google,“ který uvede asistenta do pozoru. Co následovalo? Jelikož se hlasové dotazy nezpracovávají přímo v Google Home, ale na serverech společnosti, v jeden jediný okamžik se na ně obrátilo ohromné množství zařízení, s čím si Google nejspíš neporadil a reproduktory odpověděly chybovou hláškou.
Anebo jen neznaly odpověď na triviální dotaz.
A proč o takové banalitě vlastně píšu? Protože tento případ otevírá zcela nový interakční způsob. Představte si, že s přítomností Google Home, Amazon Alexa (ta už umí pár jiných oslovení) a dalších chytrých zařízení, které poslouchají, budou postupně počítat další a další zadavatelé reklam, a tak se z jejich krátkých šotů vždy ozve hlasový příkaz, aby některé z těchto zařízení vyhledalo další informace o produktu v reklamě.
Až bude tedy časem Google Home i v češtině a budeme jej mít nejspíše položený v obývacím pokoji poblíž televizoru, třeba se na konci reklamy v televizi ozve: „Ok, Google, úkol zítra 16:00, koupit sušenky XYZ.“
Prohlédněte si galerii, veškeré informace si můžete přečíst přímo u obrázků: