Provozovatelé Wi-Fi sítí v ohrožení?

Diskuze čtenářů k článku

Ice  |  26. 06. 2005 19:04

Co na toto normlně myslící člověk má říct - snad ... komu není z hůry dáno ... - začínám pochybovat o zravém rozumu předkladatelů tohoto návrhu ... pokud tedy nejśou přímo zainteresovaní do zisků providera .. pak se tedy jedná do nebevolající drzost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Soptik  |  23. 06. 2005 07:47

No comment.   Tak to říkaj politici ne? Opravdu nemám slov. A tak vzhůru na stromy A k tomu propagatorovi metalických a optických spojů - bud seš magor a nebo nevíš o čem mluvíš. Že si se sousedem přes zahradu zakopeš 50 m kabele to je vopravdu síť. Jestli to projde tak je 99.9% Wifi okamžitě postaveno mimo ...... Opravdu jsem tak nasr.nej že nemám slov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXX  |  22. 06. 2005 19:18

Ja celej svuj zivot tvrdim ze kdyz si neco udelas kabelem je to nejlepsi nic ti zakazat nemuzou a jak tak koukam tak je to asi pravda. :) UTP a OPTIKA RULEZ!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  22. 06. 2005 21:29

....a tak se jednoho červnového dne roku 2005 počala další etapa české výjmečnosti v oblasti komunitnich siti... když ČTÚ prakticky znemožnil dál používat Wi-Fi, chopili se lidé lopat a krompáčů a začali klást optiku, co nešlo spojit v zemi spojili si optickými pojítky vzduchem ( http://ronja.twibright.com/index_cz.php ).... "podivná náklonost" regolátora a monopolního operátora však nebrala konce a tak vešla v platnost nová vyhláška jež omezila použití optickách pojítek.... bla bla HOLY SHIT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaxMan  |  23. 06. 2005 07:05

Ty musis byt asi riadne vypatlany. Ty si myslys, ze sa da vsade tahat kabel? Skus prepojit dva domy vzdialene 300m , medzi ktorymi su 2 cesty a zahrady, kablom. Uz ta vidim ako kopes ryhu do asfaltky a susedovi cez travnik. Tu pomoze len WIFI.
A len tak mimo temu, ked si zaryty kablovy sakal: na nasom wifi prepoji mame odozvu na server ako po kabli: 1-2ms, takze ani neviem ze som na wifi Takze kabel nema nejak navrch oproti wifi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drozd  |  23. 06. 2005 08:03

Tak na tohle je idealni ronja ... je navic rychlejsi nez bezne wifi a jeste k tomu fullduplex...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaxMan  |  23. 06. 2005 12:45

No ono ta Ronja je tiez dobra, ale musis mat priamu viditelnost bez prekazok, lebo je to postavene na optike. A to jaksi v mojom pripade nesplnam, lebo v ceste mam stromy. A ako vravim, wifi si s tym poradi A ta rychlost na wifi mi az tak nevadi. CD si stiahnem zo servera za nejakych 20 minut a to je v pohodicke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  23. 06. 2005 20:27

to s tim kopanim ja v praxi samozřejmě nerealizovatelene - neboj probiral jsem to s MUDr. Chcholouškem .... situace je prostě vyhnana do absurdna, pokud vyhlaška začne platit tak je naše 20-ti členná wifi v p...li, připojení k netu vedem taky wifi spojem no a pro mně to znamená že jelikož mě Telekem štve a jen z principu k němu nepudu (teda pokud by Telefonika nesnižila ceny na 1/3) takže to vypadá na Ronju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  22. 06. 2005 19:09

Hele, znamenalo by to v případě schválení, že poklesne elmag smog?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuckDaffy  |  22. 06. 2005 18:47

Chci osobně poznat původce této myšlenky a přesvědčit se o jeho dobrém duševním zdraví... Prostě nemám slov, zpátečník jak vyšitý!
Mám nápad, za takovéto obskurní návrhy by se mělo TRESTAT!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cikorka Desiato  |  22. 06. 2005 18:06

ctete http://vucako.bloguje.cz/163698_item.php

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  22. 06. 2005 18:56

Odstavec (15).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  22. 06. 2005 18:57

Pardon, vedle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ice  |  22. 06. 2005 17:49


je tam i clanek o maximalni e.r.i.p. u 2,4GHz na kanalech 8-14 jen max. 10mW !!!!!! zadne zarizeni dnes prodavane takto od vyroby omezene neni a nesmelo by se zdrejme ani pouzivat!!!nektera zarizeni maji sice regulaci vykonu, ale je jich velmi malo....takove notebooky s wifi by byly naprosto 100procentne nelegalni, jelikoz tam jsem jeste moznost regulace nevidel a standartne sviti tak 15-20dB !!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cikorka Desiato  |  22. 06. 2005 18:26

kde to tam vidis? http://www.ctu.cz/1/download/Navrhy/VO_R_12_XX.2005.doc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  22. 06. 2005 18:57

Odstavec (15).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krtko  |  22. 06. 2005 16:01

dufam ze ty nasi ***** sa nedudu zase opicit. ale viem ze nasi uradnici su nepodplatitelni takze sa asi nema coho bat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aeneir  |  22. 06. 2005 16:08

AFAIK na Slovensku uz takovy navrh take lezi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MisoJ  |  22. 06. 2005 20:13

A pekne dlho, uz nejaky ten mesiac, mozno aj dlhsie. Mi to pripada tak, ze CTU sa inspiroval v TU SR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Smatana  |  23. 06. 2005 00:19

Momentalne ten navrh dostal "cervenu" - TU SR ho stiahol.
Mozno zaujimava inspiracia pre CTU :)

Podrobnosti o celej kauze najdete tu:
http://vprlan.e-region.net

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  22. 06. 2005 14:11

**** **** **** **** **** Fuj to jsem si ulevil. Doufám že to jen, kachna jest.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Norg  |  22. 06. 2005 15:56

tak to bych si pral taky bohuzel to kachna neni a je jen na benevolenci CTU jestli pripomínku tušim na bod 6 do navrhu zapracuje nebo ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Braveman  |  22. 06. 2005 14:09


podepiš petici http://www.alpi.cz/vyzvactu/index.php
Mno, nejsem si sice jist zda-li byl článek napsán po tom, co jsem jim do Knih a přání na toto poukázal. Pokud ano, mohl sem autor hodit alespoň i link na petici proti tomuto nesmyslnému návrhu. Zde ji máte :
podepiš petici http://www.alpi.cz/vyzvactu/index.php

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SMIL  |  22. 06. 2005 14:04

Vsechny anteny krome integrovanych dodavanych vyrobcem budou nelegalni, zbohem sita a yagi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-ph-, -ph-  |  22. 06. 2005 13:58

kdo myslis ze k tomu zakonodarce nuti (podplaci, pardon chtel jsem rict lobuje). komunitni wifi site jsou hrozbou pro komercni telekomy s jejich super rychlym adsl za 1000kc (v cene 1GB , 100 hodin volani zdarma na linky zacinajici c1 a lizatko k tomu)a mega giga hyper bleskovym mobilnim pripojenim za lidovych x 1000 korun.., holt ti chudaci se necim zivit musej. jen si vem kolik zakazniku adsl musi byt aby pokryli jen odmeny spravni rady (pripominam ze to bylo loni 50 mil kc pro 6 lidi) 


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phanatic  |  22. 06. 2005 23:45

Komunitní sítě jsou pro telecom prd a ne hrozbou. Skutečně profesionální služba se přes to udělat nedá a na wifi už vůbec ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuckDaffy  |  23. 06. 2005 02:31

Telecom bude rád, když za pár let bude poskytovat alespoň konektivitu komunitním sítím, když už ne koncovým zákazníkům. LOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NitraM  |  23. 06. 2005 07:22

To si nemyslim ja jsem pripojenpres Wi-Fi uz asi rok a nemam s tim nejmensi problem. Pomer vykon(kvalita)/cena je nesrovnatelne lepsi nez u CT. Takze Wi-Fi alespon u meho providera je pro me volba cislo 1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RomanL  |  23. 06. 2005 07:45

A odkud bere konektivitu ten provier...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-ph-, -ph-  |  23. 06. 2005 08:13


jisteze od telekomu. ale kupujes-li ve velkem, je to mnohem levnejsi. podivej se kolik stoji garantovane linky. muzes si ze cviku propocitak, pro kolik lidi by slo rozdelit napr neomezenou 10mbs linku s vyuzitim telekomacke FUP. dojdes k zavratnemu cislu.vetsinou to ale wi-fi "provideri" nedelaj. videl jsem jiz dost siti, vetsich ci uplne malych (staci, domluvi li se 3 lidi a koupi konektivitu spolecne) 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-ph-, -ph-  |  23. 06. 2005 07:49


a ty povazujes produkt "internet expres" za hodny profesionalniho vyuziti? kdy po 2 stazenych GB ti spadne rychlost na 64/64? a to vse za 1000kc/mes? podle me telecom moc mrzi dnes uz tisice (jen v praze, dovolim si tvrdit) pripojenych pres wifi komunitni site.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
idiot  |  30. 06. 2005 11:12

Co tak se podívat porádne na letáky errortellu ? Tam se wifi nabízí jako profesionální pripojeni. Mam errortell cdma a kdyz to zdechlo cele 3 mesice jim trvalo, nez mi modem vymenili, to jako ma byt profesionalni sluzba !? Nasi zluti a modri zmr*di uz nevi, na kom si nahrabat. Ja investoval radeji kolem 300 tis. do wifi, sice taky nechodi, ale furt lip nez ten shit od errortellu. Proste iniciativa lidi se musi potrestat. Ja osobne po schvaleni dovybavim svou merici limuzinu (mam tam 200Ah baterku a 800W menic pro napajeni apcka a PCcka ) magnetronem ze stare mikrovlnky (taky 2.4GHZ cca 600W) a normalne jim do tech shitu budu grilovat pres sito +100 dBi :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dick  |  22. 06. 2005 13:44

Boze to jsou ale idioti v tom CTU ... misto, aby uz davno schvalili 5Ghz a 2,4 pasmo se uvolnilo tak jeste budou hazet klacky pod nohy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor