Qualcomm VR820: brýle pro virtuální realitu fungují bez mobilu i počítače a mají i sledování očí (IFA)

Qualcomm VR820: brýle pro virtuální realitu fungují bez mobilu i počítače a mají i sledování očí (IFA)

Trh s virtuální realitou teprve startuje, ale kromě hlavních hráčů se velmi rychle objevují další. Mezi dalšími, kteří k VR přistoupili z jiného úhlu a rovnou i s pokročilým konceptem, je společnost Qualcomm.

Referenční platforma Qualcomm VR820 není určena pro připojení k počítači jako HTC Vive nebo Oculus Rift, ani se nejedná o jednoduchý kryt s čočkami jako Gear VR.

Jedná se o mobilní komplet, který obsahuje mobilní čipset se systémem Android (viz Snapdragon VR SDK), AMOLED displej a kromě běžných senzorů i unikátní věci, které jsme očekávali až později v budoucnu. Použitá platforma uvnitř brýlí je Snapdragon 820, přičemž displej má rozlišení 2 880 x 1 440 pixelů. Na jedno oko tak připadá 1 440 x 1 440 pixelů. Frekvence displeje je ale o něco nižší než u konkurence – 70 Hz je takové minimum, Oculus Rift a HTC Vive mají 90 Hz.

Klepněte pro větší obrázek
Referenční VR brýle Qualcomm VR820 jsou unikátní z mnoha ohledů

Mezi dvě hlavní unikátní vlastnosti patří snímání očí a dvojice trackovacích kamer na přední části brýlí. Snímání očí umožňuje využít techniku, která vykresluje trojrozměrný obraz ve vysokém detailu pouze v malém místě, kam se koukáte a nikoli okolo. Tím lze dosáhnout mnohem efektivnějšího využití výkonu a pochopitelně zvládnutí vykreslování třeba i na displeji s extrémně vysokým rozlišením pomocí průměrné grafiky a dostupného výkonu.

Vzhledem k tomu, že jde o mobilní zařízení, výkonu moc nebude, takže v této oblasti je tento princip nutný mnohem dříve, než třeba u desktopu.

Druhou funkcí jsou dvě kamery na přední straně, které dokážou sledovat ruce a tak využívat možnosti rozšířené reality a sledování vlastních rukou přímo ve virtuálním světě. Jaká ale bude kvalita a přesnost, to teprve uvidíme s prvními testy.

Qualcomm by měl první vývojářské kusy začít dodávat během konce tohoto roku, později pak i pro případné partnery. Jak jsme už zmínili na začátku, jde především o referenční platformu, kterou vyvíjí ve spolupráci s čínským výrobcem Goertek, takže bychom se snad měli dočkat různých modelů od různých výrobců, podobně jako u mobilních telefonů.

Témata článku: Hardware, Technologie, Mobility, Android, Virtuální realita, HTC Vive, Rozšířená realita, Oculus Rift, Qualcomm, IFA, Sledování, IFA 2016, Snapdragon, Trojrozměrný obraz, Mobilní displej, VR brýle pro virtuální realitu, HTC, AMOLED, Fung, Unikátní vlastnost, Gear Vr, Hlavní hráč, Virtuální, Realita, Playstation VR

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu