Pokud je aplikace/hra napsaná špatně, tak to problémy s nevolností vyvolá prakticky u každého. Patří sem např.
- horší latence než 60 fps, hlavně výkyvy
- rotace v jiném poměru a jiným směrem, než se skutečně otáčí hlava
- špatné měřítko scény a FOV, např. u HL2 se to muselo upravit při jízdě na bugyně
- někomu vadí, když ve světě nevidí při pohledu dolů své tělo, v hrách se dává aspoň nějaký blob
- rozlišení samotné tolik nevadí, i když dost lidí si stěžuje na screen door efekt (kdy jsou vidět hranice mezi pixely), je potřeba displej s lepším fill faktorem a vyšší rozlišení už je jako bonusPokud je tohle všechno OK, tak je zážitek dobrý, ale dojem pohybu vnitřnímu uchu stále chybí. U přesvědčivých animací pohybů to vnímá prakticky každý. V zatáčkách horské dráhy chybí očekávaná odstředivá síla, v rychlých koridorovkách absence vjemu běhu. To mi osobně vadilo nejvíc a trochu špatně se mi dělalo, a to i při pohybech do stran (strafování). Ale třeba v HL2 jsem to nevnímal, tam byl zážitek dobrý. A jak potvrzují majitelé Riftu, člověk si na to postupně zvykne a může hrát hodiny v kuse i na prototypu.