Problém je bohužel ještě trochu někde jinde.
Pokud je mi známo, stále se optimaluzují ovladače pro hry. Vyjde hra a pokud je to něco jen trochu většího, hned začnou výrobci pracovat na úpravě ovladačů pro konkrétní hru tak, aby jela líp.
Proto stále vycházejí ovladače, které mají v popisku "optimalizace pro hru A, B ..." a výkon je pak +10%, někdy dokonce i +50% pro specifickou hru.
Pak tu máme případy, kdy výrobci hážou jiným výrobcům pod nohy klacky.
Typicky výrobce GPU sponzoruje vývoj hry a celá hra se primárně staví a odlaďuje na grafikách toho výrobce.
Nebo se používají uzavřené technologie, které jiný výrobce neumí a hra pak pod výrobcem konkurenčního GPU vypadá hůře.
Tento systém je šílený, uvnitř uvladačů musí být strašný bordel a optimalizace pro konrkétní hry asi mohou za to, proč jsou ty ovladače tak velké.
A tento "zavedený" systém není moc kompatibilní s linuxem a OSS.
Pokud budou ovladače jen v jádře a budou OSS, ztrácí se flexibilita úprav pro konkrétní hry (než se patche dostanou do jádra, než se jádro dostane do distribuce atd., tak uplyne třeba půl roku, rok, někdy i více).
Pokud tedy AMD sází jen na OSS ovladače, tak nvidia díky tomuhle pošahanýmu systému (psaní ovladačů pro hry, né naopak) bude hra pod nvidii dříve rychlejší/hratelnější než u konkurence.
Zdar Max
PS: někde o tom i vyšel pěkný článek, myslím, že na cdr/diit