Programátor napsal algoritmus, který kreslí postavičky ve hře Tetris

Programátor napsal algoritmus, který kreslí postavičky ve hře Tetris

Účel hry Tetris je jasný: složit z náhodně tvarovaných kostiček vždy celou řadu a vydržet v tom co nejdéle. Co když si to ale zkomplikujete a položíte si otázku, jestli by nebylo možné Tetris využít i ke stavbě různých složitých tvarů, třeba figurek a vlastně jakékoliv grafiky a to při zachování všech stávajících „fyzikálních zákonů“ hry.

Stejný problém chtěl vyřešit i jistý vývojář Michael Birken a sestavil (a detailně zdokumentoval) nové algoritmy, pomocí kterých lze ve hře Tetris kreslit.

Praktický význam těchto algoritmů pro lepší svět je přinejmenším diskutabilní, ale člověk nikdy neví – fanoušci randomizace a zákonů entropie si přijdou na své. Výsledkem je každopádně efektní video.

Pokud si to chcete vyzkoušet sami, zdrojové kódy v Javě stáhnete zde.

Diskuze (21) Další článek: Přípravy na IPv6: Česko vzorem, routery mají co zlepšovat

Témata článku: Software, Programování, Algoritmus, Tetris, Praktický význam, Hra, Kostička, Fyzikální zákony, Efektní video, Jistý vývojář, Programátor

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů