RAYA: zvukový engine pro hry, který vytváří simulaci v reálném čase

RAYA: zvukový engine pro hry, který vytváří simulaci v reálném čase

Určitě většina z vás někdy slyšela o ray tracingu, který poskytuje velmi přesnou metodu renderování pomocí simulací všech odrazů virtuálních paprsků světla v reálném čase. Díky tomu lze vytvářet extrémně realistické povrchy materiálů a skvěle si poradí i s průhledností všeho druhu.

Použití této metody vykreslování trojrozměrné grafiky v běžných hrách zatím brání především výpočetní náročnost, v profesionální oblasti se ale používá. Vědci z technologické univerzity v Krakově ale vytvořili podobný systém s označením RAYA pro zpracování zvuku v reálném čase.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všechny vlastnosti zvuku v prostoru, jeho odrazy, pohlcení i michání jsou přesně a v reálném čase zpracovány pro pozici hráče

Oproti simulaci odrazu světelných paprsků jsou zvukové signály výrazně jednodušší na výpočet, ale také u nich hraje roli množství a přesnost zpracování všech fyzikálních vlastností zvuku v každé sekundě. Systém dokáže pracovat s tvarem daného levelu, jeho povrchy a použitými materiály.

Zvuk se tak v reálném čase přizpůsobuje dle pozice hráče, konkrétní nastavení je ale samozřejmě na vývojářích a nastavení použitých materiálů. Jak můžete vidět, tvůrci předvedli technologii RAYA na starší hře Quake 3 a také v demoukázce s jednoduchou vesmírnou stanicí.

Podrobnější informace naleznete v PDF a na oficiální stránce projektu.

Diskuze (20) Další článek: Nejlepší aplikace rozšiřující možnosti Google Disku

Témata článku: Technologie, Hry, Zvuk, Krakov, Čas, Fyzikální vlastnost, Výpočetní náročnost, Hra, Reálné použití, Ray Tracing, Reál, Přesná pozice, Reálný čas, Přesný tvar


Určitě si přečtěte

Lék na oteplování planety: Dokázali bychom posunout Zemi dál od Slunce?

Lék na oteplování planety: Dokázali bychom posunout Zemi dál od Slunce?

** Aktuální změny klimatu jsou marginální ve srovnání s tím, co čeká Zemi za pár miliard let. ** Slunce se začne v budoucnu rozpínat a zvyšovat svou zářivost. ** Dokázali bychom Zemi posunout dál od Slunce a zachránit ji?

Petr Kubala | 50

Týden Živě: Zapomeňte na širokoúhlý televizor. Budoucnost patří vertikálním

Týden Živě: Zapomeňte na širokoúhlý televizor. Budoucnost patří vertikálním

** Vertikální televizory do každé rodiny ** Desítky budou mít problém s počítači s malými disky ** Facebook se chlubil novinkami na F8

David Polesný, Jakub Čížek | 24



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch