RAYA: zvukový engine pro hry, který vytváří simulaci v reálném čase

RAYA: zvukový engine pro hry, který vytváří simulaci v reálném čase

Určitě většina z vás někdy slyšela o ray tracingu, který poskytuje velmi přesnou metodu renderování pomocí simulací všech odrazů virtuálních paprsků světla v reálném čase. Díky tomu lze vytvářet extrémně realistické povrchy materiálů a skvěle si poradí i s průhledností všeho druhu.

Použití této metody vykreslování trojrozměrné grafiky v běžných hrách zatím brání především výpočetní náročnost, v profesionální oblasti se ale používá. Vědci z technologické univerzity v Krakově ale vytvořili podobný systém s označením RAYA pro zpracování zvuku v reálném čase.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všechny vlastnosti zvuku v prostoru, jeho odrazy, pohlcení i michání jsou přesně a v reálném čase zpracovány pro pozici hráče

Oproti simulaci odrazu světelných paprsků jsou zvukové signály výrazně jednodušší na výpočet, ale také u nich hraje roli množství a přesnost zpracování všech fyzikálních vlastností zvuku v každé sekundě. Systém dokáže pracovat s tvarem daného levelu, jeho povrchy a použitými materiály.

Zvuk se tak v reálném čase přizpůsobuje dle pozice hráče, konkrétní nastavení je ale samozřejmě na vývojářích a nastavení použitých materiálů. Jak můžete vidět, tvůrci předvedli technologii RAYA na starší hře Quake 3 a také v demoukázce s jednoduchou vesmírnou stanicí.

Podrobnější informace naleznete v PDF a na oficiální stránce projektu.

Diskuze (20) Další článek: Nejlepší aplikace rozšiřující možnosti Google Disku

Témata článku: Technologie, Hry, Zvuk, Hra, Krakov, Reál, Přesná pozice, Čas, Reálný čas, Reálné použití, Výpočetní náročnost, Přesný tvar

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Ochraňte svou techniku před zloději

Testy All-in-One PC a herních monitorů

Proč byste měli chtít HDR televizi

Svět leteckých simulátorů