Pozor na online chaty! V e-shopech vidí vaše zprávy, i když je neodešlete

Pozor na online chaty! V e-shopech vidí vaše zprávy, i když je neodešlete

Chat je standardem současné B2C (podnikatel se zákazníkem) komunikace. Určitě to znáte – brouzdáte například po internetovém obchodě a dole v pravém růžku na vás dříve či později vyskočí chatovací okno, kde se táže asistent, zda vám nemůže býti nápomocen. Existují různé platformy, které to zabezpečují. Jedna z nich se jmenuje mluvii a chlubí se tím, že posílá zprávy ještě před odesláním. Ale nemyslete si, že to tak nemají zařízeno i jinde.

Oč jde? Při chatování si vyměňujete zprávy, to je jasné, jenže už možná nevíte, že zprávu nemusíte ani odeslat a protistrana ji pravděpodobně už vidí. Samozřejmě to tak nemusí být u všech ostatních chatovacích platforem, ale raději počítejte s tím, že spíše ano. Na příklad z praxe jsme narazili na Twitteru.

Klepněte pro větší obrázek
Všimněte si posledního odstavce...

Stisky kláves spadající do komunikačního okna se zkrátka zobrazují na druhé straně hned. Obchodník tak může poznat, jakým způsobem uvažujete, nad čím váháte atp. Tomu pak přizpůsobí další komunikaci. Z pohledu prodejce je to pochopitelně výhoda a provozovatelé mluvii to tak také prezentují na svém webu:

„Tohle je velmi šikovné. Jde o to, že v reálném čase vidíte, co váš zákazník píše. Písmenko po písmenku. Umožní vám to tedy mít připravenou odpověď ještě předtím, než jí zákazník odešle.“

Jenže zákazník nemá tušení, že už je takto „odposloucháván“ dopředu, což by mu pochopitelně mohlo vadit. Uvidíte-li tedy někde na webu chatovací okno, myslete na to.

Témata článku: Web, Byznys, Bezpečnost, Twitter, E-shopy, Komunikace, Chatovací okno, Druhá strana, Výhoda, E-shop, Zákazníci, Platforma, Internetový obchod, Stisk kláves, Chata, Okno, Komunikační okno, Reálný čas

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu