Prolomeno. První hackeři dokázali překonat snímač otisků nového iPhonu

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 64

Názory k článku

24. 09. 2013 20:07

Prolomit i nejmodernější bezpečnostní zámky používající otisk prstů která snímají i tep, teplotu a pot je naprosto jednoduché. Málokdo to ví, ale stačí si daný otisk vytisknout na obyčejný papír, naslinit a přiložit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2013 10:07

Made in China, co chcete? Kvalitu? prdlajs

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 09. 2013 21:44

To se dalo čekat, spíš by mě zajímalo proč se tak třese, to je z toho tak nadšenej bo co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 09. 2013 19:43

Nerozumiem tomu, dajú tam čítačku odtlačkov prstov a pritom tam nechajú ochranné sklo, na ktorom si zlodej krásne môže zobrať odtlačok. PS: teoreticky je možné kúpiť si ochrannú fóliu, kt. nezanecháva odtlačky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 09. 2013 15:07

To se všichni předhánějí s kvalitními mobil-foťáky a pak tam dají odemykání na otisk prstu místo skenu oka tedy snímek bělma s žilkami nebo ještě lépe přímo sítnice... Chápu, na to si u mobilů ještě pár let počkáme...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 09. 2013 14:42

v original clanku pisu ze: otlacok prstu by vobec nemal byt pouzivany, lebo tie zanechavame vsade a je jednoduche ich ziskat. Je to rozumne vysvetlenie a asi aj preto vymyzli citacky odtlackov z notebookov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 09. 2013 13:41

No otisk prstu nemůže chránit citlivá data. Podobně jako ho nemůže chránit passcode nebo gesto namalované na displeji. Od toho jsou jiné technologie.Čtečka otisku prstu slouží především ke zjednodušení elementárního zabezpečení. které může přimět uživatele, kteří doposud nepoužívají nic, aby používali alespoň něco k prvnímu přistupu k telefonu. Já jsem taky donedávna napoužíval vůbec nic, jednoduše proto že důležitá data mám zabezpečená jinak.Hacker musí získat 2400 dpi scan otisku, digitálně ho zpracovat a natisknout 1200dpi na fólii a pak ho použít, na telefon, který mi napřed musí ukrást. Pak si můžná přečte, komu jsem včera volal, prohlédne si fotky mého psa v galerii (které mám stejně veřejně na facebooku), ale žádným mým citlivým datům se nedostane.Až se zatouží dostat se i k mým heslům, kartám, výpisům, atd. po té co prolomí passcode, tak teprve začne řešit jak se dostat do mé klíčenky chráněné AES256 a třináctiznakovým heslem s PBKDF2 derivací. Až se jim podaří tohle, tak teprve smeknu klobouk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 09. 2013 13:40

Jsem se domníval, že snímač otisků slouží k doplnění profilu uživatele, tzn. k tomu co vyhledáváš, s kým hovoříš, o čem hovoříš to je první (dobrovolně poskytnutý) biometrický údaj.
V podstatě není potřeba "spáchat první zločin" a dostat se po prvotním sejmutí otisků policií do databáze.
Ale já blbec jsem se spletl, slouží to k zabezpečí vašeho telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 09. 2013 13:35

Tohle jako prolomeni ochrany neuznavam, to je asi jako prolomeni ochrany heslem tim ze z uzivatele vytahnete jake ma heslo a pak ho tam zadate.
Za prolomeni bych bral kdyby to dokazali odemknout aniz by predtim meli ten otisk k dispozici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 09. 2013 13:33

Tomu sa dobre trasu ruky na tom videu. Asi by nemal byt 24 hod. za pc :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 09. 2013 12:05

Trochu me prijde, ze se tu dela z komara velbloud. Vzdyt to nikdy nebylo prezentovane jako naprosto neprolomitelna ochrana. Navic, to ze to nekdo dokazal v "laboratornich" podminkach obejit neznamena, ze to snizuje bezpecnost.
Podle meho to ma slouzit k usnadneni pristupu k telefonu, ktery do ted byl, v lepsim pripade, zabezpecen jen PINem, ktery pro svoji nekomfortnost pouzivalo podle nejakeho pruzkumu ani ne 20% uzivatelu. Na vic podle dalsi studie, kdyz zjistovali kolik lidi si zakryva ciselnik pri zadavani PINu ke karte pri placeni v obchode, tak uspesnost odpozorovani PINu ze vzdalenosti nekolika metru byla 80-90%. Stejne tak v metru nebo autobuse jsem snad jeste nikdy nevidel, ze by nekdo pri vytukavani PINu nebo spojovani cudliku na Androidu zakryval displej. Vetsinou to jde videt i z nekolika metru a nemusite se ani moc soustredit.
Takze zadna z metod zabezpeceni k telefonu neni dokonala a pokud vam ten telefon nekdo bude chtit ukract a bude se do nej chtit dostat, tak se tam dostane. Jedna se tedy pis o to jestli je lepsi, kdyz bude mit 90% uzivatelu zabezpecen telefon alespon pomoci nedokonaleho otisku prstu a pripade kradeze ma cas telefon vystopovat nebo vymazat pomoci find my phone driv nez teda nejaky hacker upatla z lepidla funkci otisk prstu, nebo jestli to, ze vam ukradnou telefon uplne bez jakehokoli zabazpeceni, protoze vas nebavilo zadavt 100x denne PIN.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 09. 2013 11:48

v bezpečnosti může Applu důvěřovat pouze naprostý idi*t:
hledejte:-iPhone is most vulnerable, least secure smartphone in the market, security firm finds.
-Apple iOS Apps Leak More Personal Info Than Android.
-40% of iOS popular apps invade your privacy without any permission.kdo se nedokáže vyrovnat s fakty, ať mi dá negativ nejlépe 10x, drahé iOfečky :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 09. 2013 11:47

Ve filmech s bondem taky takový ochrany prolamují - nic na tom neni a rozhodně to nejsou hackeři ... ale to bude asi redaktorům zive.cz jedno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 09. 2013 11:31

zas tak jednoduche to neni: http://www.letemsvetemapplem.eu/2013/09/23/podarilo-se-pr..... ... citace: "Celý vtip je však v tom, že vyfotografovat něčí prst v rozlišení 2400 DPI není o tom ,že vezmete nepodařený otisk ze skleničky, ze které se napil, ale o úplně jiné fotografii, kterou není zrovna snadné pořídit. Podle, pro naše čtenáře již starého známého Michala Líšku (www.foxon.sk), navíc s jakýmkoli sériově vyráběným fotoaparátem není možné takovou fotografii vyfotit, je nutné získat otisk prstu přes skener. Pokud tedy svůj prst nepřiložíte na skener, je pro útočníka mnohem snadnější polomit vašeho heslo, než získat otisk v potřebném rozlišení. Pánové tedy předvedli co je technologicky možné za idálních podmínek a zejména pak za spoluúčasti majitele telefonu."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 09. 2013 11:20

Byla to otazka casu...vsechno jde...jen asi nikdo necekal ze to pujde uz za vikend :) Ale porad si rikam ze prolomeni je celkem slozite a musite mit vzdy kvalitni otisk. Stejnak lidi na zabezpeceni pecou...bud pin lidi vubec nemaj, anebo tam maji rok narozeni. Vyhoda pinu je takova...ze ten muzete vzdycky zmenit...ale svoje otisky tezko... Ale i tak senzor ocenim...jen proste kvuli pohodli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 09. 2013 11:18

Tyto ochrany si o to říkají. To nemá se skutečnou ochranou nic společného. Tato zařízení nejsou pro prezidenta SpojenéFederacePlanet, je pardon USA to zatím je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 09. 2013 11:13

Není to tak jednoduché, jak to je pojato na zive.cz nebo na novinkách...Viz.
http://www.letemsvetemapplem.eu/2013/09/23/podarilo-se-pr... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 09. 2013 10:53

Tak to je v podstatě dobrá zpráva - přihřátým pastelovým frikulínům zloději nebudou muset krájet prstíky kvůli změně hesla...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor