RAYA: zvukový engine pro hry, který vytváří simulaci v reálném čase

RAYA: zvukový engine pro hry, který vytváří simulaci v reálném čase

Určitě většina z vás někdy slyšela o ray tracingu, který poskytuje velmi přesnou metodu renderování pomocí simulací všech odrazů virtuálních paprsků světla v reálném čase. Díky tomu lze vytvářet extrémně realistické povrchy materiálů a skvěle si poradí i s průhledností všeho druhu.

Použití této metody vykreslování trojrozměrné grafiky v běžných hrách zatím brání především výpočetní náročnost, v profesionální oblasti se ale používá. Vědci z technologické univerzity v Krakově ale vytvořili podobný systém s označením RAYA pro zpracování zvuku v reálném čase.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všechny vlastnosti zvuku v prostoru, jeho odrazy, pohlcení i michání jsou přesně a v reálném čase zpracovány pro pozici hráče

Oproti simulaci odrazu světelných paprsků jsou zvukové signály výrazně jednodušší na výpočet, ale také u nich hraje roli množství a přesnost zpracování všech fyzikálních vlastností zvuku v každé sekundě. Systém dokáže pracovat s tvarem daného levelu, jeho povrchy a použitými materiály.

Zvuk se tak v reálném čase přizpůsobuje dle pozice hráče, konkrétní nastavení je ale samozřejmě na vývojářích a nastavení použitých materiálů. Jak můžete vidět, tvůrci předvedli technologii RAYA na starší hře Quake 3 a také v demoukázce s jednoduchou vesmírnou stanicí.

Podrobnější informace naleznete v PDF a na oficiální stránce projektu.

Diskuze (20) Další článek: Nejlepší aplikace rozšiřující možnosti Google Disku

Témata článku: Technologie, Hry, Zvuk, Krakov, Hra, Přesná pozice, Přesný tvar, Reálné použití, Čas, Výpočetní náročnost, Reálný čas, Fyzikální vlastnost, Reál


Určitě si přečtěte

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.

Pavel Tronner | 56

Šmírovačka kamerami Googlu: Koukněte se, co nového zachytily na Street View

Šmírovačka kamerami Googlu: Koukněte se, co nového zachytily na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 44

Sex a rozmnožování při mezihvězdné cestě: Kolik lidí je potřeba pro let k Proximě Centauri?

Sex a rozmnožování při mezihvězdné cestě: Kolik lidí je potřeba pro let k Proximě Centauri?

** Vědci spočítali, jak velká by musela být posádka pro vícegenerační let k nejbližší hvězdné soustavě ** Proxima Centauri se nachází 4,3 světelných let od nás ** Za současných technologií bychom k ní letěli 6300 let

Petr Kubala | 53

Nechcete platit za Total Commander? Těmito bezplatnými programy ho můžete nahradit

Nechcete platit za Total Commander? Těmito bezplatnými programy ho můžete nahradit

** Total Commander je na Windows takřka legendou ** Licence však stojí více než tisíc korun ** Našli jsme pro vás deset alternativ dostupných zdarma

Karel Kilián | 140

Rekordy počasí: V Česku to ještě jde, skutečné extrémy zažívají jinde

Rekordy počasí: V Česku to ještě jde, skutečné extrémy zažívají jinde

** Teplotní extrémy dokážou překvapit. Seznamte se s rekordy v Česku i ve světě ** Rekordní hodnoty jsou mnohdy až k neuvěření ** Zjistěte, kdy ke bylo největší horko, zima, déšť či vítr

Karel Kilián | 7

Google ADT-2: Miniaturní krabička s Android TV 8.0, kterou si nikdy nekoupíte

Google ADT-2: Miniaturní krabička s Android TV 8.0, kterou si nikdy nekoupíte

** Dlouho se nevědělo, co to přesně má být ** Pak se s krabičkou Google pochlubil na I/O ** Do „Chromecastu“ vtěsnal celý Android TV

Jakub Čížek | 24


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test 18 bezdrátových sluchátek

Vše o přechodu na DVB-T2

Procesory AMD opět porážejí Intel

7 NVMe M.2 SSD v přímém souboji