Projekt nového hledače skomírá, hodily by se další tři miliony

Projekt nového hledače skomírá, hodily by se další tři miliony

Ambiciózní projekt moravského programátora Petra Hejla měl přinést revoluci ve vyhledávání na internetu. Po třech letech od zveřejnění nápadu v investorské reality show Den D a po roce od uvedení neveřejného prototypu se však stále nepodařilo naplnit původní úmysl, tedy prodat nápad Microsoftu za dvě miliardy dolarů.

Klepněte pro větší obrázek
Veřejné demo revolučního vyhledávače stále vyhledává jen slovo Lednice na webech autora

V únoru 2010 jsme se o projektu zvaném „Nový hlodač“ dozvěděli poprvé, to když ho Petr Hejl představil na obrazovkách České televize v investorském pořadu Den D. Žádal po investorech jeden milion korun s pohádkovou, avšak rizikovou návratností. Odešel bez peněz a s nálepkou bláznivého podivína, nicméně kýžený milion dal rok poté dohromady za přispění 23 drobnějších investorů. Po roční práci prezentoval své výsledky na neveřejném prototypu. Podle svých zjištění měl jeho vyhledávač pracující na bázi „jiných objektů“ nabídnout o 20 % relevantnější výsledky než Google.

Klepněte pro větší obrázek
Web projektu Nový hlodač

Petra Hejla jsem nyní kontaktoval za účelem zjištění, jak si projekt vede, protože web projektu se od loňska nezměnil. Dostalo se mi odpovědi, že zájemce o koupi se zatím žádný nenašel, a další vývoj brzdí hardware. Pro své další pokusy by prý potřeboval server v odhadované hodnotě tří milionů korun.

Diskuze (89) Další článek: Google staví nové sídlo, „UFO“ od Applu má konkurenci

Témata článku: Web, Vyhledávače, Hod, Reality Show, Hledač, TRI, Projekt, Petr, Původní objekt, Nový projekt, Nový hlodač, SKO, Veřejné demo, Petr Hejl, Nejprodávanější televize na Mall.cz


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test autokamer

Test ATX skříní

Jak surfovat pohodlně

Sportovní aplikace

Jak funguje procesor