Tuhle diskusi nechápu. Matematika je základ všeho. Matematika rozvíjí logické myšlení a bez logického myšlení se neobejde snad nikdo v reálném životě. Matematika středních škol je o trojčlence a základu derivací, integrálů a limitů, což není nic těžkého. Pokud někdo nezvládne tento obecný základ, neměl by mít nárok na maturitu. Pak by mohl mít maturitu každý. Já mám třeba větší problém s jazyky, přesto jsem z jazyka maturoval a neplakal jsem, že nechci.
Podle mě je obrovský problém i v učitelích. Já jsem studoval střední na stavební škole a zmíněné derivace, integrály a limity jsme se učili pouze v doučování pro studenty, kteří chtěli na vysokou. Vůbec jsem to tehdy nepochopil, naše učitelka jen chrlila poučky. Na VUT jsem absolvoval pár přednášek doc. Trihuka a hned jsem vše pochopil.
Prostě matematika a čeština by měly být základem každé maturity, pak další předměty podle zaměření. Na VUT nás nastoupilo 1200 a školu dokončilo 300, většina vylítla na matematice a deskriptivní geometrii. Tyto dva předměty v odborném životě moc nepoužijete, ale prověří zda má člověk logické myšlení a představivost, což je pro můj obor podstatné. Přednášející deskriptivy nám na úvodní přednášce řekl: "Tahle škola není o tom aby jste se něco naučili, ale aby oddělila šprty od lidí co umí myslet, šprt bez schopnosti myslet tuhle školu neudělá."