Průzkum: Mladí Britové mají raději klasické tištěné knihy než e-booky

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 68

Názory k článku

01. 12. 2013 08:22

Na knihy pro volný čas je nejlepší a nejlevnější knihovna. Stejně nebudete číst 30 románů najednou. Nechápu lidi, co "potřebují" mít s sebou neustále desítky knih a to i na dovolené... Jestli někdo předpokládá, že nebude na dovolené dělat nic jiného než sedět na pokoji a číst, číst, číst; tak to může rovnou zůstat doma a ještě ušetří.Trvale vlastnit je potřeba jenom odbornou literaturu, tabulky, učebnice atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 11. 2013 21:24

Nestačím se divit. To, že E-kniha má skoro stejné náklady jako tištěná mě málem zabilo. Ještě to vysvětlit těm co jich tisíce dávali zdarma k dispozici na internetu ještě v dobách kdy se žádné E- knihy vůbec neprodávali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2013 22:53

V případě CD bych tomu věřil že je cena samotnýho média zanedbatelná, ale v případě tištěný knihy je to prostě absolutní hovadina a odmítam tomu věřit!!! Cena e-knih by měla bejt aspoň poloviční. A keci o formátování a podobně ať si nechaj, protože to musej dělat i u tištění knihy a když se stane ňákej průser, třeba tam maj překlep a podobně tak je u e-knihy snadný to napravit, prodaný tištěný knihy už neopravěj. Náklady na e-knihu musej bejt podle vší logiky mnohem nižší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2013 22:09

Já pro změnu nedávno zjistil, že papírovou knížku moc nedávám. Těžká, věčně stíní vyboulenina u hřbetu, jak to držím, pořád abych přendaval ruce abych si nestínil, nepamatuje si sama od sebe na které stránce jsem jí zavřel...
Na druhou stranu, knihovna přes celou zeď má něco do sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2013 17:40

A já mám zas radši e-booky než Brity.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2013 16:39

Fascinuje mě, jak si lidé myslí, kolik je na knihách vejvaru. Nakladatel má z knihy mnohdy méně než dostane stát. Nejvíc má na knize prodejce, resp. distributor. U knih je rabat při přímém prodeji knihkupci kolem 30 %, u elektronické i více. Pokud dám tištěnou knihu do distribuce, vezme si rabat 47 až 55 %.A prodávat si e-booky sám? Udržování uživatelsky přívětivého webu je zadarmo? Tisk knihy je jen kolem 20-30 %, zbytek je autor, výroba (sazba, ilustrace, grafika) a zisk. Navíc tištěná kniha má nižší sazbu DPH.Proč by tedy měl stát e-book zlomek ceny tištěné knihy? Proč neřvete, že za přezutí pneu zaplatíte za 10 minut práce pětikilo nebo že v restauraci zaplatíte za jídlo ceny s marži více jak 100 %. Proč nejdete vymlátit výlohy Applu nebo Samsungu, že ve svých vlastních prodejnách účtují za telefony 3-4 tolik, než je výrobní cena?Málokdo tu ví, kolik práce dá vyrobit knihu do čitelné podoby i z textu autorů, kteří jsou za léta své činnosti již vypsaní. Jděte se fakt už bodnout, tohle opravdu už nemá obdoby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2013 15:25

Taky dám přednost klasické knížce, ale
1. spousta kníže se vyprodá a dotisk se neplánuje.
2. když někam jedu, tak radši vezmu kindle, než 5 kg. knížek, u kterých si slibuji, že je přečtu. A pak je třeba ani neotevřu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2013 14:10

Je úplně jedno kolik je výrobní cena eknih. Rozhodující je cena za kterou jsou lide ochotni eknihy kupovat. Pokud je to polovina tištěné je (zákazníkovi) jedno, jestli jsou náklady vyšší. Vyrobit iPhone stojí cca 4 tisíce, ale prodává se za 17 tisíc. Výrobní náklady na iPad jsou cca 6 tisíc, ale prodává se za 12 tisíc. Je to silný nepoměr a výrobce si u tabletů musí trochu utrhnout od huby. Jsou to totiž pořád zajímávé peníze, trh stále roste a slibuje vyšší zisky v budoucnu. A výrobci to udělat musejí. Nemůžou si dovolit ignorovat trh, který možná v budoucnu bude dominovat před PC.
Po přečtení rozhovoru s jedním nakladatelem jsem taky málem uvěřil propočtům o vysoké nákladnosti eknih. Než jsem zjistil, že trh s elektornickými knihami dosahuje pouze asi 5 % toho tištěného a že spousta se jich elektronicky vůbec nevydá. Někdy proto, že nejsou práva na elektronické vydání, ale často také proto, že by ji museli prodávat levněji, dále kvůli obavám z warezu a podobně. Což by hlavně u bestsellerů mohlo snižovat tržby. Tedy z poněkud uměle vytvořených překážek.
Pokud budeme chtít srovnávat výrobní náklady 5% trhu s 95% nikdy nám to vycházet nebude. Náklady na jedno CD budou samozřejmě vyšší u malé série oproti té velké. Milí nakladatelé, přestaňte tedy lpět na skvělích maržích a restrukturalizujte své podnikání. Svět se totiž od Gutenberga změnil. Mohlo by se vám také stát, že příjdete s křížkem po funuse a nebudete mít vůbec žádné. Podobně jako skončili (skončí) slavné české mediální domy. Podobně jako skončila Nokia a další.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2013 13:23

Líbí se mi, jak všichni zastánci fyzických knih říkají, že fyzické knihy mají nějakou hodnotu oproti jedničkám a nulám kdesi v paměti PC. Na druhou stranu nechápu jejich argument, že mají stát e-knihy stejně jako ty normální... Opravdu nechápu.Pan Čížek píše, že s elektronickými verzemi je stejně práce a jsou stejně nákladné. S tím nesouhlasím. Pokud mám někoho, kdo upraví knihu do .epub formátu, je to jeden člověk. S normální knihou musím platit tiskárnu, její zaměstnance, management a logistiku. Přitom dnes se tiskne vše z elektronické podoby, ne jak za dob knihtisku, kde se k sobě skládali písmenka natřená barvou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2013 12:38

Mladý člověk většinou ještě moc knih nemá, tak mu to nevadí, ale já mám dom k tisícovce knih a opravdu už nevím, kam je dávat.
Takže minimálně sbírku klasické literatury, která už nepodléhá aiutorskému právu, bych bral v elektronické podobě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2013 12:17

Co to v tom článečku píšete za bludy?
Jaká "dražší výroba elektronické verze? Ono to není v elektronické verzi od začátku? Co to je za nesmysly? A pokud někdo vyčísluje náklady na převedení knihy z papírové do elektronické podoby na nějaké tisíce či desetisíce, tak ať se na to rovnou vykašle a jde dělat něco jiného (nejlépe něco manuálního, to mu určitě půjde lépe), protože každý žáček ze základní školy mu za víkend vyrobí takové knížky čtyři, a zadarmo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2013 12:08

Souhlasím nic nedostihne tištěnou knihu, ticho (ne vždy jde o čtečku), bez elektřiny (ať se děje co se děje i při svíčce nakonec půjde číst), nezatěžuje oči vůbec (v rámci normálu), kontakt s papírem, u dražších tisků hodnota samotné knihy s možností budoucího zhodnocení (vzpomeňme na mizerný CS Mein Kampf jak nedávno proběhlo na poradně cena vs. nynější cena, kdypak se zase bude tisknout? ha), to že spousta knih mají vynikající provedení a v knihovně pozvednou celkově kulturu (něco vypovídají o člověku) a prostředí ani nemluvě. Jen analfabet / technotrouba může vyměnit tištěnou knihu za elektronickou bavíme-li se ne o práci, ale o privátním užití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2013 11:13

Tak jasný, stejně nikdy nečtu víc než jednu knihu a takové bichle, které by se neztratily mezi ostatními věcmi také ne..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 11. 2013 10:27

ja mám doma Mein Kampf a Satanskú Bibliu a Egyptskú knihu mŕtvych, ale najradšej mám knihy z veľa obrázkami napríklad Strýko Držgroš, Káčer Donald a tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 11. 2013 10:07

V postmoderní totalitě ubude práce s pálením knih. Postačí lidstvo odpojit od elektřiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2013 09:54

Podle mého názoru dělají mladí britové jedině dobře.
Domnívám se, že tištěná kniha má daleko větší hodnotu než nějaký "digitální chuchvalec" kdesi na disku nebo v čtečce.
Souhlasím že skladování a přenositelnost elektronických knih má své výhody ale to je asi tak všechno.
Je to zhruba stejné, jako když si koupím CD od své oblíbené kapely. Mám totiž v ruce něco hmatatelného.....kromě disku i často pěkně vyvedený booklet,, kdežto když si zakoupím (u nás stále nesmyslně předraženou) hudbu byť v nějakém"lossless" formátu mám v podstatě velký kulový.
O hodnotě zakoupených "empétrosek" už nemá cenu diskutovat vůbec.
Jen kdyby nebyly u nás ty knihy a hudba tak strašně předražené.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 11. 2013 07:58

Čížek je jak škeble - co věta to perla.Citace: "Výroba e-knihy může být paradoxně naopak nákladnější, poněvadž e-book je třeba graficky upravit na trošku odlišný formát, než na který jsou vydavatelé zvyklí u tištěných knih" ... a to že odpadá samotné tištění knihy, logistika a marže maloobchodu (což bude klidně padesát a víc procent z ceny) už se nějak zapomíná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor