Radeony HD 38x0 pro AGP potvrzeny

Diskuze čtenářů k článku

hades  |  18. 11. 2007 00:03

Než vydají další karty pro AGP, měli by si soudruzi v AMD/ATI udělat pořádat v ovladačích. Ty současné AGP karty verze HD 2XXX vůbec nepodporují. Instalovat lze pouze upravený driver z přiloženého CD. Navíc UVD (hardwarová akcelerace videa) na AGP verzích nefunguje vůbec nebo špatně. Viz 737-29894 na stránkách ATI. Jestli to ti šmejdi nerozchodí, tak svého RADEONA 2600 AGP budu reklamovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 11. 2007 09:38

to uz je zbytecny...na desky s AGP je takovy strop R1950,vic ani prd...ted to uz moc uspechu nesklidi...

1950GT rulez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x_based  |  17. 11. 2007 11:29

To by ses divil, hned co prisli na trh cipy HD 2600XT AGP byly ihnded vyprodany a dodnes jsou k nesehnani, nizka energeticka narocnost a UVD akcelerace videa dela divy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 11. 2007 12:14

ja to bral obecne,nejsem nejaky fanda BR/HD DVD apod. formatu,jejich akceleraci nevyzaduji.AGP uz je proste death,hry hraju taky a rad a i na mem srotu jede tak tak Crysis.

A na to uz proste agp nestaci.at si rika kdo chce co chce...do budoucna to sou vyhozeny money.

probuh,vzdyt kuknete na ceny AMD X2 a pci-e karet...neni co resit pomalu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kozmen  |  17. 11. 2007 12:08

No je hezke ze si vzpomneli i nas s AGP. Ale je pravda ze treba P4 uz to si neutahne. Ten strop je fakt x1950. Sam i mam a vim o cem mluvim. Na zakladnim taktu3,2 GHz mam 3dmark05 7300bodu a brutalnim OC na 4,0 GHz mam 8500 bodu a treba s core2duo maj lidi pres 9000 bodu. Takze uz se da rici ze ji ten processor trochu brzdi. A jak potom bude brzdit tu 3870ku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  17. 11. 2007 18:05

Je pěkné, jak jsi to tady s těmi 3DMarky vyčíslil ale - 3DMarky nehrajeme (teda alespoň neznám nikoho, kdo tak činí) a ten "propastný" rozdíl 900 bodu při přetaktování 3,2@4,0 znamená ve F.E.A.R. při rozlišení 1280x960 narůst cca 3 FPS. Výkon procesoru je znát jen při menších rozlišeních (do 800x600). A hry ve kterých záleží hlavně na výkonu GK stále převládají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kozmen  |  18. 11. 2007 10:39

No ja samozrejme taky 3dmarky nehraju. Jen sem poukazoval na to, ze ten processor uz tu kartu brzdi. A ta 3870ka bude mozna co do vykonu o 100procent lepsi, takze si myslim ze uz ji nebude stihat nakrmit. Jinak dle meho nazoru kdo ma starsi processor a desku s AGP tak je pro neho nejlepsi volba X1950 nebo HD2600XT. Jinak skoda ze Nvidia na nas AGPckare uplne vykaslala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  18. 11. 2007 12:37

Ale samozřejmě, že to je i o tom procesoru, ale tady už se projevuje i zastaralost chipsetů, rychlost DDR, podpora SATAII apod. na s.478. Ty procenta , o které je pak komp méně výkonný se sčítají. Já chtěl jen poukázat na to, že 3DMarky jsou pro praktické využití zcela mimo. Mám doma dvě v podstatě stejné sestavy. V jedné je 3,40GHz Prescott a v druhé 3,40Ghz Gallatin (eXtreme Edition). V 3DMarku2005 má ten Gallatin o 400 bodů méně, než Prescott. Přitom ve všech hrách je lepší. Na druhou stranu GK nové generace získáš zase něco navíc např.dx10. Výkon sice nebude srovnatelný s PCIe a Také je otázkou, kolik tato karta bude stát nebo spíš o kolik bude dražší než PCIe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas 123456  |  16. 11. 2007 23:05

"zejména pak pro majitele Athlonů 64 a základních desek s čipovou sadou nForce 3"

preco spominate prave tychto majitelov? preco nie napr majitelov athlonov XP, ci pentii 4 ?

alebo athlonov 64 s inym chipsetom ....

naozaj nerozumiem ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  16. 11. 2007 23:18

Já též ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

na tych vzpominame hlavne kvoli tomu, ze Athlon 64 ma uz dostatocny vykon aby tu kartu "utiahol", kdezte iba minimum (najvykonnejsie) p4ky na to mozu mysliet a AXP je/bude uz znacne mimo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 11. 2007 01:11

A taky proto, že Intel přešel na PCIe dříve, zatímco AMD o dost déle fungovalo na nForce 3 s AGP (která byla velmi populární) a zákazníci neměli na výběr moc alternativ - změna přišla až o dost později s nForce 4.

Navíc, řada majitelů vyměnila pomalejší jednojádrové Athlony 64 na socketu 939 v době slev kvůli Core 2 Duo za dnes ještě stále dobré Athlony 64 X2, přičemž AGP deska zůstala. :)

Samozřejmě není problém osadit je i do starších a slabších strojů, ale při dnešních cenách moderních a výkonnějších Sempronů, Athlonů, Celeronů a Pentií E už se vyplatí u grafiky za pět tisíc (AGP bude jistě dražší) zvážit přechod na PCIe. Náklady na novou desku (1300), procesor (900), paměti (1200) a možná zdroj (který byste možná museli kvůli 95W špičkové spotřebě karty pořídit také) (1000), částečně sníží i to, že jsou PCIe verze stejných karet levnější. Také není rozumné pořizovat kartu za pět tisíc k desce a procesoru s hodnotou pár stovek.

Ve finále získáte mnohem výkonnější stroj a pokud někde doma vyhrabete starší disk a skříň, máte dva počítače a ten starší můžete prodat, někomu věnovat, nebo využívat jako zálohu.

Navíc je tu u starších konfigurací nemalé riziko, že několik let stará deska odejde záhy do věčných lovišť... a co potom s AGP grafikou - zahodit, nebo se ztrátou prodat někomu, kdo ještě má desku s AGP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  16. 11. 2007 22:29

Perfekt - začátkem ledna jsem si koupil x1950 - no nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor