Ve Spojených státech nyní začal první soudní spor o koupi názvu cizí firmy jako klíčového slova ve vyhledávači. Je to vůbec první soudní přelíčení (v USA, ale možná i ve světě) tohoto typu. Ve stručnosti jde o to, že jedna realitní agentura si koupila u vyhledávače Google a Yahoo klíčová slova, která tvoří název svého konkurenta. Po zadání názvu konkurenční firmy se tak ve sponzorovaných odkazech objevily odkazy na firmu, která si za klíčová slova zaplatila. To se samozřejmě postižené společnosti nelíbí a svého konkurenta žaluje za falešnou reklamu a porušení značky.
Případ je zajímavý z mnoha ohledů a do sporu bude zřejmě zapojen i samotný Google. Yahoo a další vyhledávače totiž upravily své podmínky a nyní si již u nich nemůžete koupit jako klíčové slovo název svého konkurenta. Google však toto omezení jako jediný stále (zatím?) nemá a tak by mohl být v případném soudním sporu či spíše budoucích dalších sporech považován za spoluviníka, pokud budou podobné praktiky uznány jako protizákonné.
Zdroj: ZDNet