Pozor na online chaty! V e-shopech vidí vaše zprávy, i když je neodešlete

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 29

Názory k článku

28. 07. 2017 15:10

Tak to je moc :D Vždyť tím líp ne. Aspoň nemusíš čekat na odpověď. Ale as se hodně nudíš a sháníš si pozornost :D ale to se teda nedočkáš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2017 22:02

"clanek" uplne o nicem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2017 21:24

Vážení, pokud nědo z diskutujících má alespoň mlhavou představu o práci v kontaktním centru ví, že mechanizmus "nahlížení na rozepsané zprávy" používají všechny "velké" chaty. Ona totiž tahle funkce operátorům velmi ulehčuje život - a tím činí celý systém efektivnější. Zda je nebo není to porušení něčeho je přinejmenším diskutabilní. Pokud se chcete bavit o skutečném "Orwellovi" - zkuste se zamyslet třeba nad Facebookem nebo - poněkud překvapivě - nad některými antiviry. To je ale na diskuzi značně přesahující formát tohoto fóra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2017 10:59

Tuhle funkci využívá i chat od tawk.to. Pro člověka z podpory je to dobrá věc, může si odpověď připravit předem. Samozřejmě to nesmí být blb a odpovídat předem, kdyby se náhodou zákazník rozhodl zprávu neodeslat nebo změnit.Jedna věc je právo na soukromí, druhá věc je sledování, co návštěvník dělá s webem. Sledovat pohyb klienta na stránce (třeba pomocí hotjar) je úplně stejné jako sledovat zákazníka, jak si v kamenném krámku prohlíží vystavené zboží. Někdy se i prodavač zeptá, co pro vás může udělat. To je taková offline verze hotjaru. Díky tomu může obchod přizpůsobit sortiment požadavkům klientů, což je žádoucí.Informace jsou důležité pro online i offline prodej. Jen v tom online prodeji jdou kvantitativní informace sbírat efektivněji. Na druhou stranu online nástroje z vás zpravidla nevytáhnou údaje jako motiv ke koupi apod. To zase umí schopný prodavač, který díky takové znalosti může nabídnout lépe odpovídající produkt.Který z nich vám víc leze do soukromí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 07. 2017 10:48

Dobre vediet. Normalne by ma to asi nenapadlo ze to moze byt takto urobene, aj ked to dava zmysel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2017 09:03

no jo, když vlezu na web nějakých hovad tak mají automaticky pocit, že můžou všechno, kdyby to šlo, tak by nejradši čuměli na webkamery, vykradli metriku windows(win na net nepoužívám), hesla k účtům atd..
odesílání si zpráv, kdy uživatel neklikkl na "odeslat" bych odměnil tučnou a likvidační pokutou, aby si to pamatovali..
dva příklady co mě vytočily předevčírem:
https://www.levne-pletivo.cz/
https://www.obchodprodilnu.cz/
jeden z nich po chvíli na webu poslal gong, že sem se málem podělal, měl sem vohulený repro.. hned bych sázel další pokutu dobytkům
za nonstop "Transferring data from limetalk.com" bych taktéž odměnil, ale zrušením shopu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 07. 2017 09:01

Jak už píše jeden předřečník, v prohlížeči žádné soukromí není. Existují produkty, které pak majiteli webu přehrají vaši návštěvu jako video, včetně všech vstupů, bloudění myší a všeho ostatního.Používá se to k detailní analýze cílové skupiny. Neodeslané příspěvky údajně domů posílá i Facebook nebo Twitter, nějaký průzkum zjistil, že řada lidí něco napíše a pak se rozhodne to neodesílat, takže pro ně to jsou důležitá data k analýze.Však takový produkt používá i zive.cz na celé TÉTO STRÁNCE!!! Viz https://docs.hotjar.com/v1.0/docs/what-is-hotjar (hledejte "visitor recordings"). Ještě že mám aktivní U B L O C K a G H O S T E R Y. Ono to není jen o reklamách, ale též o ochraně soukromí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 07. 2017 08:54

Prostě si psát otázky třeba do notepadu a pak je prostě zkopírovat :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  27. 07. 2017 08:39

Výborná práce, že si toho někdo všiml! Tohle by šlo určitě řešit doplňkem v prohlížeči, který zprávu nechá javascript odeslat až při stisknutí tlačítka "odeslat".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 07. 2017 07:09

Analýza chování návštěvníka na webu je dneska naprosto běžná - nahrávání každé návštěvy webu atp. viz třeba https://www.smartlook.com/cs/ nebo na většine e-shopů běžný https://www.smartsupp.com/cs/ Jako vývojář bych řekl, že to jsou užitečné nástroje...
Jako uživatele mě docela štve, že si někdo nahrává co kam píšu a jak klikám...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor