Pošta navyšuje ceny za balíky, může to zdražit nákupy v e-shopech

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 98

Názory k článku

X
03. 02. 2015 00:36

A za to zdražení vám pošta už nebude házet vzduchem balíky 5 m jako dosud, ale rovnou 10 m, samozřejmě na další balíky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2015 19:41

Přirovnal bych to k Samsungu - za více peněz méně muziky než konkurence... uvidime do budoucna jak dopadnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 02. 2015 11:28

Ano, děvčata za přepážkami za nic nemohou, ani doručovatelky ty jsou už chudinky vystresovaný ze svého vedení a jejich neustálých výmyslů. Není to tak dlouho co přicházeli o peníze pokud nenacpali dostatečnému počtu lidí za měsíc některé služby (možná to platí stále). Tohle nabízet když máte ve frontě 10 lidí je jako provokace. Když jsou tam v sobotu jen 2 hodiny 8 00 až 10 00 a 50% z toho jsou sázející mi taky nepřipadá moc normální.
Když vaší manželce na poště odmítnou dát doporučený dopis ( !! na větší vesnici s pracovní dobou jen 2hod denně po-pá !!), vám zaměstnavatel volno nedá a oni ho pak za 3 dny hodí do schránky kde si ho může vzít kdo chce, tak je něco na palici. Zajít za vedoucí a domluvit se jak tu někdo radil? Zašel jsem aby mi vše nechávali na poště a zbytečně to nevozili sem a tam když přes týden nejsem doma. Marný boj, hned následující balík (televize 32` pro rodiče) poslali SMS, že je na poště připravená k vyzvednutí a jelikož jsem dostal volno tak se druhý den hrnu na poštu. Bohužel televize už byla v autě a jezdila po vlastech českých a já tam musel večer znovu až se vrátí a přivezou ji zpět.
Z pošty která byla dříve jako služba pro lidi je dnes něco co využívám jen když musím a je jenom otázka času kdy padne. Je mi opravdu líto jejích řadových zaměstnanců protože ti ve velké většině za to nemohou a akorát odnáší důsledky nasrąnosti nespokojených zákazníků. Ti darmožráči nahoře jen počítají peníze a jak to nakonec s poštou dopadne je nezajímá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2015 17:19

Podle mě se jedná o demagogii české pošty. Ono totiš problém bude, že obyčejný balík se využívá až moc a lidi nemaji moc zájem o prémiové služby. Z principu pošta nemá důvod doplácet na nejlevnější službu která se veze na stejné režii jako ostatní dražší. Na poštu chodí poměrně často a přijde mi, že většina lidí říká: "doporučeně a co nejlevněji". Na to se pracovnice pokouší vnucovat premiové služby a lidi o ně nemaji zájem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2015 10:20

Ti se nakonec úspěšně prozdražují až k bankrotu. Pak dostanou od státu dotace a spáchá se zákon, že na poštovní služby bude mít monopol pouze Česká Pošta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2015 09:29

Nechci být hned negativní, tak začnu našimi zkušenostmi s ČP. Kupodivu jsou veskrze pozitivní. Posíláme knihy do knihkupectví či čtenářům, a to znamená co nejnižší cenu dopravy. Je to holt levné zboží a tam nemůže být poštovné drahé.Takže do knihkupectví Cenný balík a čtenářům Doporučená zásilka. Snad vše došlo v pořádku a vcelku rychle. Jenže pak několikrát zdražil Cenný balík a já začal zjišťovat, že dopravci typu PPL dokáží nabídnout lepší ceny, zásilky jsou pojištěny do 50.000 Kč a ještě si pro ně přijedou.A jaký je stav dnes? Nabízeli jsme zákazníkům i Balík ruky/na poštu, ale už to děláme jen na vyžádání. Nabízet poslání knihy za tři stovky a chtít třetinu ceny navíc, nedejbože aby nechtěli dobírku. Takže na balíky dopravce a na jednotlivé zásilky navíc Doporučenou zásilku. Kupodivu to chodí rychle a ačkoliv mě mrzáci na poště tlačí do Balíku na poštu/do ruky, dojde většinou stejně rychle, tedy do druhého dne.Jenže teď bude i Doporučená zásilka nad 1 kg dražší než dopravce. Je to v řádu korun, není to tedy tak hrozné, ale chtít za balík do 2 kg 100 Kč či do 5 kg 107 Kč, to je prostě moc! Mj. víte, o kolik Cenný balík zdražil? O 37 %, a to je přece hrozně moc, ne?!?Zkouším se s tím smířit a tak hledám nějakou přidanou hodnotu za výrazně vyšší cenu. Asi tam není. Stále jim musím zásilku donést až pod nos, stále je základní pojištění 500 Kč, stále musím stát hroznou frontu a trpět pomalost pošty, za kterou možná nemohou ani tak jejich pracovnice, jako spíše nemoderní vybavení a naprosto špatné procesy na úrovni 20. století.Možná si říkáte, proč tu nadávám, když posílám balíky s někým jiným. Jen jsem myslel na ty, kteří nemají jinou možnost, neznají alternativní způsoby, které jsou použitelné i pro soukromé osoby. A poslední věc k zamyšlení: Přijde vám rozumné zdražit službu, protože ji lidé využívají méně než dříve? Nedojde naopak k dalšímu úbytku? Nebylo by lepší službu nejdříve nějak vylepšit, abych následné zvýšení ceny nějak kompenzoval a na lepší službu nalákal další zákazníky?EDIT: Dnes ráno mě rozpálil doběla tento článek na iDnes: http://ekonomika.idnes.cz/odmeny-za-prodej-financni..... ... Jak je tohle vůbec možné? Prodávat zboží typu pojistky chce jistou schopnost asertivity, vlezlosti atd. To chce pošta od ženských, které jsou ověšené jak vánoční stromeček dopisy, letáky a všemožným dalším svinstvem, aby ještě dělaly navíc tuhle práci, na kterou většina lidí nemá žaludek? Raději vše zdražíme o desítky procent, na pobočkách necháme staré vybavení a ještě vám všem znechutíme poštu prodejem pojistek.... Piss off managemente ČP....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2015 02:38

Já bych si na poštu tak nestěžoval, možná jenom díky státní poště, tu ještě nevznikl kartel, podobnej kartelu operátorů a ceny by byly 2x takový. Jinak, já mám s poštou co se týče doručení balíků vesměs dobrý zkušenosti, když nejsem doma, tak to hoděj k sousedum, platim předem, takže žádnej problém. A taky je pro mě výhodnější, že si můžu dojít pro balík ještě ten den, než bych musel čekat další den na doručení od soukromníka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Heh tak oni neumí doručit balík do druhého dne nebo ani nezazvoní na zvonek a ještě zdražují :D
LOL tohle je fail

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2015 00:52

Dělají si legraci? Od ČP mi chodí pomačkané, potlučené balíky a ještě si za to chtějí nechat připlatit? Když je to možné, tak volím konkurenci jako PPL a nebo DPD - cena podobná a lépe s balíky nakládají... Ještě rád připomenu, že poště doručit balík trvá cca 3 - 7 dní a PPL / DPD asi 1 - 2 dny...
Žiďáci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 01. 2015 22:59

Proto radši kupuji přímo z obchodu a když už tak hledám kde je doprava zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 01. 2015 22:18

1) státní podnik může mít ceny jaké chce2) předpokládám že jsou na ni přichycené pijavice + je to určitě dobrá trafika3) proč má zakázáno ztrátové pobočky provozovat soukromník?
snažím se nepoužívat českou poštu a německé státní přepravce (DB* Schenker, DHL, PPL ...) DB Arriva (Veolia)preferuji pokud to lze české firmy a především nestátní*DB = Deutsche Bahn

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 01. 2015 21:24

Vypada to, ze ČP už dnes raději stáhla starý ceník, aby nebylo možné porovnat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 01. 2015 20:20

V ceníku jsou koncové ceny. E-shopy mívají s dopravci smlouvu, které jim zaručují ceny nižší. Dokonce i jednotlivec si může u pošty zdarma vyřídit klientskou kartu, díky které má nižší ceny.Jednou z výhod pošty byla rozsáhlá síť výdejních míst. Akorát, že u balíkových okýnek jsou čím dál větší fronty (podle toho mi nepřijde, že by objem zásilek klesal). Ostatní přepravci (PPL, Geis, ...) to konečně pochopili a zřídili si smluvní výdejní místa v různých obchodech, trafikách apod., takže tuhle výhodu smazali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 01. 2015 18:04

Zdražovat v době kdy došlo k výraznému snížení cen benzínu je myšlenka hodna genia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 01. 2015 16:04

Se zdražením se pojí ještě jedna věc a tou je zrušení garance dodání do druhého dne u balíků Na poštu a Do ruky. Za prosinec jsem podával 36 reklamací na nedodržení dodací lhůty (každá obnáší ručení vyplnění A4 formuláře, označení v soupisu podaných zásilek a reklamaci u vedoucí pošty) a výsledek mě šokoval: vrácených 5-7 Kč za Balík Na poštu a 11-13 Kč za balík Do ruky dle hmotnosti! Je to dle obchodních podmínek rozdíl ceny Balíku Do ruky/Na poštu bez DPH a Cenného balíku+pojištění. Jelikož od 1. února zdražuje cenný balík o 27 Kč, je rozdíl záporný a i po uznání reklamace tedy nedostane nikdo ani korunu (bráno samozřejmě z cen se zákaznickou kartou, která je pro všechny zdarma).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 01. 2015 15:59

Stejně budu dále preferovat poštu, předpokládám že pořád to bude u většiny e-shopů nejlevnější způsob dopravy (když nepočítám osobní odběr na pobočce, kterou ovšem musím mít v pěší vzdálenosti jinak se mi i s jízdenkami na MHD to prodraží) a navíc u nás v Ostravě pošta funguje skvěle, pošťačka poctivě zvoní, i řidič když rozváží balíky :) na naší pobočce jsem si nevšiml, že by se někomu nutilo pojištění atp. jak někteří píšou jinde..A narozdíl od PPL a spol. nemusím tvrdnout doma v době třeba 9-14 při čekání na balík, ale když mě nezastihnou tak jen zajdu na poštu o pár ulic vedle :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 01. 2015 15:17

Paradox je, že zakoupení menší zásilky z Číny mám letecky a zadarmo a do 2 dnů a poslání balíku ČP na vzdáenost 50km trvá běžně 3 a více dnů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 01. 2015 15:15

V tom případě přeji České poště úspěšný rok 2015

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 01. 2015 14:43

Jj tímhle si česká pošta akorát zajistí další snížení tržeb ... Je pravda že čeká pošta je určitý monopol a má výhodu v tom že si zboží při nezastižení můžete vyzvednou na spádové poště, ale to by tato možnost nesměla být zneužívána "nezastižením a následným lístkem ve schránce" na což navazuje to že zboží se na poště skladuje až k večerním hodinám a v tu chvilku je tam možnost vraždy, smrti, zabití právě lidi co čekají na takový balík protože nevím jak u Vás ale nikdy jsem na naší poště neviděl otevřené všechny přepážky a z toho je třeba jen 1 balíková .... Nemluvě o dodávání nedivím se že mají velké náklady vetšínou si i osobní zboží stahuju na firmu a další kámen úrazů pošťák z pošty jezdí pravidelně kolem 11 hod ale balíková služba ČP jak kdy (jako třeba dnes pošťák tady dávno byl a na balík marně čekám) mají to dát pošťákům kteří jezdí autem ať rozvezou balíky po spádové oblasti nevěřím že bych těch balíků bylo tolik že by to nezvládnul (stenak nepředané balíky jsou navráceny na poštu (ne na depo)) .. To klučina z PPL zavolá domluví se na čase (protože používá hlavu a ví že na firmách na ně nebude nikdo čekat do večera) to se mi u ČP ještě nestalo
________________________________________________________________________________
Edit. doručování balíku: Tak jsem na**ny tak jak jsem dlouho nebyl stále čekám na balík nikdo se neobtěžoval volat nebo mě informovat a když pořebuji vědět informaci kdy a jestli vůbec se uráčí mi balík dodat (protože je pro mě pracovně důležitý) tak to je nadlidský výkon .. na depo se dovolat nedá (telefon mi byl položen) a nikde jinde se kontakt sehnat nedá ... takže sedím na firmě jak idiot a vůbec nevím jestli mi bude balík doručen i když jsem dostal SMS avízo ... Tohle se u ostatních dopravců stát nemůže ... To je naposledy co si nechávám poslat balík ČP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 01. 2015 14:14

ČP je vážně levnější. Naposledy jsem si nechal přivést jednu pneumatiku a vyšlo to skoro o 100 korun levněji. Dokonce mi pán zazvonil a nejen hodil lísteček do schránky.Ale zajímalo by mě, kdo by to riskoval s něčím co se může zničit. Reklamovat to sice jde, ale ten čas co s tím ztratím mi stejně neproplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 01. 2015 14:05

Eshopů se tohle nijak nedotkne. I ty malé používají buďto balík Do ruky nebo doporučený dopis, pokud posílají drobné zboží. Navíc cena za balík do ruky v té tabulce je základní ceníková. Kdokoliv má možnost nechat si na poště vystavit zákaznickou kartu a s tou má pak balíky Do ruky cca o 15 Kč levnější. Plus další slevy pro smluvní zákazníky. Malé eshopy tedy zůstanou u Do ruky / Dporučené psaní a ty velké mají zase úplně jiné podmínky - třeba paušální cena za balík, nehledě na hmotnost a velikost.
Pošta má totiž dva druhy zákazníků. Jednak retailery, kteří přijdou jednou za měsíc na přepážku poslat blahopřání. Ti poště přináší jen problémy, protože je musí ze zákona obsloužit v každé díře. Je to univerzální poštovní služba a stát ji dotuje. Věřte mi, že kdyby mohli, tak to rádi zavřou. Druhý typ zákazníků jsou smluvní zasilatelé. A k těm se pošta chová úplně jinak, zcela srovnatelně s jinými spedičními společnostmi.
Tímto krokem se pošta jenom snaží "zabít" vlastní nechtěné balíkové služby a protlačit Balíky do ruky a Na poštu. Ono je to pochopitelné, je úplně jedno, jestli je to Cenný balík, Doporučený balíček nebo Do ruky. Práce je s tím stejná, přepravovat se to musí stejně. Je tedy nesmysl, aby se platily různé ceny. (Obyčejný nepotvrzený balík je něco jiného, stejně jako dopisy.) Navíc je v poslední době zcela zjevné, že pošta musí alespoň částečně záměrně zdržovat cenné a doporučené balíky. Taková dvoudenní cesta z místní pošty na nejbližší depo (dle sledování zásilek) nemá opodstatnění, všechno to každý večer vozí z poboček stejné auto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 01. 2015 13:55

Jako v čem se promítne to zdražení v eshopech?Většina velkých eshopu používá službu Balík do ruky nebo Balík na poštu. A tam ke zdražení nedochází. Takže se nic nemění.Obyčejné nebo doporučené balíky používají jen malí obchodníci. A popravdě u nich stejně bude i nadále levnější Česká pošta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 01. 2015 13:41

Nedavno jsem poslal obycejne nabijecku na iphone a uz asi nedojde, preci jenom je to mesic. Asi si nekdo udelal na vanoce radost. A jelikoz to bylo obycejne tak si muzu stezovat maximalne na hlavaku.Minule kdyz bylo zdrazeni tak to bylo kecu o tom jak jsou pohonne hmoty drazsi a ze je to hlavne kvuli tomu. Ted jsou levnejsi o 7 korun na litr a zdrazujeme znova :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 01. 2015 13:10

Tak těmhle vychcánkům bych nesvěřil ani kýbl chcanek.. Na poště je to utrpení! Když tam člověk chce něco vyřídit, tak nejen že je tam fronta jako kráva a otevřeny 2 pokladny z pěti.
Ale když je před Vámi 20 lidí a ta baba za přepážkou se každýho ptá jestli mají účet a cpe mu tisíce různých produktů, člověku prostě rupnou nervy a pošle je pěkně nahlas do řiti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 01. 2015 13:07

Nevím co je tu tolik trapného rozruchu. To si tolik objednáváte nebo jinak s rodinou / přáteli přeposíláte tolik balíků, že vás nějaká "koruna" zajímá?Berte to jinak, kdyby ta vaše "nadávaná" pošta nebyla tak nikdo nebude mít tolik poboček (i s omezenou pracovní dobou) a ti ostatní (jako u vlaku) vyžerou jen lukrativní místa. To by jste smutně koukali a připomenu, že pokud by následně musel za nějakým soukromníkem být stát (jako službu na objednání) zaplatí x-krát více než by si to provozoval sám. Jen si na ty "kauzy" vzpomeňte.A nebo zavolejte těm pošukům s drony, už barevně vidím jak vám "létá" lednička, pračka, TV, PC, nábytek a co já vím co všechno. A těch mrtvých dole při selhání to nechci vidět. Tolik k realitě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 01. 2015 12:39

vtipálci. Mě za poslední dva roky nepřivezli domů ani jeden balík. Vždy nejdřív podle trackingu zjistím, že jsem nebyl zastižen (kec), jdu si balík vyzvednout a až druhý den dostanu oznámení o uložení zásilky na poště. Kvalitnější služby jsem ještě neviděl. Takže pokud můžu, tak se jejich službám vyhýbám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 01. 2015 12:29

Doufejme, že taky prodlouží pracovní dobu na naší poště, která je otevřená v naprosto stupidní čas 8 - 17, a tudíž se tam pracující člověk nemá žádnou šanci dostat.
I když, to se asi nikdy nestane, protože státnímu molochu nezáleží na kvalitě služeb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 01. 2015 12:23

Opět zdražuje bez zkvalitnění svých služeb, čím víc se za balíky platí, tím víc jsou její služby mizernější. Nemělo by to být Česká pošto naopak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 01. 2015 12:10

Zdražením se podle mě dobrovolně vyřadí z možných kandidátů při výběru doručovatele. Občas jsem je využil z důvodu ceny, pokud mě vyjde doručení konkurencí jen o pár korun dráž, rád se České poště vyhnu, jejich doručování trvá většinou mnohem déle, než slibují a občas přijde balíček poškozený, u konkurenčních firem nemám podobný zážitek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor