První Sony Blu-Ray mechanika nepřehraje chráněné filmy

Diskuze čtenářů k článku

Bobr je len jeden ©  |  13. 08. 2006 11:17

SONY - No Comment.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik, Patrik  |  12. 08. 2006 12:08

Spoustu uživatelů by jistě uvítalo mechaniku, s vysokou kapacitou, nízkou cenou a dobrou životností aby si na to mohli vypalovat vlastní data.
Kdyby se SONY povedlo "zahltit trh" mohla by ve svém důsledku prorazit úplně stejně, jako se jí to ze začátku dařilo s Betou (původně sloužila pouze k domácímu nahrávání), aby byla následna převálcována JVC, která prodala patenty kde komu a SONY jednoduše "uvyráběla" s VHS. V momentě, kdy by podstatná část uživatelů vlastnila Blue-Ray bez možnosti přehlávat chráněné disky, stačilo by aby jeden z vydavatelů vydal pár filmů "bez ochrany" a "už by to jelo".
Já vkládám naděje do nějakého "nového standardu" z Číny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
potkanus  |  11. 08. 2006 21:17

Osobne sam taky nevim, jesli moje vypalovacka prehraje chranene disky, takze u nas by to slo na dracku i tak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shodan  |  11. 08. 2006 21:43

Svatá pravda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ja  |  11. 08. 2006 14:06

jak pisou pomerne spravne na CDR serveru, prehravani chranenych filmu nesouvisi s HW mechaniky, alebrz je ochrana az na urovni graficka karta/DVI/HDMI/displej
mechanika cte raw data a dalsi zpracovani zalezi na dalsich komponentach
a i kdyby mela ve firmware umele udelany blok na prehrani filmu na BR discich, do nekolika tydnu se objevi upraveny FW bez teto "ochrany" 
a navic HD DVD je lepsi    a hura do flamewar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  11. 08. 2006 14:11

Presne tak. I kdyby tam byla, tak si je prakticky nikdo dnes stejne neprehraje. Mnohem zajimavejsi by byla jako archivacni medium. Jenze to by tam museli nechat to pouzdro a ne to po vzoru Mikrosrotu odstranit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hopi  |  11. 08. 2006 17:49

To pouzdro odstranili schválně, aby se disk rychle poškrabal a musel se koupit nový.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anunnaki  |  11. 08. 2006 19:04

JJ, to je jeden ze zakladu funkcni trzni ekonomiky na nejvyssi urovni, proto byla odtrabeba kazeta (obal disku) a tak mame medium asi 250x nachylnejsi na zniceni dat. Sice ochranni vrstva laku ma byt "lepsi/pevnejsi" ale na rozdil od CD, DVD nebo HD-DVD nebude hruba 1mm ale jen 0,1mm takze by to mnelo byt ok, jak nam tvrdi:
ekonomove, prodejci, managery (skratka dle lidi co na tom profitujou/podvodnici/zlodeji a technicky analfabeti).
Jen skoda ze takovou ochranni vrstvu zatim nikdo nevyrobil takze jsem opravdu zvedav co z toho bude.
 
Moznost vkladat do mechaniky disk rovnou s obalem jiz mnely prvni CD napalovacky (tusim se to jmenovalo CANDY drive), nicmene vyspelemu trznimu hospodarstvy vadilo ze se malo nici, protoze jsou porad v obalu kde se nenici slunecnim svitem(UC zarenim) a taky se neskrabou/neposkozujou, tak to pak zrusili.
 
Pro mne tedy zatim nez budou BR-Mechaniky a media v kazete (obalu) nema BR zadnou VAHU a jsem rozhodnuty pro HD-DVD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr  |  11. 08. 2006 19:49

a tos cetl v halo novinach ne ty idiote, k mediim se chovam slusne a pouzivam pouze media z mitsubishi a jeste nikdy se mi za deset let myho vypalovani neznicili. a u medii, u kterejch chci neco prenyst nebo dat kamosum mi to je jedno, tam jen obal zvysuje cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  12. 08. 2006 13:13

Slušněji by to nešlo? Samozřejmě je rozdíl, jestli si jednou něco vypálíš a máš to pak 10 let v šuplíku nebo jestli si každý den třeba nahráváš pořady z televize. Mám stolní DVD rekordér a bez DVD v obalu si vůbec to používání neumím představit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jen-tak, Jen-tak  |  11. 08. 2006 17:48

prosim Te, tys cekal na zive autora, ktery by do problematiky videl? nebo byl dokonce schopen uvazovat hlavou a overovat si informace? ale neee :) jenom obslehnout.... at je honorar...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RaStr  |  11. 08. 2006 18:31

Ja myslim, ze nemate tak docela pravdu. I mechanika musi umet podporovat chranena media, minimalne tim, ze se bude autorizovat systemu a pripadne prehravacimu software. A pro ziskani potrebne autorizace bude muset podporovat nejakou metodu utajeni dekodovacich klicu, ktere bude predavat nadrazenemu clanku prehravaciho retezce (nevim presne zda je to jiz primo driver pro BD, resp. HD HDVD mechaniky, nebo az prehravaci software ale to ted neni podstatne). Pokud by tomu tak nebylo, bylo by relativne jednoduche odposlechnout prislusne klice pri prehrati oroginalniho media a tyto klice pak "podvrhnout" pomoci patricneho emulacniho software, ci hardware (pokud bude software chranen napr. el. podpisem) pri prehravani bezne, jinak nepouzitelne kopie originalu. Takze by pak klidne mohla vzniknout obdoba piratskych dekoderu satelitniho digitalniho vysilani, s tim rozdilem, ze distribuce dekodovacich klicu by byla o to znazssi, ze pro danny titul zustavaji nemenne. Takze pokud ma byt ochrana BD a HD DVD titulu skutecne neprolomitelna, musi nejaka forma ochrany fungovat uz na urovni firmware prehravaci mechaniky, jinak to pujde vzdy obejit, minimalne s pomoci HW "filtru" mezi mechanikou a host-interface PC-cka, snaze pak se SW resenim pomoci emulatoru mechaniky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mated  |  11. 08. 2006 12:58

Náhodou je to dobrý nápad Hlavně v Číně a v Rusku by to mohlo mít úspěch. Je to první mechanika, která otevřeně bojuje s nahrávacími společnostmi A podporuje warez apod...:-ú)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  11. 08. 2006 12:48

polotovar za pouhých 17000, tak to je super nabídka...už pro ní startuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carlsson  |  11. 08. 2006 14:07

dobra blbost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  11. 08. 2006 14:13

ok...vzal jsem jich 10...přece jen takhle dobrý kousek za tak malou částku nemusí být hned tak zas k dispozici,..tak jestli někdo chcete, můžu jich 9 prodat s přátelskou slevou za +3000, tzn. za dvacku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John Jigsaw  |  11. 08. 2006 12:41

Kdepak udělali páni inženýři ze SONY chybu? Třeba budou k vypalovačce volně stažitelné aktualizace a záplaty...třeba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
borelli  |  11. 08. 2006 11:15

A filmová studia můžou být spokojena Takže oni vlastně můžou vydávat prázdné placky a vymlouvat se na to, že je to vina mechanik...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hans  |  11. 08. 2006 11:05

Ještě by to chtělo dodat, takovou malou drobnost, že filmy na BD s ochranou budou až od roku 2010

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  11. 08. 2006 10:56

Uz se tesim na mechaniku která nepřehaje vůbec nic. Teď mne tak napadá že takové už vlasně mám na součástky. Tak jestli někdo chcete prodám mechaniku která nic nepřehraje, cena dohodou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shteffi, shteffi  |  11. 08. 2006 10:46

Teda.. ta asi pude na dračku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaty  |  11. 08. 2006 10:45

vzhledem k tomu ze prvni mechaniku si stejne nikdo nekoupi tak to asi nemusi nikoho palit, ale jako ftip dobre

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  11. 08. 2006 10:42

Myslim, ze mechanika ma zasadnejsi vadu na krase, nez je nejaka ochrana. PROC ANI MECHANIKA OD SONY NEPODPORUJE POUDRENA MEDIA??? Cela vyhoda BR tak jde k sipku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaaa  |  11. 08. 2006 10:39

Kdo si tohle koupi ? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor