Změna amerických telekomunikačních pravidel FCC, podle které by mohli zaoceánští operátoři komerčně využívat podrobná analytická data o surfařích (včetně historie) ještě více podpořila nasazování HTTPS a dalších technik.
Krátce po rozhodnutí Kongresu totiž hromada poskytovatelů anonymizačních VPN (včetně populárního TunnelBearu) spustila marketingové kampaně, ve kterých nabízejí řešení.
A ozvaly se i kontroverzní weby pro dospělé v čele s PornHubem, který před pár dny dovršil kompletní přechod na HTTPS a situace využil k tomu, aby sdělil divákům z Ameriky, že se nemají čeho bát.
Aktuální kampaň TunnelBearu a integrovaný VPN tunel v Opeře
Operátoři, kteří rozhodnutí Kongresu kvitovali, argumentovali Googlem nebo Facebookem, kteří také vědí, co jejich uživatelé dělají a upravují podle toho svoji reklamu, nicméně obě zmíněné firmy ani náznakem nemají takový dosah jako poskytovatel internetu. Ten má totiž už z principu možnost analyzovat každý nešifrovaný paket mezi vaším počítačem a internetem.
Zatímco podle dřívější legislativy nesměl bez vědomí klienta s těmito daty pracovat nad rámec běženého provozu, nyní se to mění.