Podle studie zaměstnanci prodají firemní heslo i za „stovku“

Podle studie zaměstnanci prodají firemní heslo i za „stovku“

Podle nové studie společnosti Ping Identity, ve které své odpovědi zveřejnilo 2 000 uživatelů, by někteří zaměstnanci prodali své firemní heslo k účtu i za „pár korun“.

Jak uvedl server Telegraph, celkem 48 % uživatelů by prodalo heslo za méně než pět liber (přibližně 150 korun), téměř třetina pak i za méně než třicet korun. Menším útěchou je výsledek, že 30 % dotázaných by neprodalo hesla a tajné informace za žádnou cenu, i když i o tom lze jistě polemizovat.

Studie se zaměřovala i na ohodnocení hesla k osobním informacím a službám, například Facebooku. V takovém případě by 80 % uživatelů své údaje neposkytlo. 60 % procent z dotázaných uživatelů si hesla zapisuje a třetina již někdy své heslo poskytla dalším osobám.

Jako v případě jiných studií, je nutné i tuto brát s lehkým nadhledem, ale určitě ukazuje na jasný fakt, že uživatelé si cení osobních věcí více, než cizích „firemních“. S hesly samozřejmě dochází i k problémům bezpečnosti a jakýkoli propracované technologické zabezpečení může být k ničemu, když případný útočník získá údaje k přístupu.

Klepněte pro větší obrázek 
Za jak dlouho lze prolomit vaše heslo na běžném počítači? Potřebná doba se s vyšším výkonem neustále snižuje (Zdroj: Ghacks.net)

S vyšším výkonem ale nastává problém s nutnou složitostí hesla a špatného zapamatování. Řešením je biometrický systém přihlašování, ten se však u běžných systémů rozšiřuje jen velmi pomalu.

Témata článku: Byznys, Heslo, Běžný systém, Dotázaný uživatel, Špatná věc, Sto, Lehký problém, Špatný výkon, Studie, Jasná odpověď, Biometrické přihlašování, Pingu, Biometrický systém, Osobní údaj, Ping, Zaměstnanci

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu