Proč Microsoft: kampaň Microsoftu proti Googlu na službě Googlu

Diskuze čtenářů k článku

avatar
19. 02. 2010 09:28

Češi se nezapřou, všichni dokážeme Microsoftu poradit, co dělá blbě, autorem počínaje...

Ještě klika, že na nás nedá, to by dávno zkrachoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 16:01

M$ pomalu krachuje, zije z podstaty boji se prenosu aplikaci do outsorcingu, protoze pak nemusi vedet, pod cim to bezi a muze to byt JAVA klient ... a pak uz se firma zacne rozmyslet, zda to nedat na linux.

Dale vsichni maji virt, desktopy ... nadnarodni firma s 10.000 dela smeny pres svetadily a vyuziva casoveho psunu, takze razem misto 10.000 licenci mame 3334 licenci ... a to je panecku uspora ... proto taky M$ zakazal virtualizovat pres 3 casove pasma a w7 uz vitrualizovat legalne nelze, pokud nemate nejdrazsi edici, nebo urcenou pro virtualizaci ... za stejnou cenu )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 16:03

vsichni nabizeji virt. desktopy ) ... kazda firma ho nema nasazen samozrejme )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 17:20

Hmm, zajimave informace. To jsem si ani nevsiml, jak MS bojuje proti virtualizaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 09:27

Stačilo by, keby Microsoft spravil video, kde Outlook dokáže nastaviť potvrdenky o doručení/prečítaní . Alebo aspoň neviem, či gmail niečo také má ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 00:49

Vite co je na tom "officevideos" youtube kanalu super? Ze se tam dozvite spoustu uzitecnych tipu a hintu ohledne konkurencni webovych sluzeb a softu, zejmena videa porovnavajici Office s OpenOfficem jsou vyborne. Diky nim jsem se dozvedel par novych featur ktere OO obsahuje a o kterych jsem doted nemel ani tuseni. A nejlepsi na tom je ze vam to pekne nazorne predvede chlap z Microsoftu Oni uz asi fakt zesileli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 02. 2010 04:06

ted si predstav ten ucinek na lidi co o OOo neslyseli a ted uvidi ze to je zadaco a pouzitelne viz video a ze tomu chybi jen 4,5ptakovin co jsou v M$ office ktere stejne nikdy nepouzili a ani po samotnem videu netusi k cemu ze jsou

ja si myslim ze tato antikampan bude mit anti-antiucinek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 17:10

Používejte profesionální placený nástroj - to je zaklínadlo hodné manažera. Čím větším standardem se software v oboru stane, tím je horší. My, co musíme stříhat v Avidu to zažíváme skoro každý den. V jiných oborech tvorby to jiné nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2010 14:31

" ale jako by zapomínal, že srovnává komerční, nemálo placené produkty, s volně dostupným softwarem a službami" -- jenže Google Apps toho nejen umí tak 2% v porovnání s produkty Microsoftu, jsou nespolehlivé, a přitom *nejsou* zdarma. Stojí € 40 / uživatelský účet / rok, což je mnohem více než funkčně a spolehlivostí zcela nadřazený software MS (cena firemní multilicence na třeba 4 roky je rozhodně méně než € 160). Navíc člověk u MS neposkytuje nikomu svoje data.

Pár IT lidí jsou ovšem tupani, takže přes tato známá fakta a nevýhodnost Google Apps mohou neznalý management zmanipulovat na používání zaostalého a nebezpečného Google.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  18. 02. 2010 15:24

Omg, tys tu chyběl €40 / uživatel / rok sice není málo, ale který admin v nějaké středně velké společnosti ti nabídne 25 GB prostoru pro mailbox (realita je v současnosti 200 MB - 1 GB, člověk musí pořád archivovat). Myslím, že firmám, které se obejdnou bez Office Communicatoru a nadstavby Office Live Meeting + pokročilejších funkcí sady Office může řešení Apps + například používání OpenOffice.org bohatě stačit + Sites&Groups ve funkcích v pohodě nahradí SharePoint server.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2010 15:27

Teď mi málem ukápla slza.

Na 2% jsi přišel jak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 21:21

Chlapce, to se vezme hulanova konstatnta (promenliva podle situace) vynasobi se to "lety proverenymi profesionalnimi" zkusenostmi a voala mas cislo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 15:33

Ocividne jste zaslepen MS fanatismem. 60 procent vlad US statu preslo na Apps, miliony firem opustily MS a nasadiy Apps (proto je taky nucen delat tuhle reklamu, navic trapne pres Googli sluzbu). Takze bych to s MS nevidel tak ruzove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 16:14

Existují firmy, které nabízejí Exchange jako službu a taky firmy, které tyto služby využívají aby nemuseli platit za "vlastní" licen, admina a železo. Takže i u MS řešení poskytují firmy svoje data někomu cizímu. To jsou ale tupani, co používají MS řešení, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 21:12

"jenže Google Apps toho nejen umí tak 2% v porovnání s produkty Microsoftu"--> kde jste na to přišel? nějaký zdroj by nebyl?

Jsou nespolehlivé? Nevím kdo vyvine software pro sociální sítě a 4/5 lidí to schodí outlook

Jak myslíte to "nadřazený" software MS? co je na něm "nadřazeného" krom počtu uživatelů?(ikdyž i toto vám tu uživatel fhucho vyvrátil)

Člověk u MS nikomu neposkytuje svoje data? Vy vidíte do zdrojových kódů aby jste si to ověřil? Tímto argumentem naznačujete že Google poskytuje třetím osobám vaše data? jak jste k tomu proboha přišel?

Nevýhodnost Google Apps? Jaká? Zaostalý a nebezpečný Google? Kde jste k tomu přišel?

Dle mne a více lidí(viz souhlasím/nesouhlasím) jste tu jediný "tupan" vy!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  18. 02. 2010 21:20

Magistr si v hodně věcech protiřečí, konkrétně zrovna v téhle - před nějakou dobou se chlácholil, jak je skvělé mít hostovaný! Exchange (ano, hostovaný, v serverech v cizích prostorách) a dneska tady mele o tom, že není dobré nikomu poskytovat svá data. Odkud tohodle člověka vyhrabali panebože?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 21:39

Na tu a samou otázku nedokážu také odpovědět, buď je to mentálně labilní člověk, nebo je dostatečně inteligentní na to že všude píše cíleně nesmysli, aby byl jeho web s reklamami navštěvován a téměř bez práce mu káply nějaký dukáty(na stejnym principu fungují feministky.com), tohoto člověka nelze brát vážně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 03:08

Hulan, pobavil si ako vzdy. Ako clovek, ktory o IT vie garsonkovy prd, by si mal ist radsej komentovat futbal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 13:54

Koukám, že video nejede (taky bych si nenechal na svym webu antireklamu ) ale dokážu si představit, podle článku, co v něm asi je

Každopádně mi to přijde jako promrhaná investice, srovnávat nesrovnatelné. Jestli to bude mít nějaký vliv na prodejnost ? Možná trochu, stejně většina firem využivá balíky office, nedokážu si představit, že bych měl třeba firemní mail na Gmailu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 13:15

Ono "Proč Microsoft" je v tomhle ohledu bezpředmětné. Podle mne jsou to zcela vyhozené peníze, jelikož porovnávají placený nástroj s nástrojem zdarma. Srovnávat korporátní nástroj s free nástrojem je zkrátka mimo, je jasné, že firma obvykle sáhne po korporátním nástroji. Spíš se měl MS porovnat se srovnatenou konkurencí (pokud taková je). Tohle video je jako kdybych propagoval, proč pro běžné psaní formátovaného dokumentu je lepší použít rich text editor a ne plain text editor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 13:26

On právě Google a jeho nástroje jsou přímou konkurencí MS Exchange.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 13:49

To si nemyslím. Já vidím rozdělení trhu takto:

Malé firmy: bez vlastní infrastruktury, nepotřebují vlastní server a tím už vůbec ne investici do Exchange.

Velké firmy: Investice do Exchange se jim vyplatí, řešení od Google pro ně není dostačující.

Lidé na volé noze: řešení od gmailu jim stačí, Exchange by byl stejně jako v případě malých firem jako s kanónem na vrabce, nehledě na návratnost té investice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2010 16:03

Omlouvam se, ale spis bych Vase velke videl jako stredni Velke firmy si delaji reseni na miru, a to samotny exchange neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 15:44

Velka firma ...

bud si posklada postfix, freebusy server + pop3/imap ... a je happy.

Nebo sahne po KOLABu a ma nymlich to same, co M$ exchange, vcetne kompatibility s Outlookem )

Exchange si koupi jen trouba, nejvice se mi libi, jak rikaji, jake muzete mit mailstory, jak moc velke, ale zapominaji rict ale, ze ta a ta edice ma jen jeden, ze ta a ta edice ma omezeni na 60GB a tamta tolik a ta co ty omezeni nema stoji pro vas 10m kc )

Takze M$ uz neverim ani nos mezi ocima, jasne jsem videl na letacku, ze umi az tolik a tolik TB a nikde nebyla zminka o nejake verzi a o tom, ze to je pravda jen pro nejvyssi edici. Takze exchange ne, a exchange2003 pada, nebot tam pada IIS ... pry to vyresila EX2007 ... jo, ale to me nezajima, to muze byt pravda a nemusi, pak se zase dozvym, ze si mam koupit ex2010 ze tam uz to opravdu funguje ... a mezitim budu o 30m kc chudsi .... za to udelam 300 paricich akci a lidi budou vice happy, nez kdyz jim dam exchange )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2010 13:26

Já si myslím, že mimo je názor, že "Srovnávat korporátní nástroj s free nástrojem je zkrátka mimo" a to ze dvou důvodů

- evidentně si "lezou do zelí"

- Microsoft svůj nástroj musí prodat, tudíš upozornit na to že konkurence(ať už placená či neplacená) je v něčem slabší, je standardní nástroj konkurenčího boje

Nechápu co je na těchto jednoduchých záležitostech nejasné. A to jak tobě tak autorovi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 13:42

"Lezou do zelí", nezlobte se na mě, ale která firma by svěřila svojí infrastrukturu, jejíž kritickou součástí je e-mail službě, která nenabízí prakticky žádnou podporu. Nechápejte mě špatně, já gmail považuju za velmi dobrý nástroj, nicméně pro osobní účely.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2010 13:50

Bavime se o gmailu nebo o gmailu v ramci apps for your domain?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 13:56

O obojím Osobně neznám z komerční sféry nikoho, kdo by na google apps for your domain běžel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 14:05

ani jentak nepoběží

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2010 14:05

Čímž se dostáváme ke stěžejní otázce ?

Kdo si myslíš, že bude mít lepší přehled o situaci na trhu ?

Nějaký jednotlivec nebo firma, která přichází denně do kontaktu se zástupy firem a je na nich závislá ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 14:13

Tak do různých velkých firem mám díky své práci náhled, takže až tak mimo obraz nejsem

Ale samozřejmě chápu, jak to myslíš, beru, že MS neudělal reklamy jen tak zbůhdarma a že si tržní situaci zmapoval, akorát se můžeme dohadovat, nakolik vzal jenom fakt, že Exchange se už neprodává (což může být logickým důsledkem toho, že prostě trh je nasycený, nicméně on se ho snaží "procpat" reklamama) a nebo nakolik vzal opravdu v úvahu že naopak počet licencí klesá ve prospěch Google Enterprise řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 16:05

Dokud lidi e-maily nešifrují, je jedno, jestli mají poštu u google nebo na ultra zebezpečeném vlastním mailserveru. Pořád po netu kolují jejich maily čitelné jako korespondenční lístek. Google apps používáme (asi 20 lidí) jako náhradu za starý exchange, který se tak nějak postupně umrtvoval i se starým HW (předložil jsem vedle sebe: investice do nového HW, SW a licencí u MS (+ Merak a Zimbra) vs Google apps včetně výhod a nevýhod a management měl jasno).

BTW. E-mail zpravidla není kritickou součástí infrastruktury, leda byste se živil spamem ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 16:22

Kritickou jsem myslel z obchodního pohledu Když nedorazí objednávka / poptávka / dotaz na nabízený produkt / službu, důležitý mail od partnera / zaměstnance apod., tak firma přišla o peníze či reputaci či to může způsobit jiný problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 15:49

ne ne, gmail nabyzi zalohovanou placenou variantu, vcetne svoji domeny, simap/spop3, zdilenym kal. a web accesem ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 13:31

Pokud je nějaký nástroj free (tak či onak) neznamená to, že ho nelze považovat za "korporátní". Že se Microsoft pustil do tvorby těchto videí znamená, že se z OpenOffice.org vyklubal velmi zdatný a pro ně nebezpečný konkurent.

Docela jsem se pobavil, protože "výhody" svých produktů, které tam vyzdvihuje, jsou dle mého názoru dost k ničemu a ty, které nejsou, budou dřív nebo později do OO.org beztak přidány. Osobně žádný důvod používat cokoli od Microsoftu nevidím, teda až na vendor lock-in, který ale lze obejít, když člověk trochu chce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 13:46

Office a Google editory, případně openoffice chápu, jenom se pozastavuju nad tím, proč zrovna Exchange vs gmail. Exchange je přece cílen na úplně jiný segment (a nemyslím placený/neplacený, ale z hlediska podpory a dalších funkcí). Je jasné, že malá firma zřejmě nebude používat vůbec žádnou vnitřní infrastrukturu a mail bude mít od poskytovatele hostingu (tedy nebude jí budovat na gmailu), velká firma zase sáhne po Exchange, protože potřebuje pokročilé funkce. Po gmailu sáhnou například freelanceři, či lidé potřebující to pro osobní účely.

Mě to je vesměs jedno, jenom se podivuju nad smysluplností investice MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 14:53

To je fakt. Používat freemail ve firmě je volovina. Google ale nabízí i služby speciálně pro firmy. Sice si myslím, že svěřovat tyhle věci cizím serverům je taky blbost, ale když už se pro to někdo rozhodně, udělá podle mě lépe, spolehne-li se na Google místo Microsoftu, už kvůli přístupu Microsoftu k bezpečnosti nebo soukromí (ne že by tady byl Google o moc lepší).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 23:59

no už to že dokud e nenapadli, tak ač dělali vlastní browser tak sami používali IE 6 už o něčem vypovídá, takový firmě bych nesvěřil ani sloup vysokýho napětí na hlídání natož moje data:(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 15:53

No je to asi mireno na potencialni zakazniky M$ SMB serveru ... tedy serveru, pro male prac skupiny do 60 lidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 18. 02. 2010 13:54

Nojo, ale pro podniky není rozhodně určen Google Apps Standard, ale Google Apps Enterprise a ten už samozřejmě placený je (že malá firma vyžije i s Apps Standard, je druhá věc).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2010 12:59

nějak to neběží, buď dostali od Google ban nebo neumějí ani vložit video

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 14:18

Nevím, ale mě to běží úplně normálně. Ale je to blbost koukal jsem na srovnání OO s MO. Nemůžu sice moc srovnávat, používám OO a MO 2007 sem viděl jen párkrát a byl to pro mě horor na tom pracovat. Ohromný omalovánky, ale nic víc. Vůbec jsem nemohl najít zarovnání na řádek a další věci. Nevím, možná kdybych v tom dělal dýl tak by mi to třeba začalo i vyhovovat, ale asi spíš ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2010 23:57

ale jo určitě jo a zarovnání zrovna je tam skoro na stejným místě a to dokonce oběma dvěa způsobama na stejným místě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 10:15

máš pravdu dělám v tom sračkolu od MS v práci a než jsem si trošku přivykl na tem otřesný způsob užívání (alá dětská omalovánka), trvalo to nejméně měsíc a i po cca půl roce stále tápu a hledám věci, které používám občas. Výhodu to má pro retardy, ti se podle obrázdu zorientuji brzo a můžou využít základní funkce MSO2007.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2010 23:28

"Výhodu to má pro retardy, ti se podle obrázdu zorientuji brzo a můžou využít základní funkce MSO2007."

Predpokladám, že videá sleduješ zásadne v ASCII Arte, lebo v normálnom obraze sa orientujú len retardi .

Vďaka, pobavilo !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 02. 2010 21:45

psal jsem o ergonometrii MSO2007, nepsal jsem nic o videu

za málo!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor