Ředitel a jeden ze zakladatelů firmy Cray míří do Microsoftu

Diskuze čtenářů k článku

honza  |  29. 11. 2005 16:24

To si kazdy urcite poridi. Uz vidim jak uzivatel plati za licence na tisice procesoru :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  29. 11. 2005 07:15

Možná bude chodit k Pištovi na kursy tance nebo lámání židlí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb, Libb  |  28. 11. 2005 13:17

Já bych se vsadil, že ve světě superpočítačů nekraluje Linux, ale nějaké klony UNIXů (nepovažujme Linux za klon UNIXu), ne? Určitě vede nad Windowsema, ale divil bych se, kdyby měl většinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaja  |  28. 11. 2005 13:37

se mrkni na top500.org kdyz neveris ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N/A  |  28. 11. 2005 13:50

chyba, měl jste se nejprve vsadit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  28. 11. 2005 14:39

Top 500
360 ks Linux
1 ks MS windows
zvysok komercne Unix-y a BSD-cko...

inakl Linux je klon Unix-u, rovnako ako BSD

Linux= LINus' UniX...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila, aquila  |  28. 11. 2005 17:51

booze tunak sa ozval jeden odbornik :)
 
linux je asi taky klon unixu ako ja som klon supermana :)) detto BSD ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CandySan, CandySan  |  28. 11. 2005 19:22

UNIX je defacto jen soubor pravidel (protokolu) jak psat operacni system. Kazdy OS, ktery tato pravidla dodrzuje je UNIX.
Navic TEN UNIX uz neexistuje. To BSD je udajne "vic unixem" proto, protoze se drzi starych konvenci (jmena atd...), ne proto, ze by to byly nejake vykradene binarky (ci zdrojaky) z TOHO UNIXU
Navic "klon supermana" o nem basni asi proto, protoze jeho kamarad rikal, ze kazdy algorytmus byl zkouman zda je skutecne dokonaly (nechavam stranou vyhody/nevyhody ci lepsi horsi - jen se smeju supermanovi ), nebo proste proto, ze kamarad zna velkeho kamarada, ktery rikal, ze BSD je supr cupr nejvic na celym svete ).

P.S. v zadnem pripade jsem se nechtel dotknout BSD. Je to open source. Ragoval jsem jen na nesmysly jako "linux je asi taky klon unixu ako ja som klon supermana" ci "nepovažujme Linux za klon UNIXu", protoze to JE klon UNIXU (tak jako kazdy UNIX) a samozrejme to NENI TEN UNIX (tak jako zadny UNIX)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
QQ  |  28. 11. 2005 20:24

Presneji receno, UNIX je registrovana obchodni znamka The Open Group, viz http://www.unix.org/trademark.html . Neni pravda, ze kazdy OS, ktery vyhovuje "Single UNIX Specification", je UNIX. To oznaceni muzete pouzivat jen pokud ziskate certifikaci. Blize viz zminovany web. Je dobre si zapamatovat nasledujici (zejmena pokud pisete clanky):

- UNIX® is a registered trademark of The Open Group.
- It must not be used as a generic term.
- It must not be used in connection with products, unless the product is licensed to use the mark.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CandySan, CandySan  |  28. 11. 2005 20:49

nojo... jenze prispevky, na ktere jsem reagoval, chtely byt o technicke strance veci viz. "klon cehosi/cehokoliv".
To co pises ty, je samozrejme pravda, ale nepopisuje technickou stranku veci, ale popisuje to co kdo komu zakazal co rikat/nazyvat, pripadne za penizky a saskarnicku by se eventualne dovolilo o tomtez cosi rikat... To je obchodni stranka veci - o te jsem nemluvil a ti prede mnou take ne (soude dle kontextu jejich moudrych sdeleni). Ale jinak samozrejme souhals

Napr. takovy lux je taky znacka v necim majetku a nikdo jiny to nesmi pouzivat. I kdyz tento priklad neni uplne nejpresnejsi, tak po kratsi uvaze se da pochopit o co ze mi to tak nejak slo v predeslem prispevku..?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Necroman, Necroman  |  28. 11. 2005 22:21

No Linux, nebo presneji GNU Linux neni UNIX uz ze samotneho nazvu, GNU totiz znamena "GNU is Not Unix" .
Btw. docela zajiamva rekurzivni zkratka .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CandySan, CandySan  |  29. 11. 2005 13:29

Zajimava je velmi. Ne proto, ze je to jen rekurze (coz je samozrejme zajimave samo o sobe), ne jen proto, ze obsahuje nejake zajimave slovo, ale take proto, ze v tech dobach (kdy vznikla) byl v teto oblasti nepritelem cislo jedna prave UNIX (uzavreny, proprietarni kod, velke mocne spolecnosTI za nimi stojici, atd...). Z tohoto hlediska je zajimave uz alespon to, ze v kazde dobe je nejaky nepritel a ze bez nej se neobejde doba zadna (jj, neni to uz o zadne technice, ale daleko daleko vice nez jen zajimave zamysleni to beze sporu je). Az bude nemozne skutkem a nepritel bude porazen (v jakekoliv dobe jakykoliv neporazitelny nepritel; napr. UNIX, bezcharakterni komousi, widle, dnesni zmatena levicova vlada atd...), tak se objevi novy, ktery bude uplne stejne lidem pit krev jako ten predesly. Z pravidla jim byva ten, kdo porazil nepritele, ale z pravidla neni tak spatny jako ten predesly, takze se mozna dockame zajimave doby, kdy bude mozna i opensource nepritelem cislo jedna (ale bude lepe nez dnes) a pak mozna doby, kdy uz bude zase vse jinak a zapomene se, ze nejaky open source byl kdy nepritelem (bude novy nepritel c.1, ale zase bude lepe) stejne jako se to uplne zapomelo o UNIXech.

Nicmene obchodni znacka je jedna vec a to co dela unixovy system unixovym systemem je vec druha a to i bez ohledu na obchodni znacky, nazvy ci rekurzivni zkratky.

Samozrejme ze pripoustim, ze se v mnohem mozna mylim, takze neni zadny problem o tom rozvest diskusi, ale je ponejprve nutne, abychom diskutovali vsichni na to tema, ke kteremu predkladame argument. Mam podezreni (zeby chybne..?) ze mi bylo argumentovano na jine tema. Tedy na tema konkretniho slovicka, jehoz vyznam je pochopitelne postupem casu chapan z jinehu uhlu, a ne na tema tech principu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  28. 11. 2005 15:49

Doba kdy tam kralova cluster s DIgital unix a ALPHA cpu jsou jiz davno pryc. Dnes skutecne kraluje Linux, pro svou jednoduchost, otevrenost, spolehlivost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  29. 11. 2005 09:51

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wc  |  28. 11. 2005 17:06

Na Linuxu bezi priblizne 75% superpocitacu z top 500 a Linux v teto sfere absolutne dominuje. Komercni Unixy jsou na novych superpocitacich spis z reklamnich duvodu, kdy vyrobce potrebuje ukazat, ze i s jeho OS se takovy stroj da postavit (typicke priklady: Solaris 10, Mac OS X).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
QQ  |  28. 11. 2005 20:10

Mimochodem, i Cray dela pocitace na kterych bezi Linux, napriklad model XD1. Jejich reseni s Opterony se mi libilo, ale kdyz jsem videl cenu, tak jsem radsi zustal u klasickych Beowulf clusteru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor