Pozor na Sudden Northwood Death Syndrome!

Diskuze čtenářů k článku

Radek  |  16. 12. 2002 12:10

Dobrej den, mam problem s timto benchmarkem.  Vzdycky kdyz dam testovat vykon meho CPU P4@2.7 GHz tak mam zhruba o 2-3% mensi vykon nez podle databaze v Sandre. Muzete mi nekdo vysvetlit jak je to mozne, ale pozor nekdy mam vykon vetsi nez je vykon v databazi u P4 2.66. Je to nahodily jev a nesouvisy s teplotou CPU protoze mam stejny vykon pri 100 % vytizeni resp. pri 49°  C a tak i pri 0 % vytizeni resp. pri 35°  C .

Jeste jednou dekuji za vysvetleni.

P.S. tento problem se tyka pouze ALU jednotky.

Radek 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sir Colder  |  15. 12. 2002 23:40

Tak když jsem rozvířil tolik vlny, tak to teda upřesním.

Mám AMD XP1800+, MSI VIA KT333, GeForce3 Ti500, RAM 512MB 333MHz DDR

no a na této sestavě mi nejede poloprofesionální stříhací SW. Pinnacle Edition 4,5 DV/DV 500

Zkoušel jsem to na P4, a deska od Intelu, a nono problemo.

Dobře tak je to chipsetem. Ale jakej chipset na AMD. SiS? Desku pod 2000kč bez dph. Tak to jsem snad v životě ještě nikdy nekoupil a důvěru v tom nemám, jakožto že je to taky teprve moc novej chipset. A taky se píše že pomalejší. A já na střih videa potřebuji každičkou špetku výkonu.

S ničím jiným problém nemám. Ale toto nejede. A to jsem na desetkrát zkoušel Winárny 2000, Xp, ... a furt to samý. zamrzá to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondraxx  |  16. 12. 2002 14:22

Mala drobnost: pinacle neni vubec certifikovanej pro AMD a vyrobce podporuje jen Intel. Takze v tomto pripade mas smulu. Nekde jsem cet, ze to nekdy mozna beha, ale spis vubec. Smula.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sir Colder  |  14. 12. 2002 19:09

Sám jsem byl zarytým zastáncem AMD už od K6. Nicméně ted nevím co se svým XP+ 1800. Je nekompatibilní s mým hw a sw. Prostě mi ten sw padá. a mám jej na práci, takže jsem bez něj úplně vedle. A to mě stál 30 000kč. Na Intelu P4, kterou jsem měl půjčenou, frčí úplně bez problémů.

AMD je na nic. Je nekompatibilní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cascaval  |  14. 12. 2002 23:48

Jen by me zajimalo, jak si dospel k zaveru, ze ty problemy zpusobuje prave procesor?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sir Cordel  |  15. 12. 2002 17:51

uplne jednoduse:

1. Za vsechno muze AMD

2. Kdyz za to nemuze AMD, plati bod jedna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cascaval  |  15. 12. 2002 18:07

A jo, jasne. Zase dalsi troll ve foru na Zive.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pusik  |  15. 12. 2002 01:27

Oh boze ... a to je jako co ? Chapu, ze nekdy v dobe k6-ek bylo obcas potreba neco patchnout aby to chodilo bez problemu. Ale Athlon XP a nekompatibilita se SW ci dokonce OS ?!!! Ses totalni lama, kdyz rikas neco takoveho ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
---  |  15. 12. 2002 02:27

hele, trdlo coldere, a co tam máš za ostatní hw? a co chlazení?

já mám XP 1800+ 100% stabilní - MSI 745 Ultra - chipset SiS 745, OS winXP.

Od koupě compu (cca 6 měsíců) nevím, co to je blue screen, zátuh apod. Počítač rozhodně nešetřím - střih videa, DTP apod. Minimum her (vlastně jen jedna - staré NFS 4). Spolehlivý a výkonný systém. Musím se jen smát hláškám, že AMD je shit. Jo pánové, když jste lamy, máte ruce levý a neumíte si vybrat hw, tak se nedivte, že vám to padá ;) Nesvádějte svou neschopnost na AMD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slim Shady  |  15. 12. 2002 12:36


Tak tak, dobre vravis... treba si vediet vybrat... napr. osobne mam kombo Athlon XP 1600+, EPoX 8K5A2+ VIA KT333, Triplex Millenium GF4Ti4200 64MB, a nemam sebemensi problem... ach jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoB  |  15. 12. 2002 08:55

No nevim jak se SW, ale rict ze je procesor nekompatibilni s HW, to se mi nejak nezda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ed  |  13. 12. 2002 13:18

Naozaj nerozumiem preco este niekto potrebuje pri dnesnom pomere cena/vykon pretaktovavat procesory.. HyperThreating v obchodoch a taktiez dvojprocesorove dosky.. To pretaktovavanie mi uz zacina pripadat ako urcita forma onanie..

Mili pretaktovavaci, keby ste sa narodili o tridsatrokov skor, teraz by ste tu diskutovali o vrtani sa v Skodovke a ze ktore tesniace kruzky su lepsie, pripadne ktory postrek je lepsi na zemiaky na vasich zahradkach. Banda kutilov domacich, ktori vedia vsetko a vzdy lepsie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kkk  |  13. 12. 2002 14:04

no radsej sa poberiem cestou, ktoru ty kritizujes, ako by som mal byt spokojny s tym co mi daju pod nos.Ked je cesta kde  nieco zlepsit , tak preco to nevyuzit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milo  |  13. 12. 2002 15:38

Ked chces na originaly nieco zlepsit, vzdy je to na ukor niecoho ineho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paja  |  13. 12. 2002 14:14

Mozna, ze na tom co pises je neco pravdy, ale podle meho je overclocking novodobou formou kutilstvi. Nedelame to tedy proto, ze by jsme to za kazdou cenu potrebovali, ale ze nas to bavi. Nechceme se za kazdou cenu zaclenovat do dnesni konzumni spolecnosti, kde za penize dnes dostanes vsechno. At zije Premek Pretaktovana Podlaha!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Novák  |  14. 12. 2002 18:24

Konečně rozumnej názor. Když spočítám, že tu někdo zvednul výkon P4ky z 2,4 na 2,7 GHz, což je ňákejch 12 procent. Tak je jasný, že to nemůže v aplikacích vůbec poznat. Jestli se mi film počítá za hodinu o 6 minut min, tak to je teda velkej uspěch. A procesory od AMD, ty jsou přetaktovaný už od výrobce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John Don  |  13. 12. 2002 08:09

Je klidně možné že to celé spustil Intel :o)

Kdo na tom nejvíce vydělá ? Kdo nejvíce vydělá na strachu z přetaktování ? Kdo ? No přece Intel !!
Ptáte se proč ? Protože místo toho, aby prodával líné šunky.....bude prodávat rychlejší verze procáků :o)) !!

(Mimochodem podle fáma nemluví nic o spolehlivosti a nebo nespolehlivosti nepřetaktovaných CPU......jen....přetaktuješ-li....chcípne ti procík :o)) )

PS: A jestli to není fáma.....tak..... :o) komu záleží na pár maximálně stovkách mrtvých procesorů od Intelu ? AMD rulez :o) !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  13. 12. 2002 12:04

Nie je to fama, cital som reakcie X ludi .. na zahranicnych sajtoch, inac tato sprava je dost stara.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ShAcKaL  |  13. 12. 2002 07:43

Opravdu je jedno o kolik se napětí jádra zvedne? V několika diskuzích jsem četl že se tento syndrom projevuje pouze u těch, kteří Vcore zvedli nad 1.6V.... pod touto hranicí je prý procesor v bezpečí....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
1.6v  |  13. 12. 2002 08:00

1.6v je s rezervou maximum nez napeti proslehne za normalnich podminek 130nanonove spoje. 1,75 je uz temer jistota a zalezi kus od kus jak se podari.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  12. 12. 2002 18:58

To je naprosta blbost, jelikoz jsem pretaktoval P4 2.4 @2.7 bez navyseni Vcore. Vcore mi beha pri 100% vytizeni na 1.456 V (cca 51°C-52°C) a pri normalnim vytizeni t.j. pri psani atd.. na 1.536 V (38°C). V BIOSu mam Vcore jako default hodnotu t.j. auto. Desku mam ASUS P4T533-C s 521 MB RIMM. FSB mi beha na 600 MHz. Zkousel jsem jednotlive testy na spolehlivost CPU atd atd a zatim se nic neprojevilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vikomt  |  12. 12. 2002 21:49

to jsi asi nepochopil co v tom prispevku jde

kdyz zvednes napeti, tak zcela nenadale a zakerne ti umre po nejake dobe procesor chapes? to nezjistis nejakym testovacim programem

btw. to co pises je divne, ty mas mensi teplotu pri vyssim napeti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  13. 12. 2002 13:15

Je to tak , pri 100% zatizeni mi Vcore spadne na 1.456 nekdy na 1.44 jako dneska v 02:30. Sam tomu moc dobre nerozumim, ale ASUS PROBE a HW monitor v BIOSu mi to tak hlasi a skutecne mi Vcore nepreleze pres 1.536 V a nemusel jsem to napeti pri pretaktovani zvysovat je to zatim stabilni. A takz se mi dneska opet v 02:30 podarilo snizit teplotu o 5 stupnu.

Jestli mi to nekdo muze vysvetlit s tim Vcore tak cekam.

R.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  13. 12. 2002 18:38

Tohle se tady probíralo snad milionkrát. Stačí umět hledat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  13. 12. 2002 19:03

Tak mi to vysvetlete. Hledal jsem to ale marne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  13. 12. 2002 20:02

Pentium 4 používá lineární snižování napětí s rostoucím proudovým odběrem, konkrétně je to 0.0019V/A. Psal jsem o tom zde - http://www.zive.cz/h/Testcentrum/Ar.asp?ARI=106011 .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  13. 12. 2002 21:04

Dekuju, to jsem netusil. Vynikajici vyklad problemu.

jeste jednou diky.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Etheniel  |  13. 12. 2002 00:04

Teda, nechci byt rypal, ale pokud mas opravdu 521MB RAM, jsi si jisty temi hodnotami u vcore ?
Vtip tohohle problemu tkvi v tom, ze procesor umre `najednou` - nejakou (notnou) dobu po tom, co jsi zvednul vcore, aniz by na nem bezely 25 hodin denne, 8 dni v tydnu zatezove testy, aniz bys s cimkoliv dale hybal ale hlavne - aniz by se to dalo kdekoliv z testu odpozorovat ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  13. 12. 2002 13:17

Fakticky mam 512 RIMM a Vcore 1.456  pri 100% vytizeni (PRIME95-5 hodin).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sklizetch  |  13. 12. 2002 10:17

po URCITE dobe, i nekolik mesicu... cetl jsi tu bleskovku nebo chodis jen reagovat na nadpisy ????

jak dlouho je v cr ke koupeni 2.4 GHz, ze je to podle tebe blbost ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  13. 12. 2002 18:44

Naprostá blbost? A proč mi teda před měsícem pod můj článek o tomhle problému na PCtuningu jeden čtenář napsal cituji

"Zdravim vsechny, bohuzel je to tak jak se v clanku pise. Sam mam doma P4 1.8GHz Northwood s chladicem orig. BOX intel na desce MSI 845 UltraARU. Napeti jsem pri testech max. frekvence provozoval az na 1.85V, a nejvyssi frekvenci s boxovanym chladicem jsem dosahl 2.6GHz, ale system uz pri zatizeni nebyl stabilni. Sabilne jsem jel asi 1-2 mesice na 2.5GHz s 1.75V a pozdeji cca 3 mesice na 2.4GHz s 1.7V. A presne jak je psano postupne jsem musel jit s frekvenci dolu a dolu protoze system mel pozdeji problem uz pri bootovani. Domnivam se ze vykon pri pretaktovani pokud se zvedne o 1/3 - stoji za pozornost. Ted uz beham zase na standartnich 1.8GHz 1.5V (presneji 1,45V) ale pri potrebe vykonu napr. pri kompresi videa do MPG a podobne ho prez SW pretaktuji na 2.1-2.2GHz a vse je stabilni uz asi 4 mesice pri default napeti."

Pokud to někoho zajímá v autentické podobě, tak zde i s popisem celého problému a patrných příčin - http://www.pctuning.cz/Default.aspx?CatID=75&SetID=2&ArtID=16753.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  13. 12. 2002 18:56

Jo to jsem cetl a asi je to pravda. Ja jenom tvrdim ze pokud to budete provozovat tak jako ja pri default napeti (a mam to stabilni) tak by to nemelo pachat zadnou skodu. A pokud se Vam povede snizit teplotu tak je to uplne bez problemu. Ja sam mam ASUS P4T533-C a pri 100 procentech se mi napeti snizi a teplota zvysi coz je jasne. Ale pri normalnim zatizeni mi Vcore stoupne na 1.536 vic ani tuk (stale mam default napeti nastaveno v BIOSu - ridi si to sam) a teplota spadne na 38 stupnu. V tomhle co se podarilo me nevidim jedinej problem a doufam (melo) by to bejt v pohode. Je mozny ze po nekolika mesicich CPU oddelam a budu  muset jit dolu ale zaroven si myslim ze se mi to asi nestane jelikoz jsem si s Vcore nehral a prece je to stabilni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hrazdil I  |  12. 12. 2002 18:10

tedy ne ze bych ji chtel vyvolavat, ale myslim, ze duvody pro ni jsou zrejme.

Doufejme ze Bartony nebo tbredy rev.C0 necekaji podobne problemy!
Uvazoval jsem ze pujdu do intelu, ted to pada.
AMD ma proste lepsi nabidky. A ze by i spolehlivost?

Ivo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoB  |  12. 12. 2002 18:52

No kdyby si nalil olej do ohne udela to asi mensi bordel nez tvuj prispevek. Jsem na to moc zvedav.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Intelůf Vobdivovatel  |  12. 12. 2002 22:13

ZABIJU HRAZDILA !!!!!!



window.open=NS_ActualOpen;
orig_onLoad  = window.onLoad ;
orig_onunload = window.onunload;
window.onLoad  = noopen_load;
window.onunload = noopen_unload;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  13. 12. 2002 11:15

hele Intelůfe, radši si místo blbejch keců umravni to svoje window, ať tady nevopruzuje s tím load-unload

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  16. 12. 2002 10:08

co znamena tady toto: "window.open=NS_ActualOpen;
orig_onLoad   = window.onLoad  ;
orig_onunload = window.onunload;
window.onLoad   = noopen_load;
window.onunload = noopen_unload;" ??

fakt nechapu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John Don  |  13. 12. 2002 08:06

Je klidně možné že to celé spustil Intel :o)

Kdo na tom nejvíce vydělá ? Kdo nejvíce vydělá na strachu z přetaktování ? Kdo ? No přece Intel !!
Ptáte se proč ? Protože místo toho, aby prodával líné šunky.....bude prodávat rychlejší verze procáků :o)) !!

PS: A jestli to není fáma.....tak..... :o) komu záleží na pár maximálně stovkách mrtvých procesorů od Intelu ? :o) AMD rulez :o) !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hm  |  13. 12. 2002 14:43

to co si muzou dovolit rychlejsi ho nepretaktovavaji a ti ostatni si koupi amd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor