Praha v polovině roku spustí bezplatné Wi-Fi připojení

Diskuze čtenářů k článku

Martin  |  09. 01. 2008 01:04

Podle nejnovějších informací radnice budou moci tímto Wi-Fi poskytovat přístup výhradně na stránky státní správy, viz příslušné rozhodnutí soudu a mají zákaz poskytovat přístup do normálního internetu.

Ve výsledku tedy za strašlivé peníze daňových poplatníků si za*e*eme Wi-Fi pásma blbostma, zatímco soukromé subjekty prokázaly, že ve Wi-Fi se dá internet poskytovat solidně a za solidní ceny.

Zdalipak to není podplaceno ze strany Telekomunistů, kterým by plošné zarušení Wi-Fi nahnalo bezpracně zákazníky ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  09. 01. 2008 00:12

Za cizí peníze by mi nadšení taky nechybělo.

Co takhle zadarmo dávat vodu a teplo - to je přeci ještě základnější lidská potřeba, než WiFi, ne??

A co jídlo? Co opět znárodnit bytový fond a bydlení také poskytovat zadarmo?

Já bych "zadarmo" bral i nové auto, nové PC (abych využil to WiFi), atd...

Akorát že to WiFi není zadarmo. Je za daně nás všech. Tedy i těch, kteří to používat nebudou, neb mají jiné připojení, nebo zrovna nechytnou erární socialistické WiFi.

Dokonce je to i za daně internetových a mobilních providerů, kterým se tak za jejich peníze buduje nekalá dumpingová konkurence (šetřílci budou volat Skypem ze smartfounu zadara).

Jenže toto radní přeci vědí. Přeci nebudeme pravicové radní podezřívat z náklonnosti ke komunistickému ekonomickému modelu.

Oni dobře vědí, že to je nesmysl, že to bude drahé, že to nebude fungovat (jako cokoli erárního - třeba Pošta či zdravotnictví a školství), ale oni ani neočekávají, že to bude dávat smysl. Jejich cílem je něco jiného:

1) Koupit si hlasy voličů - předstírat, že pro ně něco dělají, že na jejich blaho myslí dnem i nocí

2) Mít provizi z té zakázky (do své či stranické kasy) od firmy, která bude síť stavět a od firmy, která bude sít provozovat a udržovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr.Gonzo  |  08. 01. 2008 21:55

co je zdarma vetsinou neni moc kvalitni, takze ocekavejme dialup rychlosti a odezvy, kazdopadne jako zaloha kdyz jednou za cas nejede adsl by se to mohlo hodit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tarba  |  08. 01. 2008 20:35

na rovinu rikam ze net zadarmo se mi nelibi... narusuje to konkurenci a to neni nidky dobre

na druhou stranu sem od nich pripojeny rychlost (pokud neni nejaky hnusny pocasi) stabilne 2Mbit/s, ping docela solini a blokovana vetsina portu... pokud se clovek malinko vyzna, tak si dokaze protunelovat prakticky vsechno... ikdyz je to proti pravidlum site... ale nemaji vas jak odstrihnout takze to neresim...secteno a potrzeno... pokud nepadaji trakace, tak solidni nijak neomezeny (ani datove) 2Mbit zadarmiko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dz  |  13. 01. 2008 15:11

ty si dalsi traged ktery si mysli ze pocasi ovlivnuje wifi (az na ty trakace ) ... ono ze bouřky to jede hur protoze je tam vic lidi ... jinak tady u nas na morave mame 6 mbp/s za 250 kc a nikdo tady nepotrebuje net zdarma jo a za 390 uz 10 mbps s verejnou ip

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 01. 2008 20:16

já to jen uvítám. Stává se mi několikrát do roka, že bych na cestě do Pr nějaké to krátkodobé připojení zdarma využil, byť třeba jen 64 kbps. Hodilo by se to, opravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 01. 2008 19:15

tak schvalne za kolik vterin vypukne flame?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sid  |  08. 01. 2008 19:43

Ty jsi traged.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno:  |  08. 01. 2008 19:48

Takovy jako jses ty tu nechceme ... bez si na novinky.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sid  |  08. 01. 2008 19:59

A ja myslel, ze nic drsnejsiho, nez (L)Zive uz neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grcky  |  08. 01. 2008 16:06

very happy stěhuji se do praglu Fuck nasi FUCKING CZfree

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno:  |  08. 01. 2008 17:52

Nerozumím ..Zkus to česky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...  |  08. 01. 2008 15:26

Nějaká stotisícová obec by beztak ani nevěděla co s těmi penězi dělat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shan  |  08. 01. 2008 15:07

No jooo...to by nebyli pražáci, aby oproti ostatním neměli nějaké výhody...chudinky...

Nevím proč by měla Praha dostávat dotace na internet zdarma...kde to sme kua??

Ježíši fakt nechápu pražáky...chudinky, který nemaj cca 350Kč měsíčně na internet...to je bordel...

Mě taky nikdo neplatí internet...a žiju!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
open  |  08. 01. 2008 15:20

LOL, ty urcite bydlis v nejaky doure, ktera si na sebe ani nevydela, tak otevrit lahvace a supky dupky k telce, senochrupe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shan  |  08. 01. 2008 15:31

Čekal jsem na nějakého hňupa z prahy, co se ozve...nezklamal si! Nicméně by Praha měla investovat radši do důležitějších věcí (čistota, infrastruktura, kvalita komunikací...atd. atd.) než je internet za několik desítek miliónů!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 01. 2008 15:35

S tímto Shane rozhodně a bez námitek souhlasím!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
open  |  08. 01. 2008 15:39

Díky,

myslíš, že to nedělá? Jenže lidi jsou dobytkové a dělaj bordel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shan  |  08. 01. 2008 15:42

Neříkám že nedělá, ale vem si, kolik stojí tento internet...a co by se za to opravilo komunikací...například samozřejmě. Prostě v době, kdy se hodí každá koruna...internet zadarmo je krok vedle!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 01. 2008 15:53

Mohli by postavit třeba 88,8 m dálnice! :D

Sorry...za ty Prachy raději internet!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shan  |  08. 01. 2008 16:12

Dálnice jsou kapitola sama pro sebe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jj  |  08. 01. 2008 22:01

jj mas pravdu je to pitomost, rozhodne by tech nekolik desitek milionu meli dat me - pouzil bych je daleko lepe nez nejaky stupidni wifi internet zdarma..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 01. 2008 15:24

Jsem z Prahy a souhlasím s tebou. Nicméně Praha je poněkud jinak zahuštěna, proto se podobné záležitosti řeší nejprve ve větších městech. Později určitě dojde na Brno, Ostravu, Plzeň a podobně. Jen je škoda, že instalují poněkud slabší technologii, nebo tedy alespoň na Praze 5 to zatím stojí za prd. Uvidíme do budoucna. A ty lidem nenadávej, pak se divíš, že tě a tobě podobné nejen Pražáci nemají rádi. Já osobně nemám téměř nic proti lidem z jiných měst a vesnic. Jediné co mám proti nim (a tedy i tobě) je jejich závist a urážky ostatních. Neodsujuj všechny. Když už musíš odsuzovat, odsuzuj konkrétní jednotlivce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johny  |  08. 01. 2008 23:57

Nevím co máš za problém. Praha si zaplatí internet ze svého rozpočtu, tudíž ty o nic nepřijdeš, neboj. Ostatně ty dotace s kterými máš takový problém měly být z evropských fondů a ne ze státních peněz, tudíž bys opět o svoje penízky nepřišel. Ostatně na menších městech je situaci s internetem kolikrát paradoxně lepší, protože se objeví nějáký místní poskytovatel, co to dělá z části proto, aby se lidem dostalo kvalitního internetu, takže nakonec ty ceny jsou uplně jinde než v Praze. Ve velkých západních městech je často wifi připojení a patří to tak nějak k větším metropolím, kde možnost vyřídit si za běhu maily atd. je přínosem pro spoustu bussinesmanů etc. a to pak v důsledku přinese peníze i k tobě. Tady se nejedná o sponzorování cajzlů, co se mají dle většiny republiky jako prasata v žitě, ale o službu pro méně majetné, pro spojení s úřady a pro práci. Ta rychlost a ošetření sitě po technické stránce beztak nedovolí používání pro stahování a podobně. Miluju jak se vždycky všichni strefujou do Prahy, přitom na tom není vůbec nic opodstatněného. Pokud ti to dělá potíže, tak udělej něco se svým životem, přestěhuj se a pokud máš nějákou cenu na trhu práce, tak se v Praze určitě chytneš a přestaneš jenom kafrat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  08. 01. 2008 15:03

Zdravim,

rychlost daneho pripojeni je neprimo umerna poctu lidi, zaroven pripojenych na jeden vysilaci bod (dale jen ap) z vlastni zkusenosti mohu s klidem prohlasit ze pri prumernych viditelnostnich a technickych podminkach to na nekterych ap misty beha klidanko 5Mbps, ovsem rychlost je, pravda, kolisava (btw. konektivitu zajistuje casablanca) ... co se latence tyce, vse zavisi na vybaveni a viditelnosti, co jsem tak videl, neni problem mit stabilnich 5ms na gw a ~20ms ven, ovsem pokud to byla narazka na moznost online hrani, tak Vas musim zklamat, na vsech soucasnych "praha free" sitich jsou veskere porty pro hrani a pouzivani p2p programu zakazane (ale jak znamo, nic neni nemozne ;). Tento free inet projekt byl puvodne zamyslen jako moznost pro obcany komunikovat s urady a ziskavat dulezite informace v mistech, kde jina moznost pripojeni schazi, nebo pro obcany starsiho veku, kteri za jednoduche prohlizeni webu nechteji vydavat jakoukoli castku.

Musim uznat, ze napad znel zpocatku dobre, avsak pokud trochu do daneho problemu zabrednete, zjistite, ze dnesni Praha se bezdratovymi sitemi v pasmu 2.4 Ghz vesele hemzi a tudiz vznika ultrabrutalni zaruseni uplne vsude (krome okrajovych casti). Z cehoz plyne to, ze snaha zarucit nezaruseny prijem se v soucasne dobe rovna opravdovemu umeni, a cim vice bude podobnych projektu pribyvat, tim bude situace horsi.

Me osobne se libi uzemni reseni (tusim) svedske vlady, tam maji 100% pokryti ADSL od free verze, az po opravdu vysokorychlostni varianty. Zde vidime rozdil mezi resenimi chorych mozku a profesionalnim resenim, vychazejicim vstric jak uzivatelum tak ISP (poskytovatelum).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cassul  |  08. 01. 2008 14:48

Až budou mít opravené všechny ulice a chodníky, opravené všechny školy, funkční systém pečovatelských domů, nulovou kriminalitu díky perfektně vycvičeným, důvěryhodným, uctivým a všudypřítomným strážníkům a vůbec jim bude perfektně fungovat všechno, oč se má město starat, pak jistě nastane čas i na bezplatný internet pro občany. Ale nejdřív ať udělají to, co mají...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cassul  |  08. 01. 2008 14:48

Až budou mít opravené všechny ulice a chodníky, opravené všechny školy, funkční systém pečovatelských domů, nulovou kriminalitu díky perfektně vycvičeným, důvěryhodným, uctivým a všudypřítomným strážníkům a vůbec jim bude perfektně fungovat všechno, oč se má město starat, pak jistě nastane čas i na bezplatný internet pro občany. Ale nejdřív ať udělají to, co mají...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kokila  |  08. 01. 2008 17:15

asi jsi ve spatne diskusi, ty evidentne pripojeni k netu nepotrebujes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spike  |  08. 01. 2008 14:36

Připojuji se na Praze 9 a rychlost dosahuje až 1.5Mb/s a odezva kolem 10ms průměr coz je docela pekny za ty "penize"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 01. 2008 14:35

S pokrytím Wi-fi mám nemalé zkušenosti z Prahy 5. Na vedlejším 11 patrovém panelovém domě se tyčí krásná anténa, z jaké nechytá signál ani dům, jaký je hned 50 metrů vedle a když náhodou ano, tak naprosto otřesný a třeba jen na pár minut. Nechytá se ani s přímým výhledem z okna. Myslím, že tato technologie je prozatím naprosto k ničemu. To by musel být AP každých 100 metrů. Tak Praho, hodně štěstí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aum  |  08. 01. 2008 14:52

Ano, z vasi reakce je hned videt ze wifi technologii ruzumite a vase nemale zkusenosti znamenaji jeden neuspesny pokus o pripojeni na AP na vedlejsim dome. Priste radsi tichucko. Dekuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 01. 2008 15:03

Na toto myslím netřeba reagovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Srsen  |  08. 01. 2008 15:20

svata prostato .. ze vy jste povolanim konzultant?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
respect  |  08. 01. 2008 13:50

Volne pripojeni vitam predevsim z toho duvodu, ze si myslim, ze pristup k informacim ma byt pro obcany statu zdarma (nebo alespon s co nejnizsimi naklady, konec koncu k pripojeni na internet je jeste potreba koncove zarizeni). Ve vysledku si myslim, ze i pro mobilni uzivatele pohybujici se po Praze to muze byt zajimava sluzba.

Na druhou stranu se mi nelibi financovani z verejneho rozpoctu, za predpokladu, ze konkuruje soukromym provozovatelum, ale myslim ze rozumna omezeni by tenhle problem vyresila:

1) rychlost max. cca 64kb/s

2) omezeni portu na web a zakladni komunikacni sluzby

... to znamena, aby pripojeni bylo na stav nouze, zjisteni nejakych infromaci z mobilniho telefonu za behu a pro socialne slabe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 01. 2008 13:57

Rekl bych ze to bude stejne jako Praha5.net tj.

1] rychlost max. 512 kb/s

2] web, mail + par dalsich jako ICQ atd..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ffree  |  08. 01. 2008 14:13

rychlost 512 kb/s to je nejak moc, ne? to chci videt dimenzovani systemu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  08. 01. 2008 14:34

512 kb/s maximalne neznamena ze to pobezi tou rychlosti stabilne. Jinak to jsou jednoduche pocty: dnesni wifi bezi max 56Mb/s (jsou i rychlejsi ale neni moc podporovaneho hw), priblizne polovina je rezie site, pak se to vydeli 8 a vyjde rychlost 3,5 MB/s. Pro jednoho cloveka je to sice dost, ale kdyz se pripoji 20 lidi tak uz to tak vesely nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  08. 01. 2008 14:36

jeste dodam, ze to je v idealnm pripade (par metru od AP), staci par zdi nebo par desitek metru a ta rychlost bude zase uplne nekde jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Srsen  |  08. 01. 2008 15:18

Moc tomu nerozumis .. wifi ti realne pobezi max 3-5 mbits. protoze g mod je pouzitelny jen pro velmi kvalitni SNR. Takze se typicky pouziva jen B mod s realnymi 3-5 mbits. Takze pro 30 lidi na ap to vychazi tak max 100-200 kbps zarucenych.

Qos primo na ap - rychlost max 64 kbits a zakazana mezi klientska komunikace je jedina cesta jak to udrzet v pouzitelnych mezich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrT  |  08. 01. 2008 13:46

Nebudou žít pražáci 24 hodin denně v mikrovlnce?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andrew  |  08. 01. 2008 14:08

Proc ne? Spise lepsi otazka je, proc by to melo byt (jenom) Praze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  08. 01. 2008 14:15

Kdyby jste vedeli, kolik toho zareni za den schytate i bez wifiny Aspon budeme v noci "svetelkovat"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PIMP  |  08. 01. 2008 15:08

Jen at, aspon se poradne povari

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Srsen  |  08. 01. 2008 13:26

Napad je to naprosto otresny .. komunisticky.

Kdy mesto zacne pect rohliky a chleba zadarmo?

Spocital nekdo jaky to bude mit dopad na vyber dane z DPH? Spocital nekdo jaky to bude mit dopad na zamestnanost v Telco firmach? a tim primo na vyber sdani z prijmu a ze zisku? V zadne telco firme nejsem zemestnan ale nepreji si aby moje dane byly utraceny za takovyhle hovadiny. Stat by se nemel srat do podnikani jinym firmam. Neco jineho je kdyz si koupim kafe nebo obed a restaurace mi ktomu dava zdarma internet..to chapu jako soucast konkurencniho boje. Neco jineho je celoplosne pokryti necim co je zdarma a co ve vysledku neprinese nic dobreho. To jsme opravdu stat socek, ktery nemaj v prumeru 300 kc na net?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
open  |  08. 01. 2008 13:40

Praha neni stát

ukaž mi WiFi za 300CZK po Praze, díky. Nějak mě nenapadlo hledat takovou nabídku, jelikož jsem nedoufal, že existuje. Proč to v emerice funguje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
berkdeber  |  08. 01. 2008 13:52

treba tady, ale je to samozrejme uzeme omezene http://www.praha12.net/o-nas/pro-zajemce/ a ethernet za 350 taky jde :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fixaman  |  08. 01. 2008 14:21

http://sporilovnet.net/view.php?cisloclanku=2006021502

256/256 bez limitu za 200,-

512/512 bez limitu za 300,-

1024/1024 bez limitu za 450,-

rychlejsi dle dohody... :o)))

Jedu pres to a krasne to frci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
open  |  08. 01. 2008 15:27

OK sporak za 250 mesicne, praha 1 bude taky za 250, a ostatni taky po 250 to jsme na slusny castce, to uz se vyplati O2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t603  |  08. 01. 2008 13:41

A ja si zase smontuju prenosnou lucernu, postavim se s ni na chodnik a budu vybirat za sviceni poplatek od okolo chodicich lidi. A jestli nejaka mestska cast bude svitit lidem zadarmo, tak ji zazaluju, protoze mari moje investice do podnikani. Hmmm... Proc se poskytovatele boji, kdyz to podle jejich slov fungovat nebude? Ale ja vim, ze to funguje - uz skoro dva roky odebiram Inet od Prahy 13 a je to rychle (pro mail a web) a stabilni. A zadarmo (tedy z dani nas vsech). Stepan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
open  |  08. 01. 2008 13:46

Protože se na tom přiživuje spousta vyžírků

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Srsen  |  08. 01. 2008 14:28

Ano ano .. a uz je to tady .. Maly zavistivy cech se ozval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Srsen  |  08. 01. 2008 14:30

Mas trosku prevracenou logiku ktera nevnima pricinu a dusledek. Potom je tezke se s tebou o tom dal bavit. Chapu ale ze narozdil ode me jses na tom zainteresovan, takze opet duvod proc tve argumenty nutne nemuzou byt vecne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t603  |  08. 01. 2008 16:16

Ja nesouhlasim s "bezplatnym" cimkoliv. At uz je to Internet ci ples. Ale treba i dotovani divadel. Pokud existuje zpusob, jak "presne" urcit uzivatele produktu (zbozi ci sluzby) a cena na urceni je mensi nez vybrane penize, tak by se za to melo platit plnou cenu. No ale kdyz muze nekdo dostavat dotace na "kulturu", tak nevim, proc nekdo jiny by nemohl dostavat dotace na Inet.

S tou lampou to bylo pritazene, ale ukazuje to na problem pozitivnich externalit v ekonomice. Stepan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
byzi  |  08. 01. 2008 15:39

*tedy z dani nas vsech

Nejvice me tom sere, ze platim iNet nejakym prazakum...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t603  |  08. 01. 2008 16:11

Nejvic me na tom "sere", ze platim (hasicksky ples nebo posviceni nebo ...) nejakym venkovanum Hmmm..., kazdy at si se svymi (obec je dostane prerozdelene) penezi dela, co chce. Jestli to nekdo prosurfuje nebo protancuje, jeho vec. Ukazuje to na uroven hospodareni. Stepan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  08. 01. 2008 17:52

paradox je ze praha nas zivi ale me spis stve ze to neudelaj po celym uzemy cr nebo spis po vsech mestech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-pekr-  |  09. 01. 2008 07:17

Reakce hodna s prominutim joudy, ktery toho asi moc nepobral, ze jo ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alex  |  10. 01. 2008 14:41

Boji se proto, protoze stavajici zaruseni Prahy je uz tak vysoke, ze dalsi stovky vysilacu bude snaset jen stezi..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gd  |  08. 01. 2008 14:51

Nicmene aby byl komunisticky, resp. socialisticky, tak by mesto jeste muselo zakazat poskytovani internetu vsem operatorum, tak aby nebyla moznost volby. To co dela mesto je proste pridani dalsi sluzby obcanum a turistum... Vy ovsem stale mate na vyber, pripojit se pomalinku a zadarmo, nebo rychle, neomezene za penize...

Navic v segmentu nizkonakladoveho internetu se sirokym pokrytim neni konkurence... tedy pokud nezapocteme GPRS Vodafonu a ostatnich mob. operatoru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno:  |  08. 01. 2008 17:48

Cira demagogie. Pokud nekdo udela nejakou sluzbu zadarmo, tak je jasne jak dopadne firma ktera stejnu sluzbu poskytuje za penize. Timhle se defakto stava mesto monopolistou na lowend internetoveho pripojeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Quasimodo  |  08. 01. 2008 19:18

Chudak microsoft. Je jasne, ze prijde na buben kvuli OpenOffice, Linux a vubec GNU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TM  |  09. 01. 2008 15:21

"Stejnou službu" - a v tom to je. Stejnou službu totiž skoro nikdo neposkytuje. (Pomalé připojení po celém městě).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
A  |  08. 01. 2008 14:53

Ale to by nebylo špatné.. rohlík na osobu denně zadarmo :) Jinak bych to nehrodil, představa že to stát teda "zadá" soukromé firmě a někdo si bude myslet, že pak teda jako na DPH a daních ze zisku stát brutálně zbohatne, oproti stávajícímu stavu kdy přijde stát bankrot je směšná

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 01. 2008 16:35

Netbox nevadi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kokila  |  08. 01. 2008 17:11

telco firmy at se jdou bodnout

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno:  |  08. 01. 2008 17:51

Telco jsou komercni firmy. Komercni firmy at se dou bodnout? Ok a co jinak: Na kubu ci KLDR se odbodnes sam?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
open  |  08. 01. 2008 12:59

protože si přes toto připojení budou puberťáci stahovat (krást) GB filmů, na který se stejnak nekouknou. Jinak dobrej nápad a snad se mýlím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gooorila  |  08. 01. 2008 13:25

V takovém případě bude velmi zajímavé pozorovat soudní spory mezi radnicí a společnostmi, které investovaly a investují vysoké částky pro infrastrukturu vlastních páteřních sítí, které potřebují ke svému komerčnímu poskytování internetového připojení. Protože na to koukám z pohledu poskytovatele, nepřipadá mi to jako férová hospodářská soutěž, když budu stát proti síti, která je placena z rozpočtu.

Jestliže se ale bude připojovat pouze WiFi technologií, nemyslím že najdou moc volných frekvencí, takže skepticky: Bude to placeno z našich daní, fungovat to pořádně nebude, způsobí to problémy stávajícím poskytovatelům a utopí se v tom ohromná finanční částka. Již dnes si tipnu, že AP budou na domech, kde bydlí lidé rozhodující o tomto projektu ... :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
daniel.pasien  |  08. 01. 2008 14:04

56kbit opravdu neni konkurence pro paterni site

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
berkdeber  |  08. 01. 2008 17:51

a pak je tu zase otazka, proc do toho ma cpat penize stat - "nikomu" to nepomuze, krome firmy, ktera to bude mit na starost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flash  |  08. 01. 2008 21:57

Mně to naopak připadá geniální. Půjdu s PDA nebo notebookem, sednu na lavičku, přečtu zprávy, pošlu mail, paráda... klidně by to mohlo být udělané tak, že se to třeba po pěti hodinách odpojí. To ale asi není hlavní zacílení téhle sítě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
berkdeber  |  08. 01. 2008 13:25

no nevim, zkousel jsem pripojeni na P9, na brouzdani jeste jde, ale na vetsi veci bych to nevidel. taky mam pocit, ze jsou nektery protokoly zakazany a clovek se musi (alespon na P9) registrovat, takze by nemelo byt slozity ho odstrihnout za porusovani podminek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dde  |  08. 01. 2008 14:11

a latence?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 01. 2008 16:29

http://www.praha9net.cz/netrad.html - omezujou porty.

Fakt na hodne omezeny pouzivani, a byl jsem na prednasce, kde to nekdo z P9 prezentoval tak, ze jde hlavne o to, aby se obcan mohl podivat na web P9, uredni desku a pripadne komunikoval s uradem. Nemyslim, ze by to nekoho ohrozovalo - naopak mam znamou, ta nejdriv sit moc ani nechtela, pak bylo tohle, tak se s tim trochu rvala (mizernej signal na danym miste), a nakonec si poridila normalni pripojeni od ISP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 01. 2008 14:35

stahování pro vl. potřebu je legální a ne krádež jestli se nemýlím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jersey II.  |  08. 01. 2008 15:42

Pouze v případě stahování audiovizuálních děl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jersey II.  |  08. 01. 2008 15:43

Pouze v případě stahování audiovizuálních děl nebo samozřejmě dokumentů, které nepodléhají autorskému právu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hind  |  08. 01. 2008 15:43

Stahovat si filmy z internetu neni kradez, jednak je stahování legální a pak z každýho datovýho médie (Včetně blbý paměťovky do fotáku) už dostává OSA poplatek, takže je to v podstatě předplacená služba :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 01. 2008 16:33

Podle prednasek, kterejch jsem se na tohle tema ucastnil - a pokud dodrzej co maj v umyslu, tak snad mylis. Mozna by neskodilo, kdyby se nekdo pokusil jit po tom a poptal se, o co vlastne tem par mestum jde. Aktualne tusim Praha a neco jsem zaslechl o Brne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  08. 01. 2008 17:42

myslim ze by takovej pubertak vybuch jak papinak protoze pochybuju ze to bude mit zavratnou rychlost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr.Gonzo  |  08. 01. 2008 21:56

hehe s dialup rychlosti nestahnou ani klasickej 700MB xvid, takze toho bych se u teto site nebal .)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor