První chyba ve Windows Server 2003

Diskuze čtenářů k článku

MK  |  07. 06. 2003 01:38

1. Nejedna se o chybu primo Windows 2003, jde o chybu IExploreru, ktery se ve vetsine pripadu na serverovych OS stejne tak jako tak nepouziva

2. I kdyby ho uz nekdo pouzival, vychozi nastaveni je sestavene tak, ze tato chyba neni vyuzitelna. Takze prave ze se ukazuje, ze Trusthworthycomputing funguje

3. Jediny problem je u TerminalServeru, kde se IE obycejne zapina se snizenym zabezpecenim, tady by potom tato chyba zneuzit sla, ovsem samozrejme jen s privilegii prave prihlaseneho uzivatele (vetsinou pouze s jako USER)

4. Nejde o chybu OS, ale pouze o chybu aplikacni "nadstavby", ktera jeste ke vsemu nejde ve vychozim stavu zneuzit. Pro vsechny administratory, kteri museli zmenit vychozi nastaveni IE, existuje zaplata a opet je pro IE a nikoliv pro samotny OS!!!!

Takze chyby ve Windows 2003 zatim 0!!!!

Ono by to nekdy chtelo, aby Zive jen neprekladalo, ale aby take do prekladu zapojilo sve vlastni myslenky a uvahy. Bohuzel tohle je dnes problem celeho ceskeho Internetu. Jeden neco napise ( ikdyz vecne ne zrovna spravne ) a hned to vsichni opakuji a take spatne. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  07. 06. 2003 11:12

nekecej kamo, chyba IE a ne OS? a kde je ta hranice (u MS)? kdyz to neumej/nechtej/nedovolej oddelit samotni vyrobci, jak to odlisujes ty?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin2  |  07. 06. 2003 12:13

Heh , takze IE neni soucasti Woken? Odkdy? Zato v onom srandovnim contestu, kde na tomto bulvarnim platku nejaky picmoch z ceskeho M$ sestavil pekne barevne grafy, kde se Debianu pocitaly nektere chyby i trikrat, (samozrejme i chyby trebas od Postgresu, coz je prachobycejna aplikace), tak ten graf byl koser, ze jo? Realita je jina M$ soft je z hlediska bezpecnosti parodie, ted se mezna zacali snazit, za takove dva roky se to mozna projevi a M$ se dostane aspon na uroven Debianu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BobTheBuilder  |  07. 06. 2003 15:27

Zajimave - to ve W2003 predelali WindowsUpdate na Mozillu? Jinak je to temer nezbytna soucast i serveru, vcetne spravne konfigurace proxy atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  08. 06. 2003 10:11

Hmm super, ted se tu opet projevili secteli lide. Ja budu tvrdit ze chyba v IE nei chybou operacniho systemu a mam pravdu. A proc? Protoze Linuxari odmitaji povazovat chyby jejich aplikacnich nadstavb distribuci za chybu Linuxu. Pocitaji jen chyby v kernelu, dobra, ale pocitejme je stejne na obou stranach. Mimochodem, vis ze vice chyb v kernelu ma Linux?

Co se tyce poznamky WindowsUpdatu.....opet smula. K vyuziti chyby muze dojit pouze po vstupu na specilane upravene stranky. Myslis si, ze Microsoft naschval bude lidem formatovat disky? :))) Za druhe, vetsina uzivatelu ani na WindowsUpdate pres IE nechodi, ale pouziva k tomu systemovou sluzbu, ktera funguje zcela nezavisle, pripojuje se pouze na jedno konkretni misto a nikdy v ni zadna chyba nalezena nebyla.

A konecne: Posledni dobou se mi zda ze se vyostruji utoky na MS ze strany Linuxaru....Neni to tak trochu proto, ze maji strach z Windows 2003 Serveru? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vita  |  08. 06. 2003 11:30

Ale petre, ten posledni odstavec je k smichu. Z ceho muzu mit strach a proc? Linux byl, je a doufejme ze bude. Protoze pokud nebude tak M$ ovladne vse a vsechno pujde do kytek - ze se nestiti zneuzit dost nechutne monopolu ukazal uz mnohokrat a ja bych nerad abych jednoho dne zjistil ze tvorba webu je odepsana kvuli vsem proprietarnim rozsireni. Stejne tak bych nerad zjistil ze Velky Bratr o me vi vse - o coz se uspesne snazi prostrednictvim dost zajimave komunikace IE s M$ stejne tak jako toho co vsecko chce Win Media Player odesilat.

Nemluve o par dirach v MSN pri jejichz zverejneni opravdu nechapu jak muze mit nekdo odvahu sverit takovemu systemu cislo sve kreditni karty. Co me ale nejvic irituje jsou metody M$ 'rozhodnu za vas'. A tak uzivatel Outlooku pravidelne konci v situaci kdy mu znamy posle soubor ke kteremu Outlook zablokuje pristup a neda se tomu zabranit. Uplne super, znam to ze skoly a cloveka to fakt moc tesi

Jak se ukazalo soudy jsou proti M$ totalne nepouzitelne, kdyz uz M$ prohraje tak predvede nejaky kousek jako 'pokutu za zneuziti monopolniho postaveni splatim tak ze dam par desitkam skol zdarma svuj operacni system'.

A druha vec, vsimni si kolik mistnich intelektualu ma problem pochopit rozdil mezi explorerem a internet explorerem. Jo, holt samy chytrak ale neumi ani cist ;)

p.s. utoky linuxaru se nevyostruji kvuli win 2003 serveru jako spis proto ze Suse apod. jsou dost klikacu nato aby par BFU retardu preslo k Suse a pak tady exhibovalo jak jsou 'in'. Nebo jednoduse proto ze maji radi flamewar a provokovani tech normalnich. Je to asi stejne jako tema 'Klaus' ci 'rasismus'

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Balas  |  08. 06. 2003 15:11

Ehm jedna drobna poznamka: zatimco na Linuxu muzu nenainstalovat vetsinu programu a kazdy rozumny admin nainstaluje pouze veci nezbytne nutne (a pocitat jako dve chyby chybu v sendmailu a exim t.j. dvou mailserverch jako dve chyby je pak dost podivne protoze najit takoveho exota, ktery by je mel oba nainstalovane naraz bude docela problem) tak pokud opravdu jde na Win2k3 NEnainstalovat MSIE tak bych docela rad vedel JAK se to dela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  08. 06. 2003 17:30

A já zas budu tvrdit, že chyba v IE je chybou operačního systému, tedy toho od MS. A proč? Protože sám MS tvrdí, že je jeho neoddělitelnou součástí.
Vy máte nějaké statistiky od MS, kdo jim jak chodí na MS Update, že tvrdíte, že tam nechodí přes IE?
MS Update využívá ActiveX a v tom bylo najito chyb myslím dost a taky dost závažných. Jinak přesměrovat pomocí nějakého viru využívající jinou chybu na jiné stránky by myslím až takový problém nebyl...
A můžete se prosím zmínit, kterou nezávislou systémovou službu pro aktualizace MS používá, aby se o tom dověděli i ti méně znalí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  08. 06. 2003 18:11

Jisteze mohu. Jedna se o sluzbu Automaticke aktualizace. ( Doufam ze vis kde najit sluzby ) je zcela nezavisla na IE

A ne, neni to chyba OS, je to chyba browseru. A tim spis me takova chyba u serveroveho OS vubec netoci. Nebo zeby admini nedelali nic jineho nez surfovali na silnych webserverech apod.? A co se tyce presmerovani, byl bych rad kdyby si mi popsal kterou jinou chybu by sis predstavoval vyuzit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  09. 06. 2003 08:30

No hádat se nehodlám, jen budu citovat, co píše sám MS o této chybě: "Toto slabé místo se týká počítačů s nainstalovanou aplikací Microsoft® Internet Explorer. (Toto slabé místo nesouvisí s tím, zda jako webový prohlížeč používáte aplikaci Internet Explorer.)" konec citátu.
Službu Automatické aktualizace na serverech ani stanicích nevidím. Jak se to přesně jmenuje anglicky (snad nemáte český server)? Je to na istalačním CD Windows nebo si kvůli tomu musím naistalovat nejnovější IE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  09. 06. 2003 10:00

A co tenhle citat, ten uz nevidite?

  • By default, Internet Explorer on Windows Server 2003 runs in Enhanced Security Configuration. This default configuration of Internet Explorer blocks these attacks. If Internet Explorer Enhanced Security Configuration has been disabled, the protections put in place that prevent these vulnerabilities from being exploited would be removed.

  • Opravdu by mne zajimalo, kde jste vycetl ze chyba nesouvisi s IE. Co se tyce te sluzby, pravdepodobne se bude jmenovat Automatic Updates. Na desktopu Windows2003 Server totiz nemam, ale to snad pochopite. A opet podotykam ze tato sluzba nema s IE nic spolecneho bezi zcela nezavisle a implicitne je zapla ihned po instalaci OS.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Lada  |  09. 06. 2003 10:53

    Myslím, že je to záležitost pohledu. Vy se na to díváte jako na webový prohlížeč, který nepoužíváte a který by měl být nakonfigurován tak, že chyba zneužitelná není. Já se dívám na to tak, že IE je součást systému, tudíž se jedná o chybu systému, nic víc, ale nic míň. Nebo vy snad máte Windows bez IE?
    Kde jsem to vyčetl? V popisu aktualizace: 818529 Kumulativní oprava pro aplikaci Internet Explorer, červen 2003. Ale ne, že to nesouvisí s IE, ale že to nesouvisí s používáním IE jako webového prohlížeče. To jsem nevymyslel já, ale MS, tak nechápu, proč vyvracíte tvrzrní MS, který sám přiznává, že je to chyba systému.
    Službu Automatické aktualizace jsem hledal na NT serveru. Verzi 2003 nemáme. Jinak máte pravdu, od verze 2000 tam ta služba je, ale po změně licenčních podmínek nasazuji na servery jiný OS. Mimochodem, na internetu se to hemží dotazy, proč tato služba zatěžuje CPU na 100%...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Milan  |  09. 06. 2003 10:44

    Microsoft má dost svých zákazníků, pro Windows, Office a další aplikace/služby. Je to jeho trh, tito zákaznící většinou nemají z čeho vybírat, takže to i bude jeho trh. Komunita okolo Linuxu si vyvíjí vlastní systém, který jí vyhovuje a ráda se o něj podělí. Proč by ze sebe měli mít vzájemně strach? Aby se vývojáři přestali věnovat Linuxu, to MS neprosadí. Aby uživatelé MS produktů přešli na GNU/GPL software, to se stane v minimu případů. MS má pro malé kanceláře nejpokročilejší balík OS/Aplikace. Linux není systém pro lidi, kteří mnoho neví o počítačích.

    Ale přesto tu existuje určitý konflikt. Ten není mezi těmito dvěmi zmíněnými stranami. Je uměle vytvořený, protože MS musí reagovat na otázky jako "Proč je kvalita jiného systému větší?". Sice by MS stačilo odpovědět že je to vyvážené funkčností, uceleností nabídky.

    Tedy: ať si MS vyvíjí co chce a prodává si to za kolik a jak chce. A já si budu vyvýjet, prodávat, kupovat a používat co chci.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vita  |  09. 06. 2003 19:16

    Obcas bych dal prednost mene funkcim a vymozenostem nez 'nejpokrocilejsimu'.
    - kdyz mi nekdo posle exe soubor a outlook se rozhodne ze ho neotevru (KUAAAAA) pac muze byt nebezpecnej
    - kdyz se mi outlook tvrdosijne snazi nainstalovat trojana protoze ma pocit ze je to tak pro me lepsi. Dikybohu za antivir a firewall. Skoda ze to nedela naopak.
    - kdyz pisu dokument ktery vpravde nema o moc vic nez zakladni formatovani (3 urovne nadpisu, odstavce, obcas zvyraznene, vyjimecne kurziva a dva druhy seznamu). Zalezitost v HTML na h1-h3, p, strong, ul, ol a li. Bohuzel word na to ma casto jiny nazor :(
    - kdyz si nejakej blbec na netu mysli ze activex je bozi

    Abych rekl pravdu, myslim si ze sice M$ ma nejpokrocilejsi balik vezmu-li v potaz M$ Office. Tedy... spis excel, zbytek nestoji za mnoho a vetsina tech funkci mi spis prekazi, stejne tak chovani (jsem holt navykly ze kdyz neco oznacim a zmenim tak se zmeni jen to co jsem chtel, ne ze to preventivne vymysli neco ultra)

    Obcas kdyz nekde slysim o potapeci co zarval tak se mi vybavi ta reklama tady na bazene "potapeni pro kazdeho". M$ soft je neco podobneho - prace pro kazdeho, budte jako BP prace vseho druhu). Bohuzel se tak do oboru dostala kvanta pitomcu kteri maji pocit ze administrovat server muze kazdy - a pak to tak dopada.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    SdaXc  |  06. 06. 2003 16:40

    Jako vsechny podobne informace o chybach v MS produktech. Zasadne je Zive zverejni az kdyz uz nehrozi

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vráana  |  07. 06. 2003 21:01

    Jak to myslíš "až když už nehrozí"?

    Zkus si tohle

    http://www.malware.com/forceframe.html

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    strateg  |  09. 06. 2003 09:28

    to je divny ... v mozille to nefunguje ...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    ^look  |  06. 06. 2003 16:30

    Tak mam takovy pocit, ze na Zive je docela cenzura. K clanku jsem napsal prvni prispevek ve stylu, ze pred nekolika dny tady vychvalovali V2003 server jako nejbezpecnejsi system, protoze na nej nebyla zadna oprava a prispevek je pryc. Hmm, ze by to soviselo s tou masivni reklamni kampani na W2003 Server? No nic, budu cist jine magaziny. Cao Zive.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Bedrich  |  06. 06. 2003 17:46

    To neni cenzura, to byla chyba na w2003 serveru

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    admix  |  06. 06. 2003 18:29

    sam si odstranuje kritiku na jeho osobu Viva AI!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vita  |  06. 06. 2003 23:37

    On je totiz uplne jinej i clanek, rano tam bylo cosi o tom ze druha chyba je ze kdyz je prilis mnoho souboru ke stazeni tak se dalsi automaticky spousti. Prvni si nepamatuju.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    bman  |  06. 06. 2003 15:57

    Tot podle mě není chyba Windows Serveru 2003, ale Exploreru. Předpokládám, že na serveru nikdo nebrouzdá po netu Explorerem.
    Od toho server není. A ještě když je uvedená služba standartně zakázaná.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr  |  06. 06. 2003 16:17

    Vzhledem k tomu, ze je explorer soucasti instalace, predpokladam, ze jej maji nainstalovany vsichni a jako spravce souboru ho asi i nekteri pouzivaji... Jen tak. A ono to treba muze zobrazit i nahled souboru a pri nem neco spustit, ze?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Lada  |  06. 06. 2003 16:34

    Od doby co se nám MS snaží namluvit, že Windows bez IE prostě nemůže žít je to jedno. Když třeba aktualizujete IE, tak nezbytném restartu to píše: Aktualizuji systém.... Některé programy a knihovny do systému dostanete jedině tak, že naistalujete IE. Také se těším na dobu, kdy IE nebude volně stažitelný a budete si muset koupit nový OS. To bude teprv neaktuálních systémů!
    Jsem zvědav, jestli mě ten jejich Trustworthy Computing přesvědčí, abych na servery vrátil Win, když teď to dělám opačně

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Bedrich  |  06. 06. 2003 15:48

    znate :

    Sama dira sama dira, prihoriva, horiii !

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    martin  |  06. 06. 2003 15:22

    NEBYLA TU PUVODNE UPLNE JINA ZPRAVA?????

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vita  |  06. 06. 2003 16:25

    Byla, zcela spolehlive. Taky zmizela cela diskuze. Holt kdyz je nahore zk****nej banner pres ktery neni pomale videt ani stranku, co cekas...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    zdenda  |  06. 06. 2003 14:07

    tak tu posledi vetu nejak nechapu, jakou ma souvislost s chybou v IE?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor