Podpora pro export PDF z Office 2007 je hotova

Diskuze čtenářů k článku

Pepe  |  13. 09. 2006 20:49

resp. za chvilku reklamniho okna v jejich aplikaci - da se zablokovat osobnim firewallem ;)
Pouzivam dlouho, spokojenost maximalni.
PDF995
napr.:
http://www.slunecnice.cz/product/Pdf995/
P.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JayDee  |  14. 09. 2006 01:54

já taky používám export do pdf zdarma a ani nemusím nic blokovatať žije openoffice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stevko  |  14. 09. 2006 10:06

Softov na prevod do PDF je strasne vela (vacsina ako virtualna tlaciaren). Niektore aj pod niektorou zo slobodnych licencii (http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/). A vzdy sa da vytlacit subor ako postscript a previest to nejakym ps2pdf.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  14. 09. 2006 10:42

PDFCreator je vyborny soft! Taky vrele doporucuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G_  |  13. 09. 2006 18:16

Nedivim se ze adobe ktere dlouho microsoft neimplemontoval podporu svg pro web a podobne ted nechce dovolit aby nekdo poslapaval format jako je pdf. U pdf je vzdy jasny jak se vytiskne naprosto presne. Nechapu proc pdf nezavrou uplne jako uzavrenej format....
proc se mi zda ze clanek vyzniva hodni kluci od microsoftu chtej neco pridat, ale zly adobe jim v tom brani.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec, Karel Kahovec  |  13. 09. 2006 19:59

Asi proto, že to tak výjimečně je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  13. 09. 2006 17:49

Open licence jasně říká že mohu užívat svobodný kód a dále ho šířit jen v případě že i můj kód bude svobodný jinými slovy pokud Microsoft chce dát PDF do Office jako komponentu nechť tedy ofice dá celé jako open nebo ať se dohodne s Apdobe !!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Acceptus  |  13. 09. 2006 18:10

Myslim, ze si pletes opensource s GPL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jen-tak, Jen-tak  |  13. 09. 2006 19:34

Joj chlapce... trosku (hodne) jsi pomotal pate pres devate....  ale hlavne ze je prispevek, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K  |  13. 09. 2006 17:17

Dalsi zoufala diskuze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonda  |  13. 09. 2006 17:05

Nevím, o co se tu jedná. Já to mám v MS Oppice už dávno a zadarmo: http://www.cib.de/english/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IMRvére  |  13. 09. 2006 16:48

MS se nechce platit ...a chce obrat Adobe o prachy.......nech je Adobe zazaluje i s EU maji mou plnou podporu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oops  |  13. 09. 2006 17:38

Sranda je, že licence formátu PDF od Adobe umožňuje psát PDF formát bez licenčních poplatků. Nakonec OpenOffice a další píší PDF bez poplatků. Jenže pánové z Adobe řekli, že MS Office PDF psát nesmí, potože se jmenuje MS Office. No není to hlína? To si měli v Adobe rozmyslet, jestli chtějí formát uvolnit, nebo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  14. 09. 2006 11:27

Vidis to jen z jedne strany. M$ zaclo psat javu a je jina nez standard, zaclo s JavaScriptem a je jiny, do HTML si taky cpe svoje nestandardni blbosti, tak se treba Adobe pravem obava, ze najednou budou dve "normy" PDF, i kdyz je jasne, ktera je spravna, ale pocet uzivatelu muze udelat "spavne" PDF diky poctu - vzdyt preci spravny prohlizec internetu je Internet Explorer, to preci vedi vsichni (v jinych prohlizecich se stranky zobrazuji spatne).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dk  |  13. 09. 2006 16:42

tak malí měkcí to budou mít, poslední ze všech?
ó, ti jsou ale šikovní....
a že to neukradli, jako vždy, s výhledem iks let zdržování soudů?
spíš to bude něco za něco

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dk  |  13. 09. 2006 17:06

no pardon, nečekal jsem, že se to bude aktualizovat 20 minut :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Georgo, Georgo  |  13. 09. 2006 18:19

No to je borec! Až tri posty o tom istom...
Ale fajn. Ja podporu PDF v Office vítam - navyše v beta2 funguje výborne a rýchlosť+stabilita sú určite ďalej než v prípade Adobe PDFmaker (čo je samo osebe celkom pikantné, ale beriem, že je to len makro). Taktiež som mnohokrát čítal silné slová od Adobe, že PDF je otvorený formát, ktorý môže ktokoľvek využívať a ktorý by sa mal čo najviac šíriť.

No a teraz, keď nepochybne najpopulárnejší kancelársky balík (a - bez flamu - v mnohom stále najlepší) získava natívnu podporu tohto "spásonosného formátu," zrazu až taký otvorený nevyzerá. Prečo? Doteraz musel každý, kto chcel exportovať do PDF buďto siahnuť po print filtri, alebo si musel kúpiť komerčný Acrobat. Built-in PDF export v Office 2007 je síce stále funkčne len "základný," ale na bežné úlohy stačí. Tí, ktorí skutočne potrebujú všetky pokročilé funkcie Acrobatu, sa to tak skoro nevzdajú a ochotne zaplatia upgrade na v8.0 a ďalšie, ak im to bude vyhovovať. Pre ostatných ponúka interný export (alebo teraz už add-in) to isté ako PDFfactory a spol., akurát rýchlejšie a pohodlnejšie. V konečnom dôsledku zase len plus pre PDF - tak čo sa Adobe stále nepáči?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Listen  |  14. 09. 2006 07:14

Souhlasím. Celkem se nedivím ADOBE, že jejich první reakce na možnost, že by MS Office přímo podporoval export do pdf, byla chladná až odmítavá. Bezplatně šiřitelné nástroje (a měl jsem v popisu práce je testovat) mívají problémy i s tak základními požadavky, jako je podpora češtiny nebo v tom, zobrazit celý dokument jinak než jako obrázek. O pokročilých vlastnostech pdf formátu si mohou tyto nástroje jen nechat zdát.
Je pravda, že existují alternativní nástroje, které umožňují vygenerovat slušné pdf, ale ty zase nejsou zdarma. Jejich podíl na trhu není nijak závratný a popravdě řečeno - cenově jsou srovnatelné a ADOBE Elements - takže zajímaví zákazníci (komerční sféra) nemají moc důvodů nějaké alternativní produkty používat.
V případě MS Office je to trošku jinak. Microsoft má kapacity a schopnosti na to, aby byl schopen vytvořit kvalitní pdf soubor se všemi základními vlastnostmi, které člověk za normálních okolností od tohoto dokumentu očekává. Takže vlastně nabízí bezplatnou alternativu pro "ADOBE ELEMENTS" a ty tím vlastně ztrácí důvod pro existenci. Chápu, že tím ADOBE nenadchli.
I když mám k ADOBE a jejim produktům velmi blízko a líbí se mi, jsem ve skutečnosti rád, že MS s něčím takovým přišel. ADOBE alespoň bude mít dobrý důvod proč nazakrnět a proč poněkud zmoderizovat svou licenční politiku. Mají co nabídnout, s jejich produkty z rodiny kolem "Acrobata" se dají dělat opravdu hezké věci - tak proč by měli zakrnět na úrovni vytištění souboru do pdf.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  14. 09. 2006 15:30

No to je borec! Za omluvu jeste zdrbe

Co se Adobe nelibi? Porusovani licence. Chapu, ze o tom nemusite vedet, ale format PDF je sice bezplatne k dispozici, nicmene i on je pod nejakou licenci. A kdyz se rozhodne, nota bene, jedna z nejbohatsich firem sveta na licenci kaslat, pak neni divu, ze se drzitel autorskych prav brani. QED

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dk  |  13. 09. 2006 16:39

tak malí měkcí to budou mít v systému, poslední ze všech?

ó, ti jsou ale šikovní....

a že to neukradli, jako vždy, s výhledem iks let zdržování soudů?

spíš to bude něco za něco

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dk  |  13. 09. 2006 16:37

snad každý pořádný systém (= ostatní než od Microsoftu) to má už léta

prostě zaplatili

divím se, že to Microsoft podle svých zásad prostě neukradl a neuzdržoval desítky let soudy?

to bylo spíš něco za něco

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor