Poslanci schválili nový zákon o elektronických komunikacích

Diskuze čtenářů k článku

bobr  |  20. 12. 2004 23:31

:o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kapitalista, kapitalista  |  19. 12. 2004 15:54

Nevím, že by existovaly nějaké veřejnoprávní tiskoviny, pokud ano, pak se asi mýlím. Česká televize je tuctová komerční televize, která se nazývá veřejnoprávní. To je to samé, jako kdyby papoušek se nazýval plazem nebo jedovatý had ptákem. ČT nejen že vysílá komerční filmy, ale také si od daňových poplatníků nechá pěkně zaplatit.  Jiná řeč by byla o něčem jinem, kdyby skutečně realizovala své veřejnoprávní poslání, pak by bylo moudré se zabývat zvyšováním koncesionářských poplatků.  Můj názor je takový, že natož, jaká je naše republika na mapě a na globusu mrňavá, že ji nenajdou ani děti v amerických školách, tak provozovat v naší republice veřejnoprávní televizi je pro dańové poplatníky velkým luxusem. Já nezazlývám jiným evropským národům, že provozují veřejnoprávní televize, jenže ty národy jsou také větší a ve světě něco znamenají. Já rozhodně bych si neodvážil říci, aby Velká Británie zrušila BBC a její veřejnoprávní institut. Jenže BBC narozdíl od ČT je skutečně televize pro minoritu a nechová se tak jako naše ČT. Proto jsem pro zrušení a vymýcení názvu veřejnoprávní z našeho českého slovníku.
Teď se vrátím k tomu, že kdyby ČT skutečně plnila své veřejnoprávní poslání, tak určitě by bylo na místě uvažovat o zvyšování poplatků, ale za podmínky, že se zbaví reklam. Já jen se podepisuji pod prohlášením V. Železného, že reklamy mají mít své místo jen u komerčních televizí. Však BBC vůbec nevysílá reklamní spoty. Dalším rozdílem mezi BBC a ČT je to, že když se rozhodnete, že nebude platit za něco, které vám nepřínáší užitek, tak vám BBC zkrátka signál BBC zablokují a tudíž váš televizní příjmač příjimá jen komerční stanice. Proč by to nemohlo být i u nás. Proč platit za něco, co nesleduji ? To je to samé, jako kdybych šel do supermarketu a u pokladny by mi prodavačka namarkovala zboží, které nekupuji. Dovedete si představit, že v nákupním vozíku budete mít třeba 10 jogurtů, 10 rohlíků a 1 nealkoholickýc nápoj a prodavačka by vám řekla, musíte ještě zaplatit za tvarůžky. A tenhle přístup se nám snaží naservírovat pan Dostál a Česká televize.  Ještě spravedlivější by bylo, kdybych se mohl svobodně rozhodnout, komu budu platit koncesionářské poplatky. Když jsem velkým divákem Novy, proč Nově neplatit za kanál, je to v naší republice celé kocourkovské.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  20. 12. 2004 08:31

Ceska televize nevybira penize od danovych poplatniku, ale od majitelu televizniho prijimace. Udelat z toho novou dan navrhovala prave ODS (ktera je jinak proti zvysovani dani - divne, ne?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kumulus  |  19. 12. 2004 15:33

Ten zakon je uplna katastrofa.
Muzeme se tvarit, ze to je jen o televizi a telefonnich spolecnostech a ze se nas to proto netyka. Ale neni to pravda! Ten zakon ovlivni i nas, bezne uzivatele internetu. Napriklad stavi do cesty Free internetu desne prekazky (napriklad povinne dokladani bezdluznosti, umozneni odposlechu atd.)
Je to na http://pupik.blogspot.com/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lee  |  19. 12. 2004 17:00

Existuje k tomuhle nějaká obsáhlejší analýza? Jako uživatele sítě typu czfree mě to víc než děsí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kumulus  |  20. 12. 2004 07:33

Nemam tuseni.
Pochybuju, ze by nasi moudri zakonodarci delali nejakou analyzu. (Oni jsou totiz tak genialni, ze to nepotrebujou.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lee  |  20. 12. 2004 19:59

No hlavně to umožnění odposlechu mě dostalo, to si budeme zachvíli asi sami povinně dávat do bytů štěnice Tedy když už nás musí šmírovat, tak ať se aspoň sami snaží, ještě abych jim v tom pomáhal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miklik, miklik  |  19. 12. 2004 14:47

Myslým, že je taky důležité, kdo bude veřejnoprávní multiplex provozovat. Protože pokud se jeden s již přiděleným provozovatelem, přiřadí ČT a ČRo, neumožní to těmto organizacím vypsat výběrové řízení na šíření signálu, což je možná i protizákonné. A jak se určí cena za toto šíření?
Myslím, že by bylo lepší přiřadit pro veřejnoprávní média v každém multiplexu jeden TV kanál a několik kanálu pro rádio a platili by za něj průměr toho, co budou platit ostatní vlastníci TV licence v daném multiplexu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vodic  |  19. 12. 2004 12:44

Kecy nekterych "odborniku" na politiku stoji za to. Evidentne tupci nevymrou...
 
Asi by to chtelo alespon trochu myslet. To, ze ODS odmita zakon, protoze nechce digitalni multiplex je samozrejme blbost. Ze jsou v zakone chyby, pro ktery ho chce ODS predelat, uz nikomu z tech blbecku vyse nedojde.
 
Chce to trosku vic cist, nez zacnete mit nevymachanou hubu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vodic  |  19. 12. 2004 12:49

Mimochodem je ten zakon sit horkou jehlou, protoze Ceskou Republiku uz EU varovala, ze jestli zakon o komunikacich nebude brzo prijat, tak nas cekaji sankce. A podle toho ten zakon taky vypada.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ARow, ARow  |  19. 12. 2004 13:16

konecne nejaky inteligenti clovek v teto diskuzi ... zdravim a doufam ze se zase v nejake diskuzi s temite lidmi na urovni setkame a good luck pri vysvetlovani :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  19. 12. 2004 10:02

Poperte se o ODS, ale to, že pokud explicitně nevyjádříte nesouhlas, budou vaše čísla mobilů zveřejněna ve Zlatých stránkách nikomu nevadí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  18. 12. 2004 21:32

On ten reklamní trh tady není zase až tak velký. Všimněte si, že ŽÁDNÁ z televizí nenaplňuje ze 100% limity, který ma pro reklamu (U ČT je to daný eště ke všemu tim, že to, o co přijde ve slabých měsících, nemůže nahradit v těch raklamně lákavějších). Do Český republiky se už žádná další plnoformátová komerční televize prostě nevejde. TV Praha vysílá pro teoreticky velmi silnej trh (hodně lidí a hlavně velká kupní síla v Praze) a jak vypadá? Chtěl by někdo další stejnou teelvizi, která by vysílal pro celou ČR? Já ne. Veřejnoprávní multiplex je dobrá volba. Dává dvěma velkejm firmám další prostor pro úplně logickou expanzi. Jedině Česká televize je v Čechách plně schopna využít výhod digitálního multiplexu a čtyř (až pěti) kanálů. Zcela jistě bude zpravodajskej kanál a if veřejnoprávní multiplex=true, budou i dokumentární mžná i čistě -českej- sportovní kanál a ČT2 vyloženě pro menšinový zájmy. Co by dávala Nova na dalším kanále? Pořady, který se nehoděj pro Novu 1. Existuje velká symbioza mezi TV Praha/TV Hradec a Primou. TV Praha je televizí druhýho sledu programů, který už měly premiéru na Primě. Takhle nějak by vypadala další plnoformátová televize. Takže tři komerční multiplexy by byly plný překládanejch (a to jenom v lepšim případě) mutací zahraničních kanálů nebo alternativou je aspoň jeden multiplex pro někoho, kdo je schopnej ho kvalitině provozovat. Proč by měla do Čech jít plnoformátová česká verze RTL, která si na sebe nevydělá vzhledem k tomu, že televizní reklamní trh je už víceméně plnej? atd..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viky  |  18. 12. 2004 13:25

... jistotu s jakou ukazujete svůj prehled o vecech o kterych s nejveci pravdepodobnosti nevite (tak jak a proc se staly) vubec nic....
... svetla vyjimka bude asi ta tovarna.....
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Privatizator  |  18. 12. 2004 14:16

Vite ze si nasi sqeli poslanci odhlasovali celozivotni poslaneckou imunitu? Na copak ji asi tak potrebuji?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ARow, ARow  |  19. 12. 2004 13:14

tak vy jste uplne hloupy.. nasi poslanci si neodhlasovali celozivotni imunitu oni ji naopak maji a meli si ji zrusit ale bohuzel vlada stanislava grosse do tohoto zakona pribalila jeste zakon o NKU a s tim ODS nesouhlasila a presto polovina jejich clenu hlasoval pro tento zakon aby si zrusili imunitu... neprispivejte do diskuzi ktere jsou prilis narocne na inteligenci protoze nevite co mluvite...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aiax, Aiax  |  18. 12. 2004 11:50

ODS je alespoň pro mě v dnešní politice náramně užitečný barometr. Řekl bych to asi takhle - jestliže jsou tihle filištýni PROTI něčemu, tak je mi hned jasné, že to bude prospěšný návrh, a pokud jsou naopak PRO něco, tak to je skoro určitě nějaká křivárna. Takže i když problematice multiplexů nerozumím, ODS opět nezklamala a já odteďka vím, že ten nový zákon je něco, co prospěje dolním deseti milionům, a udělá čáru přes rozpočet několika desítkám klientům modré mafie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m1c4a1, m1c4a1  |  18. 12. 2004 03:37

Zajímalo by mě, z jakého důvodu se proti rozšíření digitální televize a rozhlasu může někdo bránit? To má snad nějaký nevýhody?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jk  |  18. 12. 2004 03:45

Holt nechce aby jeden ze tri multiplexu zabrala CT, aby bylo vic misto pro komerci. ODS by nejradsi zrusila i CT2 a nechala CT jen jeden program Podle mne by ale dva multiplexy mohly zatim komerci bohate stacit.
Navic kdyz CT prohlasila, ze je bez vyrazneho zvyseni nakladu schopna vysilat na ctyrech kanalech najednou, proc ji tu moznost neposkytnout a nedostat tak vic za nase koncesionarske poplatky..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ungos, ungos  |  18. 12. 2004 06:13

Programovou skladbou je už dnes ČT1 fakticky komerční kanál, tak proč by měl být na veřejnoprávní televizi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miklik, miklik  |  19. 12. 2004 14:31

Takže je ODS sama proti sobě, když nechce aby ČT a ČRo měli celý jeden multiplex pro sebe a aby si licenci na něj mohl někdo koupit. ??? Tím samozřejmě může být konkurence Novy a může ji ukrojit z koláče.

Já bych upřednostnil řešení, že by ČT a ČRo zůstaly jen dva TV kanály a ČRo by dostal půlku kanálu z celkového počtu v multiplexu.

A až se uvolní další frekvence pro další multiplexy, čtvrtý a další, tak bych jim tam rezervoval potřebné kanály. Pokud to bude veřejně prospěšné.

Ještě tu vyvstáva otázka, jestli bude ČT a ČRo platit za licence? Když to není státní orgaizace (čož by bylo nalej, vylej) , ale veřejnoprávní, což není státní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  18. 12. 2004 07:37

Televize Nova má "blízké" vztahy k řadě osob z ODS. Hraje se zde o obrovský reklamní trh.
Čím později nastoupí Nově konkurence v podobě digitálních kanálů, tím déle bude trvat její naprostá převaha ve sledovanosti a tedy příjmech z reklamy. Technologicky by bylo možné zavést digitální vysílání během několika měsíců. Jediným důvodem zdržování jsou jako obvykle peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IT_Geek  |  18. 12. 2004 08:00

Dohady. Takových dám dohromady spoustu a mnohem skandálnějších. Na druhou stranu, pokud máte nějaké důkazy o propojení _konkrétních_ vysoce postavených členů ODS a televize Nova, informace o tajných jednáních a dohodách, informace o převodech peněz z účtů, ap., budeme rádi, když se nám s tím svěříte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dyzl  |  18. 12. 2004 09:48

Ty holky u Dubí také zřejmě nebudou prostitutky, nejsou zjevné důkazy a točit kabelkou může každý.
Továrna ze světovou tradicí kde jsem kdysi  pracoval, byla za vlády ODS podvodně rozkradena. Zahraniční firma ji získala za krabici bezcené technické dokumentace. Když jsem se snažil na to upozornit media, narážel jsem na barieru cenzury, redaktoři se prostě báli. A jeden který do toho rýpnul, byl nakonec odejit z vydavatelství.
Být tehdy internet a nezávislá media, měli Klausovci rozkradení ekonomiky mnohem obtížnější.
ODS předpokládá, že vyhraje volby a proto si připravuje a udržuje páky které ovládají média.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petko  |  18. 12. 2004 11:01

Tohle už ani nejsou dohady, tohle jsou už prostě kecy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dyzl  |  18. 12. 2004 11:22

ba ne, to rozkradení o kterém píši je motocyklová výroba ve strakonické ČZ. Italská Cagiva ji získala podvodně za bednu bezcenné technické dokumentace motoru který se

nikdy nezačal vyrábět
byl okopírován od značky Yamaha
italové rozkradli továrnu a motocyklová výroba ze stoletou tradicí zanikla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Privatizator  |  18. 12. 2004 14:11

Kecy, jo??? tak jen tak mimochodem: Tatra, Liaz, Skoda Plzen, Poldi Kladno,Aero Vodochody, CEBO Zlin, ....... pamatujete? taky mam Klause rad....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec, Karel Kahovec  |  18. 12. 2004 15:20

Ješte bych dodal - za tři roky inflace 400%. Někde se to tunelování republiky projevit muselo. Bohužel lidi mají příliš krátkou paměť, dokonce jim ani nevadí, že v ODS musí být vše jednotné, dokonce se volí předseda z jediného kandidáta - co mi to jen připomíná?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ARow, ARow  |  19. 12. 2004 13:11

OMG LIDI VY STE BLAAAZNI... vy tady kecate uplny ho*na .... ODS rozkradla AERO ??? kde ste to prosimvas vzal... a ty vami vyslovene dalsi firmy take nebyli rozkradene... nejdriv si o necem neco zjistete a pouzivejte mozek .... kouknete se do ostatnich postkom. zemi ... nejenze tam lide ztratili veskere sve uspory jelikoz tam to nedelal tak schopny ekonom jako je VK... a inflace o 400% je logicka... chtel bych vas videt kdyby ste videlaval stejne jako pred 89 a napriklad by ste si chtel poridit TV z japonska, plat byl tehdy prumerny 4000 a prumerna TV by vas stala 20 000 .. tak tady nemelte ho*na kdyz ABSOLUTNE NETUSITE !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  20. 12. 2004 23:28

Ty jsi nejak rychle zapomnel na ostudu a velkou financni ztratu, kterou stat musel zaplatit jako pokutu jistemu americanovi. Jen si vzpomen, ktery vylupek z ODS to zpackal. Ano mas naprostou pravdu. Byl to dnesni pan mistopredseda Langer, ktery to s odpustenim pekne p....l. Tu vasi liberalni stranu by meli hnat svinskym krokem rovnou do Vltavy. :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec, Karel Kahovec  |  18. 12. 2004 15:18

ODSáckým zlodějům zjevně vadí, že kanály nového média nepřidělují oni, takže se na tom nemůžou napakovat - smetánku tentokrát slízne někdo jiný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bigbager, Bigbager  |  18. 12. 2004 19:14

Co vo tom ty lidi v ODS muzou vedet?? Leda prd. asi se jim nelibi nazev, protoze kdyby vedeli, o cem budou hlasovat, tak by s tim sohlasili kreteni :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miklik, miklik  |  19. 12. 2004 14:35

Vadí jim, že ČT bude mít celý multiplex pro sebe a že se licence na dva TV kanály v něm nebudou moci vydražit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mismas, mismas  |  19. 12. 2004 13:01

Proc? Protoze je to opozice tak musi oponovat vsemu co vlada navrhne (a je jedno jestli je ten vladni navrh dobry nebo spatny).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor