První 32nm procesor od Intelu má integrovanou grafiku

Diskuze čtenářů k článku

avatar
24. 02. 2009 19:21

Něco takového se dalo čekat, a to i přes to, že to pár let zpět znělo jako sci-fi. Kdo by si dvacet let zpátky představil procesor a aritmetický koprocesor dohromady... V budoucnu už se těším na celý běžně použitelný počítač v jednom čipu (díky cloudu to zase takový problém určitě nebude).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 02. 2009 00:35

jednocipy uz tu jsou :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  25. 02. 2009 01:24

Ano, kdo jen by si to představil! Nechte mne přemýšlet: že by třeba takový Intel? Máme 2009, mínus 20, to je 1989, no a to je zas rok vydání 486, který měl integrovaný koprocesor (ano, v SX verzi byl i bez kopráku, ale standardní byla DX verze). A to nepočítám, že vývoj také nějakou chvíli musel trvat, takže je to muselo napadnout pár let předtím, než v roce 1989 dodali první 486ky na trh...

P.S. Uznávám, že jsem rýpal. Ale ten výkřik mi holt nedal... Holt to chtělo když už tak už přidat ještě aspoň jednu dekádu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 02. 2009 09:12

Řekl bych, že spíš mluví o spotřebitelích. A kolik lidí před dvaceti lety tu 486 mělo? Spousta měla ještě 286.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  25. 02. 2009 14:07

Tahle argumentace myslím postrádá smysl: buď se bavíme o lidech znalých, a pak lze předpokládat, že sledují novinky, a o integrovaném kopráku věděli již před dvaceti lety, a nebo se bavíme o nejběžnějšíh uživatelích (pravda, tehdy jich tedy moc nebylo!), a pak postrádá otázka vůbec smysl, protože běžný uživatel nemá prakticky ponětí o tom, co je FPU, a jaký je rozdíl při jeho integraci přímo do čipu s CPU... Snad tak jediné, co si takový uživatel představí, je, že místo jednoho "švábu" musí mít dva, resp. že si musí koupit dvě nožičkovaté součástky místo jedné. Souvislosti mu ale samozřejmě unikají, a otázka, zda si "dovede představit integraci do jediného čipu" pak opravdu postrádá smysl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 02. 2009 11:10

SX mel taky koprocesor, jen byl jaksi "vypnuty"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  25. 02. 2009 14:09

Tohle není až tak úplně pravda. Přesnější by bylo říci, že se dělaly 486SXky s vypnutým FPU (jak kvůli chybě, tak bez ní, jen z marketingových důvodů, pamatuji-li se dobře), tak i čipy, které FPU skutečně vůbec neměly. Ušetřil se prostě záměrně kus křemíku, a křemík, jak známo, je drahý...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 02. 2009 16:40

tak tomu rikam 2v1,doufam ze to za rok zlevni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 02. 2009 18:26

Jo, ta grafika bude určitě oplývat výkonem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 02. 2009 21:58

klídek...ta grafka bude max do kanclu.....jinak ještě min 3 roky nepoužitelný....vlastně min 5, bo grafky od Intelu nejsou použitelný ani teď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 02. 2009 23:42

Pokud by tam mělo být jádro Larabee, tak by to byla bomba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 02. 2009 00:34

coz ale nebude, jedine kdyby procesor vyuzival vykonu grafiky i pro jine operace jak to planuje AMD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor