První HD DVD přehrávače tento měsíc, ovšem bez podpory plného rozlišení

Diskuze čtenářů k článku

hololoď  |  03. 03. 2006 09:30

lze uz nekde koupit HD DVD media ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaj  |  03. 03. 2006 09:34

Bohuzel nikoliv, navic ani nejsou HD DVD vypalovacky, to co ted na zacatku dubna prijde na trh (i do CR, znacka NEC), budou "jen" HD DVD ROM pro PC, tedy opticke mechaniky pro prehravani. Vypalovacky HD DVD od NECu budou na zacatklu zari a zhruba v te dobe se objevi i nepochybne nekrestansky draha HD DVD media. O Blue Ray ani nemluvim, tam to bude mozna jeste drazsi 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hololoď  |  03. 03. 2006 10:35

myslel sem HD DVD lisovaný filmy :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaj  |  03. 03. 2006 11:07

Jo taaak    Bude neco zacatkem dubna, ale jen na cizich webshopech, treba na Amazonu. Na HD DVD vyjde treba aktualni ctvrty dil Harryho Pottera (Ohnivy pohar) a nebo trochu starsi Tomb Raider: Kolebka zivota, tech titulu je ale mnohem vic, to akorat stary sklerotik Jaj si pamatuje jen tyhle dva  . Cena by mela byt vicemene stejna jako u soucasnych DVD, tedy rozhodne pod tisicovku za film. Odhaduji to tak na cca 800 Kc.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ne  |  03. 03. 2006 18:49

Obavam se, ze zrovna titulu Harry Potter and the Goblet of Fire by nepomohlo ani rozliseni 16000x9000 s 3D holografickou projekci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  05. 03. 2006 21:09

Koupit ne, ale dají se stáhnout pomocí bittorrentu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vladimir  |  03. 03. 2006 09:28

nesmysl. By me zajimalo, kdo ma doma zobrazovac zo dokaze 1080p ?? drtiva vetsina vyrabenych a prodavanych LCD/plasma panelu se dela pro 720p/1080i (coz je taky podminka aby mohly nest oznaceni HD-Ready (podle EICTA)), material v 1080p a vyssi sice taky lze nazvat HDTV ale
1) neni to na cem prehrat
2) neni CO prehravat (vsechno se totiz dneska distribuuje ve zminovanem 720p nebo 1080i (navic mam dojem ze 720p je o neco rozsirenejsi)

Takze bych rekl ze tato zprava zbytecne vyvolava paniku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KArel  |  03. 03. 2006 09:52

Drtivá většina LCd naopak umí 1080p (protože p je pro zobrazování jednodušší - pro dekódování ne). Ale je jim to k ničemu, podle vyjádření studií se filmy na obou druzích HD médií budou vydávat v 720p a 1080i.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doubt  |  03. 03. 2006 10:42

No bylo by to logické, ale opravdu to tak není. Např. dobře známý Benq DV3750 nebo naprosto úžasný (a drahý) Philips 42PF9830 mají sice fyzických 1920x1080, ale oba podporují jenom 720p/1080i. Nechápu proč... asi současná elektronika uvnitř LCD televizí nezvládá datový tok 1080p.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  03. 03. 2006 11:05

Ehm, to toho asi nechapes vic, ale zobrazovani na LCD je VZDY p. Pokud na nej posles prohladanej signal, tak ho elektronika sklada na cely snimky.
Ostatne to plati i pro kazdou novejsi (<5let) TV. Vetsina ma obrazovy buffer aby mohly fungovat veci jako PiP, zobrazovani menu ... tak se obraz hezky dekoduje, digitalizuje, prevede na cely snimky, ulozi do bufferu, na to se aplikujou filtry/efekty/... a pak se to pekne prevede zpet na analog a zobrazi na obrazovce. U LCD odpada minimalne ten druheh prevod. Osobne neznam zadny LCD, ktery by zobrazovalo prokladanej obraz, ani by to neslo, protoze by to vypadalo desne. I vsechny CRT monitory zobrazujou obraz neprokladane (i kdyz si vetsinou poradi i s prokladanym, ale kdo to pouziva ?).

Takze viz vejs, jedina vyhoda i je v usetrenym bitrate a pripadne vykonu pri dekodovani.
Apropos, k tem "nedostupnejm" zobrazovadlum. Mrkni trebas na Dell 2405FPW, 1920x1200, DVI, D-SUB, RGB ... staci si vybrat vstup. Da se koupit za +- 20kKc (samo ne v CR, nas Dell ho nabidne za 29k bez DPH, doporucena prodejka je tusim cca 36k).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doubt  |  03. 03. 2006 12:10

Ale jo, to samozřejmě vím, že cokoliv kromě 50Hz CRT si ty prokládané snímky poskládá. Já jen, že prostě ty dnešní LCD televize (říkám televize, ne 24" displeje k počítači) 1080p nesežerou, buď kvůli nedostatečnému výkonu, nebo prostě, abychom za 3-4 roky mohli kupovat nové, které to už dokážou.

Mimochodem, tady je příspěvek z diskuze na cdr.cz ohledně Benqu DV3750. Podle všeho to vypadá, že se snaží prokládaný signál zobrazit jaksi prokládaně:

"Přes DSUB vstup je obraz trochu rozmázlý (stejně jako na monitoru LCD připojeném přes DSUB), takže jsem testoval jen DVI (v dohledné době otestuji ještě kompozitní vstup).

1920x1080p přes DVI BenQ nepodporuje (černá obrazovka), 1920x1080i detekuje TV správně, ale obraz lítá +- 1 řádku nahoru a dolů, takže je k nekoukání."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HaNiODAnuMasSUAK  |  03. 03. 2006 12:53

S tim BenQ Dv3750 je to presne jak rikas, mam ho doma, obcas pripojenej na PC. 720p naaadhernej obraz, ale co to predvadi v 1080i to je hruuza, jak pres component, tak pres DVI, text se na tom neda precist, obraz se chveje jak prase...1080p se vubec nechyta... Fakt asi kokot vyrobce Benq...Asi ho pujdu reklamovat, ale je to fakt skoda....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cmi  |  03. 03. 2006 14:19

je to prostě proto že většina LCD Tv se připojuje přes DVI a to nezvládne 1920x1080 prgresivně ale jen prokládaně. Tedy režim "i". Viz DVI specifikace. Navíc HDMI zvládá max rozlišení 1920x1080p ale jen dvoukanálové, které se ovšem vyskytuje minimálně a jen u extremně drahých přístrojů momentálně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba z Hor  |  03. 03. 2006 21:18

Hergot a jak pripojuji ty LCD monitory s rozlisenim 1900x1200, kdyz ne pres DVI?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
npet, npet  |  04. 03. 2006 01:17

Samozřejmě že přes DVI. Mám na LCD tohle rozlišení a normálně se to připojilo k normální kartě (ATI 9600) a funguje to perfektně. Je to samozřejmě neprokládaný.
 
Jinak jako zdroj rozumnýho videosignálu používám většinou satelit. Na to se opravdu dá dívat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba z Hor  |  04. 03. 2006 13:18

No ale ten 2 nad tebou pise, ze DVI tak vysoky rozliseni neda...tak se chlapi domluvte, jak to je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
praktik  |  04. 03. 2006 21:54

Oficialne je rozliseni 1920x1200 skutecne mimo moznosti single-link DVI (3,92 Gbps). Pokud teda nemate zdroj s dual-link DVI (a to s nejvetsi pravdepodobnosti ne), tak se to resi mimo oficialni specifikaci (snizi se frekvence prenosu cca na 52 Hz). 1920x1080 je mozne podle specifikace prenaset po single-link DVI az do frekvence 60 Hz...takze tady maji panove z BenQ nejakej problem ve svem hardware.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  05. 03. 2006 21:03

Kvůli nedostatečnýmu výkonu těžko, protože 1080i je několikanásobně náročnější než 1080p.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  05. 03. 2006 20:58

Není technicky možné vyrobit LCD, které by dokázalo prokládaný (i) mód. Plazma, která by dokázaly vyšší rozlišení než 720p neexistuje.
2) Už se dá stáhnout pár filmů v 1080p (Matrix, Chronicles of Riddick)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  05. 03. 2006 20:58

Není technicky možné vyrobit LCD ani plazma, které by dokázalo prokládaný (i) mód. Plazma, která by dokázaly vyšší rozlišení než 720p neexistuje.
2) Už se dá stáhnout pár filmů v 1080p (Matrix, Chronicles of Riddick)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaj  |  03. 03. 2006 09:27

Nejdriv k pojmum:  i znamena interlaced (prokladany), p znamena progressive (plny). Uz rozliseni 720p je nadhera a 1080i je taky paradni. Nejsem si jisty jestli bezne LCD TV dokazi vubec tu kvalitu 1080p vyuzit.... O plazmach se vubec nebavim, vetsina dnes prodavanych pod 50 000 Kc ma zastarale NTSC rozliseni na kterem nejde kvalitne zobrazit ani 720p.  Filmy v HD DVD budou k dispozici (bohuzel jen v anglictine a nemcine) uz od prelomu brezna a dubna. Prvni HD DVD mechanikou (pro PC) ktera se v CR objevi bude na zacatku dubna NEC HR-1100A, ktera bude umet cist vsechny formaty od HD DVD zpetne pres vsechny DVD az po CD. Cena bude okolo 400 USD, ale da se cekat ze zacne rychle klesat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  05. 03. 2006 20:55

No vtip je v tom, že LCD ani plazma to 1080i nedokážou vůbec zobrazit, takže si ho musí dopočítat zase na to 1080p. Kdo zařadil prokládaný módy do HDTV standardů to určitě neměl v hlavě v pořádku.
Už je i u nás v prodeji pár LCD který mají nativní rozlišení 1980x1080(1088).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  05. 03. 2006 20:55

oprava 1920x1088

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík, Tomáš Holčík  |  03. 03. 2006 09:06

Popravdě to samé platí pro blu-ray, první mechaniky jsou jen pro 720p/1080i, časem přibude lepší rozlišení. Stejně je displejů 1080p dnes velmi málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  05. 03. 2006 20:59

Ano, 1080p displejů je málo, ale 1080i neexistuje žádný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xx  |  03. 03. 2006 09:06

xx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xx  |  03. 03. 2006 09:06

xx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xx  |  03. 03. 2006 09:06

xx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xx  |  03. 03. 2006 09:06

xx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xx  |  03. 03. 2006 09:06

xx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xx  |  03. 03. 2006 09:06

xx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dbart  |  03. 03. 2006 08:36

no ja neviem, ale podla mna je aj 1080i plne rozlisenie. Nieco je dobre zaznamenavat v "i" a nieco v "p". "i" poznam, pretoze sa da sledovat na satelite a mam aj nejake nahravky filmov. Z "p" som sa este nestretol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  03. 03. 2006 08:49

Az na to, ze i = mas jenom pulsnimky => 1/2 rozliseni, nikdy nebudes mit tak ostrej obraz jako u p.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dbart  |  03. 03. 2006 09:06

ja viem co znamena i aj p. Napisal som aj, ze kazde je asi na nieco vhodne. Napriklad taky sport (najblizsie MS vo futbale) budu asi lepsie v i ako v p. A zase filmy, ktore sa tocia "klasicky", tak tie su prirozdene v p. to znamena ze holywoodske filmy budete mat v p a normalna kazdodenna televizia pojde v i. Ja som chcel len povedat, ze podla mna 1080p/i je plne rozlisenie a 720i/p je polovicne rozlisenie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doubt  |  03. 03. 2006 10:45

No 1080p by se hodilo na všechno, i na sport, protože u HDTV narozdíl od PALu neplatí, že progresivní módy mají poloviční frekvenci oproti prokládaným. Takže jediná (a dost zásadní) výhoda 1080i oproti 1080p je poloviční datový tok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  05. 03. 2006 20:50

Oba píšete hlouposti. Je možné 1080p24 i 1080p60.
1080i má sice v jednom půlsnímku 540řádků, (tedy vlastně 544, ale nebudeme to zesložiťovat) ale řádky druhého půlsnímku jsou mezi řádkami prvního, takže rozlišení je ve výsledku stejný.
Problém je v tom, že prokládané režimy jsou nesmysl. Neexistuje obrazovka, která by 1080i dokázala zobrazit. Vždycky se to musí převést zase na progresivní.
Opravdu nechápu, proč ty přehrávače progresivní mód neumí. Zatimco 1080p24 přehraju naprosto bez problémů (zátěž CPU pod 60%), 1080i60 nejde. Dekódování není problém, ale odstranění prokládání sežere tolik výkonu, že to prostě nestíhá. A navíc je kvalita viditelně horší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pivoj13  |  03. 03. 2006 08:35

Je to tak, že 720p/1080i je vlastně něco jako 720/540? Jinak řečeno je to "i" interlaced? Jaký rozlišení maj vlastně dnešní DVDčka - totiž co je z těch 720/576 (PAL) prokládaný a co ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vašek  |  03. 03. 2006 10:30

PAL je 576i50 tedy 576 prokládaných viditelných řádek. Na DVD může být i 576p25 (tj. progressive scan s poloviční frekvencí).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
žíznivej Bill  |  03. 03. 2006 15:35

Číslo udává počet řádků, PAL jich má 572 a navíc prokládaně (i = interlaced). Tzn. 720p (progresivní) znamená výrazný nárůst rozlišení (a kvality obrazu) oproti PALu, ještě větší pak 1080i. Vyšší HD rozlišení se zatím stejně nepoužívají, takže pokud Toshiba zvládá 720p/1080i, je to přiměřené dnešní době.
Jinak samozřejmě v Americe jde zejména o to, že jejich starý NTSC měl pouze 480 řádků a navíc zkratka NTSC byla často vykládána jako "Not To See Colors" -- pro Američany je tak 720p naprostý zázrak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ne  |  03. 03. 2006 18:47

Standardu PAL se zase rika Picture Always Lousy. Ve skutecnosti si ty standardy nemaji moc co vycitat a pri beznem sledovani nelze zaznamenat rozdil v kvalite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  03. 03. 2006 21:21

Barvy NTSC jsou opravdu tragedie. PAL má technicky značně navrch, je taky o poznání novější. To je nevýhoda USA - být tahounem pokroku.
Co se týká 1080p - není to standardizované a tím pádem to jen tak přehrávače nebudou umět. 1080i je nanic, protože ani jedno HD ready zařízení neumí prokládaný video zobrazit, tekže reálný rozlišení bude 540 - míň než PAL. 1080i nebrat!

Standard PAL má 625 řádek, z toho 575 viditelných, pro potřeby počítače to je upravený na 576. Každý běžný PAL zařízení (TV, VHS, DV, DVD) má 576 řádek. Liší se pouze ve vodorovném (horizontálním) rozlišení. Bohužel výrobci zcela pravdielně v letácích a specifikacích zaměňují pojem řádky a sloupce. Proto je v tom bordel.

DV a DVD má 720 sloupců, VHS je analogový viditelnych je cca 250 sloupců, TV vysílání má oklo 500 rozlišitelných sloupců. U VHS a TV vysílání je to samozřejmě analog a záleží na kvalitě přístroje, signálu, pásky atd.

V současnosti se tedy vysílá počítačovou mluvou 576i/50 snímků za vteřinu (fps). Pokud je ale vysílaný film točený progresivně (skoro všechno kromě TV inscenací), tak jsou 2 po sobě jdoucí půlsnímky z jednoho časového okamžiku a je možné spojit video do 576p/25fps. Což je mnohem kvalitnější obraz, ale ztrácí se zde plynulost pohybu.

Ideální by samozřejmě bylo 720p a 1080p při 50fps. To ale žádný dnešní přístroj kromě počítače neutáhne. Takže se budeme dalších několik deseletí trápit s dilema - progresivně nebo prokládaně. Jednou máme lepší statický obraz, podruhý pohyb. Obojí zkombinovat umí pouze počítač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkobylan, mkobylan  |  04. 03. 2006 12:21

Poznas player, ktory vie prehravat prekladane? T.j. vzdycky je polovica riadkov zhasnuta, alebo aspon casovo posunuty nastup polsnimku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  04. 03. 2006 13:31

Myslíš na počítači? To nejde kvůli monitoru. Monitor neumí zobrazovat prokládaně, tím jakákoliv snaha ze strany přehrávače končí. Žádný moderní zařízení nezobrazuje prokládaně, proto je dnes prokládaný video naprostej nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank, MM_tank  |  05. 03. 2006 14:14

starý monitory uměli 1024 prokládaně nevím jak je to teď. on to monitor ani umět nemusí, stačí když to zpracuje přehrávač a převede to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  05. 03. 2006 20:42

Některý TV vysílají v 720p60

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ODSakEda  |  12. 03. 2006 15:09

Nečetl jsem kvalitnější a fundovanější příspěvek!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dík!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stani, stani  |  27. 03. 2006 21:23

..... "Ideální by samozřejmě bylo 720p a 1080p při 50fps. To ale žádný dnešní přístroj kromě počítače neutáhne.".......

Ale podle tady těch specifikacích už taková TV existuje, k mání dokonce i u nás:
http://www.p4c.philips.com/files/2/29pt9521_12/29pt9521_12_pss_ces.pdf

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nnobuddy  |  04. 03. 2006 10:08

Také:
NTSC = Never (Twice) the Same Color
http://www.acronymfinder.com/af-query.asp?String=exact&Acronym=NTSC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TROTL  |  03. 03. 2006 07:51

to snad není možné.To je jako kdybych si koupil auto bez dveří .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sCrew  |  03. 03. 2006 08:12

spis jako by sis koupil mercedes s motorem z trabanta...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keff  |  04. 03. 2006 23:54

A nejmenuje se to nahodou QHD - quite high definition? Je lepsi nez NSHD (not so high definition), ale zase horsi nez AHD (almost HD :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  03. 03. 2006 07:07

Který "technický nadšenec" by si nechal z USA poslat první "mechaniku", když si na ní nemá co přehrát?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor